Barnprogram från förr (TV)

paddington_540M
14 augusti 2015 · 65 Inlägg

Jag tänker ofta tillbaka på hur det var "förr" sisådär 1990-tal och början utav 2000 men även långt mycket tidigare än så på 1970-talet. Exempelvis i den tecknade världen där inga bekymmer fanns HAKUNA MATATA

Har du något inspelat från TV3 typ Barntrean med Turtles och Biker mice får du gärna kontakta mig




1. Vilka tv serier saknar du mest

2. Har du något inspelat på VHS

3. Vilket kanalutbud fanns hemma hos er och vilken var favoritkanalen som du tittade mest på

Senast redigerat av TecknatTrippare (2 februari 2016)

BMW E39 540i "Red Devil Canyon Rot" (1996)
granadadr
14 augusti 2015 · 7 288 Inlägg

hmm man märker att man börjar bli gammal när man tycker att gamla barnprogram är NYA wink och ej har sett dem wink är 42 wink

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Hamilton
14 augusti 2015 · 8 864 Inlägg

Jag är för gammal, aldrig hört talas om prg i första inlägget.
Vi hade till en början bara 1 kanal och då i svartvit.....

Fotograf på tierpidag.se
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
14 augusti 2015 · 17 473 Inlägg

Tror vi har en låda VHS liggande. Ska slängas. Ska kolla, flyttar snart.

Titta på loppmarknader. Gärna i LIONS regi. Där hittar du!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
14 augusti 2015 · 17 473 Inlägg

TecknatTrippare skrev:

granadadr skrev:
hmm man märker att man börjar bli gammal när man tycker att gamla barnprogram är NYA wink och ej har sett dem wink är 42 wink

Gamla defineras nog med när man faktiskt föddes ja big_smile roll  men om du är 42 så borde du kommit ihåg Mysterious Cities of Gold som gick på TV3? Eller Tintin 60-tals serien som sändes runt 80-talet också

Tintin och Hajsjön har både jag och ungar kollat på några gånger... Ska se.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
svempus
14 augusti 2015 · 409 Inlägg

1. Vilka serier saknar du mest
Luftens hjältar, Duck tales, Räddningspatrullen med mera...
2. Har du något inspelat på VHS/Betamax
Nix.
3. Vilka kanaler fanns hemma hos er och vilken var favoritkanalen
Var nog tv3, kanal 5 och fyran under helgerna som var favoritkanalerna exakt vilka vi hade kommer jag inte ihåg.

Händer ju då och då att man går in på Youtube och bara söker på svenska intron och får en liten nostalgitripp bakåt i tiden från mitten av 90-talet  då man bara var en snorvalp..

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..
Sushikocken Sleeper
12 november 2015 · 3 084 Inlägg

Du hade nostalgikanalen.se men den är tyvärr nedstängd nu ser jag. Där fanns ganska mycket ducktales räddningspatrullen, Turtles ,swatcats att streama (min favorit) på svenska. På engelska är de flesta relativt lätt att hitta. Sen är ju frågan vad upphovsrätten säger.

Jag höll på spela över filmer från en videokamera från 2002 till PC helvete vilken dålig kvalitet det var tongue, och det ser katastrof ut på platt tv. Tanken var att spela över alla filmer till PC... men det tar ju lika lång tid som filmen är.

Tänk att en "stor" "3D tv" (tjocktv) var på 28" för inte allt för länge sedan

Annars var jag ett fan av Hanna&barbera
Swat-Cats
Super-Ted
Fånga duvan
scooby doo
El kabong... xD
Lucky luke
Johnny bravo
Pirater i mörka vatten


Katten Nisse "heathcliff"

Övriga
Karl Alfred (han som lärde mig älska spenat) Ändå blev man ingen hulk tongue
Transformers
https://www.youtube.com/watch?v=hIajdXHRmJ4 Centurions kom inte ihåg vad den hette på svenska

Sneglar på min fladdermusfotölj som jag  har här brevid, har minne att jag kom hem varje dag från småskolan satte mig i den och käkade risifrutti och då var det bikermice alla dagar på 3:an
TS och jag är väl i samma ålder (27)

Nu fastnade jag på tuben tongue

Senast redigerat av Sushikocken (12 november 2015)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Sushikocken Sleeper
12 november 2015 · 3 084 Inlägg

TecknatTrippare skrev:

Sushikocken skrev:
Du hade nostalgikanalen.se men den är tyvärr nedstängd nu ser jag. Där fanns ganska mycket ducktales räddningspatrullen, Turtles ,swatcats att streama (min favorit) på svenska. På engelska är de flesta relativt lätt att hitta. Sen är ju frågan vad upphovsrätten säger.

Jag höll på spela över filmer från en videokamera från 2002 till PC helvete vilken dålig kvalitet det var tongue, och det ser katastrof ut på platt tv. Tanken var att spela över alla filmer till PC... men det tar ju lika lång tid som filmen är.

Jag har alla serier du nämner inspelat men kan med säkerhet säga att Swat Kats aldrig funnits tillgängligt på Nostalgikanalen som rättelse wink.

Den serien du länkat till nederst gick väl på tidiga Cartoon Network. Tror inte jag har just den inspelad men jag har reklam för den på ett av mina band!

Ajdå så dålig kvalité skall det nämligen inte bli men jag antar du använde en easycap utrustning för en 399 spänn?
Har du något inspelat tecknat kvar på VHS-band som du spelat in från TV runt 90talet tror du

Nä men en pirat av den. Heter easiercap 50spänn inkl frakt på ebay tongue Den fungerar när den vill. Men ja det är dålig bild på videokameran från år 2002 sånna minikasetter, då när man använde den så tyckte man det blev bra bild. Blir bättre med köpfilmer såklart.
Kollar man på en rippad AVI idag så är ju den kvalitén helt "o"sebar idag men var bra för några år sedan.
Det ser ju bra mycket bättre ut på en lågupplöst tjock tv än LCD eller som i mitt fall projektor 117" där ser det INTE bra ut :=

Nja litegrann finns hos päronen men har inte direkt tillgång till dem då dem är inpackade i låda någonstans i smockfullt förråd.

Senast redigerat av Sushikocken (12 november 2015)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Germax
22 november 2015 · 12 086 Inlägg

TecknatTrippare skrev:
Jag tänker ofta tillbaka på hur det var förr. I den tecknade världen där inga bekymmer fanns HAKUNA MATATA

Har du något inspelat från TV3 typ Barntrean med Turtles och Biker mice får du gärna kontakta mig smile




1. Vilka serier saknar du mest

2. Har du något inspelat på VHS/Betamax

3. Vilka kanaler fanns hemma hos er och vilken var favoritkanalen
kostade ju runt 149:- för TV1000 så ganska dyrt endå

Biker mice tittade min 3 år yngre bror på, vem vill se det igen, bara skit har jag för mig! smile

volvo-93
24 november 2015 · 625 Inlägg

Finns att köpa gamla disney filmer i bluray riktigt bra bild för att vara så gamla filmer smile

Germax
26 november 2015 · 12 086 Inlägg

TecknatTrippare skrev:

Germax skrev:
Biker mice tittade min 3 år yngre bror på, vem vill se det igen, bara skit har jag för mig! smile

Smaken är som baken wink Du råkar inte ha något tecknat inspelat från TV på gamla vhs band?
Personligen så gillar jag allt tecknat som gick förr och vill gärna spara det av historiska själ och som min hobby.

Jag har troligen flyttkartonger fulla med både inspelade och köpevhs big_smile Jag tror bestämt det finns några med Biker mice också wink De är ju brorsans dock och jag vet inte om jag är så sugen på att åka hem till morsan och börja rota på hennes vind.

Jag är personligen ganska förtjust i gamla warner bros produktioner, snurre sprätt är ju episk big_smile

moparfarmer österbybruk
8 januari 2016 · 267 Inlägg

Jag gick igenom min gamla vhs låda för några veckor sen, hittade en massa favoriter så som Disney dags 91-95, bröderna fluff, och favoriten... trafikmagasinet.... Nu har jag vhs bredvid dvd...

Att Trimma en Volvo Är som att Smiska en Gris!
Keep on cruising! -Or burn out!
Chevrolet camaro "zebran" (1998)
Chevrolet S10 "Stian" (1999)
Dodge Dart "Swinger" (1971)
Muttley
9 januari 2016 ·

Hybridsmurfen skrev:
Tror vi har en låda VHS liggande. Ska slängas. Ska kolla, flyttar snart.

Titta på loppmarknader. Gärna i LIONS regi. Där hittar du!

Är du inte klok påg.
Vhs kan du få bra med pengar för om de fungerar. Rätt film ger bra kosing smile Ge bort till någon i bästa fall.



De jag gillade bäst när jag var ung var cyborg.  Kommer inte ihåg om de gick på tv men vi hade nog alla vhs fillmerna tongue

paddington_540M
20 maj 2023 · 65 Inlägg

Sushikocken skrev:
Du hade nostalgikanalen.se men den är tyvärr nedstängd nu ser jag. Där fanns ganska mycket ducktales räddningspatrullen, Turtles ,swatcats att streama (min favorit) på svenska. På engelska är de flesta relativt lätt att hitta. Sen är ju frågan vad upphovsrätten säger.

Jag höll på spela över filmer från en videokamera från 2002 till PC helvete vilken dålig kvalitet det var tongue, och det ser katastrof ut på platt tv. Tanken var att spela över alla filmer till PC... men det tar ju lika lång tid som filmen är.

Tänk att en "stor" "3D tv" (tjocktv) var på 28" för inte allt för länge sedan

Annars var jag ett fan av Hanna&barbera
Swat-Cats
Super-Ted
Fånga duvan
scooby doo
El kabong... xD
Lucky luke
Johnny bravo
Pirater i mörka vatten


Katten Nisse "heathcliff"

Övriga
Karl Alfred (han som lärde mig älska spenat) Ändå blev man ingen hulk tongue
Transformers
https://www.youtube.com/watch?v=hIajdXHRmJ4 Centurions kom inte ihåg vad den hette på svenska

Sneglar på min fladdermusfotölj som jag  har här brevid, har minne att jag kom hem varje dag från småskolan satte mig i den och käkade risifrutti och då var det bikermice alla dagar på 3:an
TS och jag är väl i samma ålder (27)

Nu fastnade jag på tuben tongue

Har du kvar några band med sånt på?  Jag går igenom band från källaren just nu. Fick upp intresset igen och plöjer säkert 20 band om dagen utan bekymmer och då är varje band ~3-4h big_smile

BMW E39 540i "Red Devil Canyon Rot" (1996)
jaka54
20 maj 2023 · 5 727 Inlägg

Televinken!

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 maj 2023 · 17 473 Inlägg

Från förr...

Kom igen när vi snackar Drutten & krokodilen och Vilse i Pannkakan...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
torsen
21 maj 2023 · 7 236 Inlägg

Ingen som minns "Bröderna Fluff", som visades på TV4 på söndagsmorgnarna på 1990-talet?
Huvudrollen spelas/innehas av min röda Citroen 2CV - som följdaktligen heter "Lilla Fluff".

Utmarks-Loke
21 maj 2023 · 5 836 Inlägg

paddington_540M skrev:
Har du kvar några band med sånt på?  Jag går igenom band från källaren just nu. Fick upp intresset igen och plöjer säkert 20 band om dagen utan bekymmer och då är varje band ~3-4h big_smile

Det blir långa dagar det.

jaka54
21 maj 2023 · 5 727 Inlägg

"Tårtan" från 1971-72

granadadr
21 maj 2023 · 7 288 Inlägg

jaka54 skrev:
"Tårtan" från 1971-72

nej usch så dåligt wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang