Hej igen

Får dela med mig av två bilder som jag igentligen skulle haft med i updaten igår

Här ser vi kopplingen

765an som ska klara mycket mos

svarvad svängjul som är inmätt o allt

o så en KEP 4p stel lamell

![https://www1.garaget.org/gallery/images/212/211510/211510-b147ac9bb95c4f8b8f52622617a54fdd.jpg]()
Påväg ihopp!

![https://www1.garaget.org/gallery/images/212/211510/211510-a49d44bf6d89515b1e444001e95a4065.jpg]()
Senså!! lovade ju roliga nyheter denna update o här kommer den

efter att ha meckat i stort sätt konstant förra helgen så provstartade vi bilen på söndagen

efter lite fix med några givare o kablar som var felkopplade så hoppade den igång

vi fick göra en lite "mappning" för att den skulle gå någorlunda men sen kunde vi köra ut henne med egen maskin ur garaget

Blev även några varv vid garaget för att få upp värmen på motorn o kontrolera läckage o s v

enbart en av anslutningarna till oljekylen som läckte en aning men annars var det bra

![https://www1.garaget.org/gallery/images/212/211510/211510-130d0192fb2c2dd349217ca8347efc05.jpg]()
Nu när bilen var igång o inga märkbara fel uppstått så hörde jag av mig till min mappare

Denna gång
Mick på
SVEP Svensk Prestanda Vi kom fram till en tid på onsdagen 3dagar senare
Så nu vart de en jäkla brådis!

Bilen som sagt var ju inte mycket till bil så mycket var det som skulle ihop! Många samtal o planerande blev det. Redan på måndag morgon var en ny framruta beställd samt biltrailer bokad. Senare den kvällen efter jobbet hämtades rutan o den monterades

Dörrar, skärmar, stolar, bälten, huv, torpedplåt, lyktor, kofångare o mycket mer skulle på plats! Svetsa igen diverse hål samt montera dem sista sakerna, även lamporna samt bromsljus kopplades in. Allt detta skulle hinnas med o vara klart på onsdag morgon då det bar av mot mappning

klockan kvart över tre backade jag ur bilen ur garaget o lastade den på kärran för att sedan åka hem o sova i 2,5h
![https://www1.garaget.org/gallery/images/212/211510/211510-aa8537fc27865b50d66676bfc6f913a2.jpg]()
Onsdag morgon var äntligen här!!

Klockan 6 var det uppstigning o sen påbörjades resan mot Österbybruk

Uppe i bänken
Byte av spridare, inkoppling av laddtryckstyrning samt provtryckning o montering av divers mätutrustning innan varmkörning

Efter varmkörning när vi skulle starta bilen igen så ville den inte, Micke upptäkt att den plockat bort en av utgångarna till en spridare...märkligt

Men det var ju lätt åtgärdat i datorn o sen startade hon så fint igen

![https://www1.garaget.org/gallery/images/212/211510/211510-421af489b7a222e60138b63496dd7704.jpg]()
Sen var det bara slå sig ner skinnsoffan i hans lilla biosalong bredvid dynorummet o hålla tummarna

Först pullet gav 412 ponnysar

sen var det bara köra på

![https://www1.garaget.org/gallery/images/212/211510/211510-84a9a504bd0609ecbea39310fce7ce92.jpg]()
Mappningen gick riktigt bra! Inget krångel förutom den "borttappade" spridaren i datorn

Mitt mål på 500whp var inga problem
Vi stannade på en effekt på
577whp 2.1kg o 740wnm

Turbon är i stort sätt bottnad o med en riktigt fin kurva

Låglast hamnade på
1.3kg o 454whp 520wnm

Laddtrycket pikar på 2.1 o sen dalar ner lite då turbon börjar tappa lite mot slutet så vid maxeftekt laddar den 2.06kg

Den tvära hoppen i kurvan är något givarfel som tyvärr blir på dem maskiner mellan 5-600häst. Han väntade på en ny givar o beklagade sig över det men tyvärr inget o köra

Hoppet hamnar precis vid maxefekten så igentligen kanske jag har 580whp men så jättenoga är det inte

precis innan hoppet är det i alla fall 577

![https://www1.garaget.org/gallery/images/212/211510/211510-43d48e8de201bc9021fcb0c5738597a3.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/212/211510/211510-1c862781b77b072b94de4db04a0bdefe.jpg]()
Var o körde lite lansvägsmappning efter höglastkörningen i bänken o när det var klart så fick jag elda på lite o jösses i min låda vad den går!!!!!!!!!!!

Kan säga såhär att bilen är ruggigt aggresiv

Att burna på 4an på låglast är inga problem kan jag meddela
Det är även tillräckligt med vrid för att dra sönder splinsen inne i klumpen

Första provkörningen när jag kommit hem från mappningen så drev bilen bara på ett hjul

Trodde jag knäckt en drivaxel men det blev byte av hela bakaxeln

Hahaaa den ville ju vara med länge
Så ny sitter det en ny svetsad 1041a med 3.54 utväxling

![https://www1.garaget.org/gallery/images/212/211510/211510-98d2cae7e9625ae1fbf31dbb42136a27.jpg]()
Det var de jag hade för nu

O den där uppdateringen var väll ändå något extra!!

Kommentera flitigt nu så lovar jag att dela med mig av en film i nästa update
Ha det så bra så hörs vi snart igen!

/ Lundberg