Köpråd på Tyskt lyxåk till ung grabb. Vad ska man köpa? Skall man låta bli? Ångest..

Powe_R
10 juni 2015 · 414 Inlägg

Hej!
Har nu kört min brukis i drygt 1.5år, bilen i fråga är en BMW 530d F10, är riktigt nöjd med bilen, går bra sett till effekt, går relativt billigt under 9L/100km, tycker den är riktigt snygg! Speciellt invändigt. Försäkringen är hyfsad jämfört med resterande bilar. Så egentligen det enda "blodiga" är ju värdeminskningen vilket även finns på resterande bilar. Så ni kanske förstår min beslutsångest om att byta bil. Jag är sugen på annat, gärna mer effekt men är rädd att sälja en bil jag är nöjd med så kanske man blir missnöjd med den nya.

Har bokat optimering till 300hk på min 530d, så blir antingen till att optimera bilen om ca 2 veckor eller sälja innan dess och köpa något annat fett.

Detta bill jag ha.
Komfort. Bilen blir min brukis, så den skall ha bra komfort. Automat, navi, sköna stolar, bra stereo, Minne på minst ratt är krav. Men gärna mer godis. Även läderklädsel är i princip krav!

Hyfsad ekonomi. Spelar egentligen inte så stor roll vad det kostar, det skall vara värt per krona. Tex är en M5 dubbelt så dyr att äga kanske det ändå är värt med tanke på OM den är tre gånger så rolig att äga.

Driftsäkerhet. Kollar mestadels på nyare bilar av det skälet.

Kvalitetskänsla värderar jag även högt!!

Gillar känslan av bra vrid. Var och provade en 535i F10 men tycker ändå att min 530da känns starkare och piggare, trotts 60hk lägre effekt. Så kollar nu på andra F10 or. Men kanske tråkigt att byta till F10 igen?

Jag undrar om någon ägt flera eller någon av dessa och kan berätta mer om bilen?

Jag kollar då främst på:

BMW M5 F10. Känns fortfarande väldigt dyr, samt är ju en F10, samma kaross som nu. Å andra sidan valde jag just F10 före W212 MB när jag köpte min 530d.

Mercedes-Benz E63 AMG 6.2 W212. SJUKT ljud i denna, i princip kär i bilen! Hur står den sig mot M5 F10? Jag är då i princip endast intresserad av just 6.2L utan turbo. realistisk förbrukning?

BMW 550i hur är den att äga? Drar den olja? Förbrukning? Problem med motorn? Bra tryck från låga varv? (f10 karossen)

Audi A8 4.2FSi eller 4.2TDI Gillar diesel vridet, men hur står sig bensinaren mot TDI'n? Kollar år 2011-2013 typ. Hade tidigare en 04 4.2 bensin, och den gick ju helt okej, men bra törstig.

BMW 750i F01. Hur står den sig mot A8 4.2FSI 4D?

Jag blev nyligen 22 år, och familj känns långt borta, så egentligen inga krav på stora utrymmen, men vill ha hög komfort! Bilen kommer mestadels rulla med mig själv i bilen samt ibland tjejen också. Räknar med ca 2000 mil per år. Dragkrok är bra om det finns, men inget krav. Gärna fällbara stolar också.
Så lågt pris som möjligt, men har råd att betala bra pengar för rätt bil. Men då skall det vara värt också!

Ett drömåk jag länge har suktat efter är S65 AMG. Någon som ägt en? Verkar vara en SJUK bil. Sjuk på alla sätt från storlek till prestanda och driftkostnader. Då är tyskland typ enda alternativet..

Senast redigerat av Powe_R (10 juni 2015)

BMW 545i Touring "Visar var skåpet ska stå" (2005)
jaka54
10 juni 2015 · 5 715 Inlägg

Hej!
Eftersom du verkar ha gott om pengar (hur kan en 22 åring ha råd med såna bilar..?)så är det väl bara att göra ett besök i bilhallarna och provköra.

Powe_R
10 juni 2015 · 414 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Eftersom du verkar ha gott om pengar (hur kan en 22 åring ha råd med såna bilar..?)så är det väl bara att göra ett besök i bilhallarna och provköra.

Jag klarar mig. Svaret på din fråga är enkel. Jobb, mycket jobb. Relativt bra affärer, och sparande. Även innan studenten.

Jo, skulle vara lätt om det va standard bilar, men för dessa bilar får man ofta åka långt, sedan skall man ju vara relativt bestämd för att man just skall ha den bilen vid provkörning. Vi pratar inte V70 D4 hos lokala Volvo handlaren tongue

Sen tycker jag att det är svårt att få uppfattning om bilen vid kortare provkörning, och att en bilfirma skulle lämna ut sin E63 Eller M5 för 1h provkörning till en 22 årig kille känns inte riktigt realistiskt

BMW 545i Touring "Visar var skåpet ska stå" (2005)
IceEyes Varningar: För många..
10 juni 2015 · 2 552 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Eftersom du verkar ha gott om pengar (hur kan en 22 åring ha råd med såna bilar..?)så är det väl bara att göra ett besök i bilhallarna och provköra.

Varför skulle inte en tjugotvååring ha dessa ekonomiska resurser? Avicii, Ronaldo, Paris Hilton mfl hade förmodligen också kunnat unna sig kärror av denna kaliber vid tjugotvåårsåldern wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
xXSammy
10 juni 2015 · 6 569 Inlägg

Mercedes E63 AMG alla dagar.. fick åka med en C63 AMG på praktiken när vi fick igenom bilen
Ljudet kompromissar med allt, går den sönder vill man bara få ut den igen för att höra motorn. big_smile

De/Dem
Tynnerstroem
10 juni 2015 · 345 Inlägg

De här testena kan kanske vara relevanta, om du nu bryr dig om vad motorjournalister tycker. lol
http://www.motortrend.com/roadtests/sed … ewall.html
http://www.caranddriver.com/comparisons … rison-test

Personligen tycker jag 7-serie över de andra bilarna. Grym pondus på dom vagnarna!

Senast redigerat av Tynnerstroem (10 juni 2015)

_Thor_
10 juni 2015 · 512 Inlägg

Är detta en fråga om tips eller en klassisk humblebrag?

Nymphomaniac
10 juni 2015 · 58 Inlägg

Är det ett krav med tyskt ?

har själv lite roligare bilar i garaget själv så

Bla en m5a v10 älskar bilen ifråga men finns lite jag saknar ändå faktiskt är ytterst småsaker egentligen handlar om utrymme faktiskt i fram om man väger 100kg vilket man gör och sedan 400 funktioner genom ett påfund av apple?

Min personliga åsikt är att kika på en audi rs6 eller rs7 eller kanske en nissan gtr smile

och ja. Åk o provkör och visa du faktiskt har pengar att casha direkt och var bestämd . Jag betala min rs6 kontant när jag var 18 år gammal utan körkort och fick ett kukhuvud till försäljare ursäkta språket men han var ett så gick till hans kollega och sa den bilen tar jag så vill ha en provkörning nu . Sagt o gjort 45 min senare var affären klar och jag bad att få bilen omgående sen gick jag till hans kollega och sa "där missa du din provision och Martin din kollega sitter med en halv miljon kr kontant så far du åt helvete och gå en charmkurs

Bestämd och rak. Vill försäljaren följa med fine . Vägrar han . Prata med hans kollega eller chefen smile

Audi A8 4.2 quattro "Rallybuset" (1999)
Volkswagen Golf "Partypooper" (1993)
Jaguar XJ40 Sovereign "Lady Nekrofilia" (1988)
Powe_R
10 juni 2015 · 414 Inlägg

Malheus skrev:
Mercedes E63 AMG alla dagar.. fick åka med en C63 AMG på praktiken när vi fick igenom bilen
Ljudet kompromissar med allt, går den sönder vill man bara få ut den igen för att höra motorn. big_smile

Det är precis det jag menar. Ljudet i den motorn är galet! big_smile Jag har alltid kört V8 tidigare sedan förstabilen när jag va 16 bast som va en MB 500E med V8.
Blev trött på 2L/mil i förbrukning så bytte till diesel, men stod bakom en C63 AMG här om dagen i stan. Där slog det slint. Nu är jag så jäkla sugen på V8 igen. Men C63an känns kanske lite för liten samt åldrad hmm


Tynnerstroem skrev:
De här testena kan kanske vara relevanta, om du nu bryr dig om vad motorjournalister tycker. lol
http://www.motortrend.com/roadtests/sed … ewall.html
http://www.caranddriver.com/comparisons … rison-test

Personligen tycker jag 7-serie över de andra bilarna. Grym pondus på dom vagnarna!

Precis sådana svar jag vill ha! Dålig på att hitta sådana tester, men kul att läsa. Chockad över hur den gamla A8'an kunde spöa 750in så grovt i första testet! Hade en sån tidigare, dock ej facelift. Va en riktigt fin bil, saknar verkligen den "feta" körkänslan samt luftfjädringen. Men drog kopiösa mängder med bensin för sina 335hk sad

_Thor_ skrev:
Är detta en fråga om tips eller en klassisk humblebrag?

Mer om någon lyckas övertala mig till att behålla min 530da haha. big_smile
Har en köpare på min brukis, men velar som satan om jag skall sälja. Då måste jag hitta något annat innan tänkte jag, och bestämma mig för det helst denna vecka.

Tror att flera på detta forum har ägt en eller flera av dessa bilar, och vill gärna höra på personliga åsikter om bilarna. Är ändå ganska dyra bilar, inget för 50000:- som man bara kan köpa på prov och sälja nästa vecka. Bilar i dessa prisklasser har en tendens att vara svårsålda tyvärr. Vill inte göra något jag kommer ångra..

Nymphomaniac skrev:
Är det ett krav med tyskt ?

har själv lite roligare bilar i garaget själv så

Bla en m5a v10 älskar bilen ifråga men finns lite jag saknar ändå faktiskt är ytterst småsaker egentligen handlar om utrymme faktiskt i fram om man väger 100kg vilket man gör och sedan 400 funktioner genom ett påfund av apple?

Min personliga åsikt är att kika på en audi rs6 eller rs7 eller kanske en nissan gtr smile

och ja. Åk o provkör och visa du faktiskt har pengar att casha direkt och var bestämd . Jag betala min rs6 kontant när jag var 18 år gammal utan körkort och fick ett kukhuvud till försäljare ursäkta språket men han var ett så gick till hans kollega och sa den bilen tar jag så vill ha en provkörning nu . Sagt o gjort 45 min senare var affären klar och jag bad att få bilen omgående sen gick jag till hans kollega och sa "där missa du din provision och Martin din kollega sitter med en halv miljon kr kontant så far du åt helvete och gå en charmkurs

Bestämd och rak. Vill försäljaren följa med fine . Vägrar han . Prata med hans kollega eller chefen smile

Problemet är att inga av bilarna jag nu är intresserad av finns i Stockholm, och känns inte rätt att åka och prova för sakens skull "nöjeskörning!" När jag provkör en bil är det i princip bestämt att "den ska jag köpa"

RS7 är riktigt fet men alldeles för dyr! RS6 likaså om man skall ha nya modellen.

Kollat in V10an från runt 08-10. Brutal kärra för riktigt bra pengar. Men känns nästan för mycket på något sätt. Tung som satan, lite omodern (exet jag kollade på saknade aux?? vilket är ett krav.) brutalt med effekt, men ändå verkar E63an gå lika bra minst, men lägre försäkringspremie, lättare, modernare, snålare på bensin, och långt mycket brutalare ljud. Men RS6an är ändå kanske fetare på något sätt.

Detta är vad jag har fått för mig i alla fall, om någon har ägt båda så kom gärna med lite input! smile

Inget krav på tyskt, men känns mest "rätt" sneglat lite på Lexus LS460, verkar riktigt bra samt prisvärda. Vet dock inte mkt mer än det. Gillar inte allt med bilen, känns lite "standard" jämfört med S500 som känns som närmaste konkurrenten.

GT-R har man ju dregglat över, känns nästan som perfekta bilen för mig!
Men känns på något sätt inte värd. Jag kan inte komma ifrån att tänka typ "Varför betala 550kkr för en sådan när jag får en lika gammal, lika långt rullad E63 med liknande effekt och ett ännu högre nypris för 150000:- mindre"

Lite därför jag gillar lyxbilar, så mycket för pengarna. Min BMW gick på 666000:- som ny, jag kan få en riktig lyxbil från samma år, med liknande mil som hade ett nypris på säkert 300-500k mer och nu kan jag nästan byta jämt, eller lägga till 50-100k. Det är just detta och suget efter V8 som har gett mig hjärnspöken..

Men måste väga in fördelarna med nuvarande bil också. Jag vill få ut maximalt glädje per krona kan man säga! big_smile

Jag har lekt detektiv under dagen/kvällen och kommit fram till att A8 4.2FSI nästan får gå bort om jag inte får en riktigt bra deal på en sådan. Försäkringspremien går inte att motivera. kostar tamefan dubbla min 530d, eller dryga 50% mer jämfört med 4.2TDI. Förstår inte varför den är så dyr faktiskt.

Mest intressant nu är

E63 AMG 10-12
A8 4.2TDI 11-13
Eventuellt A8 4.2 Fsi om bilhandlaren kan ge mig en "no brainer" deal på bilen.

F01 750i kollade jag mycket på tidigare, men lite besviken på att den inte känns mer "lyx" Väldigt lik min 5a, men kan inte blunda för att dom är väldigt attraktivt prissatta! Man får galet mycket bil för pengarna. Egentligen nästan mer sugen på 550i då, som kanske är vettigast i gänget. Men å andra sidan är den ändå "vanlig"

Ska ringa runt till lite försäkringsbolag imorgon, räkna lite på allt så får vi se.

BMW 545i Touring "Visar var skåpet ska stå" (2005)
aha_100
11 juni 2015 · 535 Inlägg

Powe_R skrev:
Det är precis det jag menar. Ljudet i den motorn är galet! big_smile Jag har alltid kört V8 tidigare sedan förstabilen när jag va 16 bast som va en MB 500E med V8.
Blev trött på 2L/mil i förbrukning så bytte till diesel, men stod bakom en C63 AMG här om dagen i stan. Där slog det slint. Nu är jag så jäkla sugen på V8 igen. Men C63an känns kanske lite för liten samt åldrad hmm

Jag har en c63a och måste säga att jag slår ett slag för AMG.

Det är en sjuk bil på alla sätt och vis!

Den drar ju helt klar endel bensin. Men det är inga orealistiska summor som tex m5 v10 gör.
Det går att ligga på 1,2 - 1,3 även om min färdator visar 1,6 på senaste tankningen tongue

Jag tycker du endå ska överväga c63 ist för e63, finns ju i facelift också som är väldigt stor skillnad mot pre-facelift.

C63an är betydligt sportigare än E63, väldigt hård, på dålig väg är det faktiskt väldigt guppigt.
Men å andra sidan kan man köra hur fort som helst i kurvor utan det ens märks i chassiet, det som händer när det går FÖR fort är att bakhjulen släpper nästan lite utan förvarning iomed avsaknaden av krängningar osv i chassiet haha.

Nu är mitt avgasystem lite moddat  men dom låter ganska mycker redan orginal, och SJUKT fränt / skönt ljud. Det finns dessutom potentional att få dom att låta som ett rent monster om man vill det med nya headers bortagen resonator osv.

EX:
https://www.youtube.com/watch?v=ne91qv48eeA

Chippar du den hos tex eurocharged, kleemann eller mhp så har du 545hp, byter du dessutom grenrör har du sjukare ljud och strax under 600hp.

Kubista
11 juni 2015 · 71 Inlägg

Är väl inte raketforskning att din 530D känns piggare och mer vrid om det är en diesel... Om du nu kollar på bara hästkrafter och drar den slutsatsen, trots alla bilar du har ägt så föreslår jag att du slutar trolla och bragga om din stora förmögenhet smile

When you drive a new car, you are trying to be someone. When you drive an old car, you have figured out who you want to be.
Toyota Corolla "AE92 Liftback" (1991)
_Thor_
11 juni 2015 · 512 Inlägg

Kubista skrev:
Är väl inte raketforskning att din 530D känns piggare och mer vrid om det är en diesel... Om du nu kollar på bara hästkrafter och drar den slutsatsen, trots alla bilar du har ägt så föreslår jag att du slutar trolla och bragga om din stora förmögenhet smile

+1

Powe_R
11 juni 2015 · 414 Inlägg

aha_100 skrev:

Powe_R skrev:
Det är precis det jag menar. Ljudet i den motorn är galet! big_smile Jag har alltid kört V8 tidigare sedan förstabilen när jag va 16 bast som va en MB 500E med V8.
Blev trött på 2L/mil i förbrukning så bytte till diesel, men stod bakom en C63 AMG här om dagen i stan. Där slog det slint. Nu är jag så jäkla sugen på V8 igen. Men C63an känns kanske lite för liten samt åldrad hmm

Jag har en c63a och måste säga att jag slår ett slag för AMG.

Det är en sjuk bil på alla sätt och vis!

Den drar ju helt klar endel bensin. Men det är inga orealistiska summor som tex m5 v10 gör.
Det går att ligga på 1,2 - 1,3 även om min färdator visar 1,6 på senaste tankningen tongue

Jag tycker du endå ska överväga c63 ist för e63, finns ju i facelift också som är väldigt stor skillnad mot pre-facelift.

C63an är betydligt sportigare än E63, väldigt hård, på dålig väg är det faktiskt väldigt guppigt.
Men å andra sidan kan man köra hur fort som helst i kurvor utan det ens märks i chassiet, det som händer när det går FÖR fort är att bakhjulen släpper nästan lite utan förvarning iomed avsaknaden av krängningar osv i chassiet haha.

Nu är mitt avgasystem lite moddat  men dom låter ganska mycker redan orginal, och SJUKT fränt / skönt ljud. Det finns dessutom potentional att få dom att låta som ett rent monster om man vill det med nya headers bortagen resonator osv.

EX:
https://www.youtube.com/watch?v=ne91qv48eeA

Chippar du den hos tex eurocharged, kleemann eller mhp så har du 545hp, byter du dessutom grenrör har du sjukare ljud och strax under 600hp.

C63 an är riktigt fet den också. Känns nästan som en tunerbil med sin 6.2a i en c-klass. Bra potential i den motorn också då den är strypt. Svårt bara att kolla på såna, dels är dem relativt små, men funkar, samt att jag kunde köpa en för samma pengar som min 530d förra året, nu får jag slå på 50000:- säkert, så det känns ju tråkigt haha 😂 Faceliften är nästan uppe i f10 m5 pengar, och då tar jag nog m5an.

Hur mycket drar den vid vanlig motorvägskörning? Ca hälften av mina mil lär avverkas på e4an in/ut från Stockholm. Och det skall mycket till för att det ens ska rulla uppåt 120 där. Visst ibland kan man trycka på, men oftast ligger man i 80-110 typ.

Kommer du ner på 1.3 blandad så är det ju ändå hyfsat okej. Klart att det drar soppa när man piskar, men ca 1000 mil om året blir ju ren pendling i tjock motorvägstrafik

Ja e60 m5 är i princip avfärdad. Läst för mkt angående den absurda bränsletörsten samt lådorna. Kanske skulle fungera som söndagsbil typ om jag nu kunde ha fem bilar.

Kubista skrev:
Är väl inte raketforskning att din 530D känns piggare och mer vrid om det är en diesel... Om du nu kollar på bara hästkrafter och drar den slutsatsen, trots alla bilar du har ägt så föreslår jag att du slutar trolla och bragga om din stora förmögenhet smile

Herregud. Förmögenhet? Bortsett från m5 f10 så är det ~100k prispåslag. Muppar du dig på samma sett i en tråd där någon med bil för 100k letar bil för 150-200kkr eller är du bara en sk "hater" 😂

Allt handlar inte om vrid, är vrid x varv som ger effekt, dvs det som driver bilen framåt. 535an jag testade drog jag ur, dvs använde mig av bilens fulla register, ändå kämdes den inte piggare. Ok, visst lite i slutet, men inte så att det väger upp skillnaden i botten på långa vägar. Speciellt inte mes tanke på effektövertaget. Sen kanske det var ett dåligt exemplar. Ingen aning. Detta var min uppfattning i alla fall..

Senast redigerat av Powe_R (11 juni 2015)

BMW 545i Touring "Visar var skåpet ska stå" (2005)
tsdi Egenföretagare
11 juni 2015 · 2 496 Inlägg

Jag har provat på det mesta.

S500L W221. Saknar bilen AMG optik så kan du beställa hem ett komplett AMG optikpaket för typ 14-15000 smile

Står själv i försäljningstankar om vår andrabil / Hannahs bil. En F11.
Tror det blir ett kort snedsteg med en Range Rover ett litet tag för att sedan köpa en S320, S350 eller S420cdi smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
DasAuto
11 juni 2015 · 2 751 Inlägg

Känns som Mercedes AMG(Modeller) är mer lekbilar/muskelbilar, Rå kraft
BMW M mer sport och prestanda.
AUDI RS mer allround bilar.

Personligen tycker jag nya RS6 C7 är extremt brutal på alla sätt.

