Såga upp för ändrör SAAB 9-5 2.3t -05

Freddebula
10 januari 2015 · 7 Inlägg

Hej

Har dolt ändrör på min bil och skulle vilja ha det synligt.
Någon här som gjort det på sin egen bil och kanske skulle vilja hjälpa mig med att såga ut i "läppen på bakspoilern.
Runt Helsingborgs trakten.
Ändröret har jag men skulle vilja ha hjälp med urtaget.

//Fredrik

zzr94092
10 januari 2015 · 4 395 Inlägg

Du får nog speca lite mer var du bor,tror inte det räcker med bara Skåne..Nu bor ju jag lite för långt bort,snarare för mycket långt bort.

Freddebula
10 januari 2015 · 7 Inlägg

zzr94092 skrev:
Du får nog speca lite mer var du bor,tror inte det räcker med bara Skåne..Nu bor ju jag lite för långt bort,snarare för mycket långt bort.

Jag har skrivit runt Helsingborgs trakten wink

zzr94092
10 januari 2015 · 4 395 Inlägg

kan ju underlätta får någon som vill hjälpa dig..bara att vänta på att svaren ska rasa in då..

Freddebula
10 januari 2015 · 7 Inlägg

zzr94092 skrev:
kan ju underlätta får någon som vill hjälpa dig..bara att vänta på att svaren ska rasa in då..

Hoppas på det.
Bilen ser så gubbig ut när man inte ser ändröret big_smile

WRL857
10 januari 2015 · 59 Inlägg

Själva urtagningen fixar du nog själv med lämpligt verktyg. Frågar är om du skulle kunna göra en mall ifrån en annan bil?

Saab 9-5 Aero "Wrolle" (2005)
Freddebula
10 januari 2015 · 7 Inlägg

Just var jag ska såga det är det jag lite tveksam till.
Jag har sökt på nätet och då säger vissa att det ska finnas markering på insidan men ingen kan verifiera det.
Inte kul att såga så blir det inte bra.

hangman
10 januari 2015 · 2 174 Inlägg

jag har byggt twinpipe på flera av mina bilar själv, är ingen raketforskning man man måste räkna och göra rätt.

lägg upp en bakbild på din 9-5a. Här är en bild på min 9-5 jag byggde på, och kolla på min 9-3a jag har nu så har jag precis gjort twinpipe på den också.

http://www.garaget.org/?car=249206&image=2365832

Freddebula
10 januari 2015 · 7 Inlägg

Snygga Saabar du har.
Ja man har ju bara ett försök att göra det rätt.
Har tyvärr ingen bild på bilen bakifrån, kan fixa en till imorgon.

Dr_struts
10 januari 2015 · 1 861 Inlägg

Ska finnas uppmärkning på insidan på många av saabarna vart man ska såga! tongue

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Freddebula
10 januari 2015 · 7 Inlägg

Tack för infon.
Lättast är nog att plocka av listen  så man kan se "märkningen", bör väl inte vara så svårt att få av den.

Dr_struts
10 januari 2015 · 1 861 Inlägg

Freddebula skrev:
Tack för infon.
Lättast är nog att plocka av listen  så man kan se "märkningen", bör väl inte vara så svårt att få av den.

Bör inte vara svårt nej ^^ Skaffa en liten slipmaskin "dremel" med kapskiva och sandpapper så skär du lite mindre än vad du behöver först och jobbar dig utåt med sand pappers bitsen ^^

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Freddebula
10 januari 2015 · 7 Inlägg

Tack för hjälpen.
Ska se om jag får av listen imorgon och påbörja det.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang