den röda sätter du i säkringsdosan på den säkringen som är till motorstyrningen orginal, kolla bara så att den har ström på både läge 2 och 3 i tändningslåset!
Kopplat klart oljetryck, tempmätare, laddlampa m.m och plockat ur mätarhuset för nollställning och hade dåligt att göra så köpte mätarringar och vita led lampor och sätter i.. Tanken med bilen är ju att göra den modern med nyare motor, och sen kommer även nyare ratt från s60 eller s80 monteras och även mycket andra delar från modernare Volvo bilar
Alltså huvudsäkringen på 50A som sitter i boxen i motorrummet ?
ne du har ju säkringarna under brädan, nån av dom heter väl typ engine control, eller engine advanced eller något, har aldrig haft 960 men borde väl va samma som 760
ne du har ju säkringarna under brädan, nån av dom heter väl typ engine control, eller engine advanced eller något, har aldrig haft 960 men borde väl va samma som 760
Mesta elen är klar och montering av inredningen ska börjas imorgon, får sneckbox på måndag eller tisdag och har även börjat med rör/slangar till turbon
Det jag fortfarande inte vet är om jag behöver avlastningsrelä till sneckboxen? Och om man ska ha "fuel system relay"?
elen klar! bara koppla diagnos grejerna kvar.. det som återstår innan provstart är tryckrör,fylla vätskor och dra bränsleledningar från tanken och framåt
fick hem 3" alurör idag och slangarna kommer på måndags sen måste jag bara veta hur jag ska göra med bränslerör.. köpa kopparrör eller hur gör man?
hej hej längesen det uppdaterades här men det har inte stått stilla
det mesta är klart för uppstart, är mest småsaker kvar och att dra bränsleledningar..
lite bilder på tryckrörsbgget och på insuget som polerades "lite"
har dock lite problem jag köpte en drivrem till 850 UTAN ac som man tydligen ska ha, men den verkar för kort så jag kan inte dra den som den ska dras och som jag dragit på denna bilden är vell fel? längden på remmen är 1250mm så vad är felet?
och vad ska kopplas på denna anslutningen mitt på insuget?