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Nymphomaniac
11 juni 2015 · 58 Inlägg

Fast du .. Pröva en nissan GT-R 0-100 på 3 sekunder och du drar ifrån de mesta 0-200 men det är ju där AMG / M / RS modellerna gör rätt för sig

http://www.blocket.se/stockholm/Nissan_ … 11&w=1

Denna väger ju 400 kg mindre än tunga tyskarna

DasAuto
11 juni 2015 · 2 751 Inlägg

Nymphomaniac skrev:
http://www.blocket.se/uppsala/Dodge_Challenger_SRT8_6_1L_Hemi_Aut_Nyservad_61003788.htm?ca=11&w=3

http://www.blocket.se/kristianstad/BMW_ … 11&w=3

http://www.blocket.se/dalarna/Dodge_vip … 11&w=3

http://www.blocket.se/goteborg/Dodge_Vi … 11&w=3

En viper har ju inte direkt någon komfort när man läser vad ts har för krav smile

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Nymphomaniac
11 juni 2015 · 58 Inlägg

DasAuto skrev:

Nymphomaniac skrev:
http://www.blocket.se/uppsala/Dodge_Challenger_SRT8_6_1L_Hemi_Aut_Nyservad_61003788.htm?ca=11&w=3

http://www.blocket.se/kristianstad/BMW_ … 11&w=3

http://www.blocket.se/dalarna/Dodge_vip … 11&w=3

http://www.blocket.se/goteborg/Dodge_Vi … 11&w=3

En viper har ju inte direkt någon komfort när man läser vad ts har för krav smile

De har helt okej komfort och han gillar muller . inget krav på baksäte smile köra fort även

De flesta anser att "komfort" försämras när man går upp i prisklass . Men tex en BMW 750 IA/L är priset svinhögt och då han inte brukar baksäte så känns en lyxbil som han han ska köra onödigt då han inte vill sitta i bak smile

Powe_R
11 juni 2015 · 414 Inlägg

tsdi skrev:
Jag har provat på det mesta.

S500L W221. Saknar bilen AMG optik så kan du beställa hem ett komplett AMG optikpaket för typ 14-15000 smile

Står själv i försäljningstankar om vår andrabil / Hannahs bil. En F11.
Tror det blir ett kort snedsteg med en Range Rover ett litet tag för att sedan köpa en S320, S350 eller S420cdi smile

Du har ju haft både W221, F01, A8 4D. Hur står sig dem mot varandra? S-klassen ligger ju lägst i pris då man kan välja en något år äldre bil, riktigt feta med AMG paketet som din gamla big_smile

Hur går er optimerade 525d jämfört med din gamla S500 och A8 4.2tdi?

Vad är rimligt att den drar blandad körning samt motorväg? (S500, 4.2tdi)

Tröttnade du  på C63an?

Var riktigt,riktigt nära på att klippa en silvermetallic S500L W221 några veckor innan 530d'n, magisk komfort i dem bilarna. En fördel är ju kostnaderna jämfört med nyare A8 tex, skulle faktiskt kunna få en för betydligt lägre pengar än jag blivit erbjuden för min 530d, vilket inte skulle vara så dumt smile

Nymphomaniac skrev:
Fast du .. Pröva en nissan GT-R 0-100 på 3 sekunder och du drar ifrån de mesta 0-200 men det är ju där AMG / M / RS modellerna gör rätt för sig

http://www.blocket.se/stockholm/Nissan_ … 11&w=1

Denna väger ju 400 kg mindre än tunga tyskarna

Nissan GT-R är ju absolut något att hänga i granen, men tyvärr för dyra helt enkelt, ligger som M5 F10 i princip.

Äldre M6 V10 eller tex E63 AMG ligger betydligt lägre

Nymphomaniac skrev:
http://www.blocket.se/kristianstad/BMW_M6_Coupe_SMG_V10_Svensksald_57306825.htm?ca=11&w=3

Den där är riktigt fet, men tror att jag hel enkelt skulle tröttna på att pendla med V10an. Varit sugen på att slå till många gånger, men har läst väldigt mycket om dem, verkar inte riktigt vara en bil att pendla i, drar olja och bensin i sjuka mängder, för att inte tala om försäkringspremier. 

Edit: Fan, den där M6an va faktiskt riktigt läcker big_smile

En doldis som jag lagt märke till som verkar få lovord av pressen. Nya mustangen, inte alls liknande något av det jag tidigare kollat på, men måste erkänna att det är lockande med Flång ny V8 för under 1000:-/hk Dvs typ samma pengar som en beg E63 AMG

Senast redigerat av Powe_R (11 juni 2015)

BMW 545i Touring "Visar var skåpet ska stå" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang