2621
Sök

GC8 E85 - Plåtbreddad Subaru Impreza GT

Impreza som fått nytt sprut och E85 under vintern 15/16 och uppdaterats eftersom. Projektet avslutas här på garaget 2018.

127 286 Visningar
Projektet avslutat 13 juni 2018
692 Inlägg
19 november 2015
Trådstartare
#41
Igår kom spridarna! Känns skönt att det mesta börjar rulla in nu så man kan börja plocka in och ur grejer smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/164/163103/163103-f23a222d11b31c2595310d4224f1e8a4.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/164/163103/163103-6709d982d1b4421a04e076fd3e53430a.jpg

Ska åka in till pbz någon dag här snart och prata sprut och mappning, berättar mer om det sen!


Den som ingen turbo har får åka utan bar
862 Inlägg
19 november 2015
#42
Har du funderat på en APR GT500 med lite högre fästen? ger en otroligt grym look på bilen, speciellt om det är inför Time Attack! Dock är dem väldigt kostsamma vad jag sett.. men smaken är som baken! smile

Administratör för JDM Life Sweden

445 Inlägg
19 november 2015
#43
Daevil skrev:
Vinge hade jag tänkt den här:

http://www1.garaget.org/gallery/images/164/163103/163103-ae1f2bac10ee01be12397477f677b4ba.jpg

Men är osäker på om fästena är höga nog, vill inte att den sitter för lågt hmm Men vad tror du om stuket på vingen?
Riktigt snygg design på vingen, tycker jag. Personligen gillar jag lite lägre fästen rent estetiskt! Och tror att det passa din bil! smile
Senast redigerat av tendency (19 november 2015)


692 Inlägg
19 november 2015
Trådstartare
#44
Renjaegarn skrev:
Har du funderat på en APR GT500 med lite högre fästen? ger en otroligt grym look på bilen, speciellt om det är inför Time Attack! Dock är dem väldigt kostsamma vad jag sett.. men smaken är som baken! smile
Ska kolla in det! Gillar ju time attack-looken med. Fast priset kommer såklart styra smile Tack för tipset!


692 Inlägg
19 november 2015
Trådstartare
#45
tendency skrev:
Daevil skrev:
Vinge hade jag tänkt den här:

http://www1.garaget.org/gallery/images/164/163103/163103-ae1f2bac10ee01be12397477f677b4ba.jpg

Men är osäker på om fästena är höga nog, vill inte att den sitter för lågt hmm Men vad tror du om stuket på vingen?
Riktigt snygg design på vingen, tycker jag. Personligen gillar jag lite lägre fästen rent estetiskt! Och tror att det passa din bil! smile
Kommer nog bli den, så kan man ju alltid byta fästen längre fram om man inte är nöjd smile Jag vill iaf ha typ samma höjd som en sti-vinge har från bakluckan, va nu det kan va, ca 30cm kanske?


5 Inlägg
19 november 2015
#46
Daevil skrev:
Christian S skrev:
Daevil skrev:
Är det någon som har erfarenhet av vanlig packning vs "flytande packning" får ni gärna kommentera! Det sitter nämligen flytande på nu, och den läcker..
om det bara är flytande packning där nu så är det inte konstigt att det läcker då packningarna läggs i en skåra på ventilkåpan.
bytte dom på min i våras då ena läckte, visade sig att någon monterat dit fel. det konstiga är att det inte läcket innan utan det började när jag monterade på dom topparna på min nya motor.
Jag vågar inte säga till 100% att det bara är det då jag inte öppnat än, men misstänker det hmm
Läcker på båda sidor på min, vill verkligen bli av med det ..
Skumt! men visst verkar det va rätt vanligt att dom läcker på våra kära subbor.
Nej det läcker inte om man gör rätt wink Du ska ha dom i gummi som du köpt, sen ska du även använda Three Bond Sealant. Skicka ett PM om du behöver mer info.


hmmmm
1 094 Inlägg
19 november 2015
#47
Daevil skrev:
tendency skrev:
Daevil skrev:
Vinge hade jag tänkt den här:

http://www1.garaget.org/gallery/images/164/163103/163103-ae1f2bac10ee01be12397477f677b4ba.jpg

Men är osäker på om fästena är höga nog, vill inte att den sitter för lågt hmm Men vad tror du om stuket på vingen?
Riktigt snygg design på vingen, tycker jag. Personligen gillar jag lite lägre fästen rent estetiskt! Och tror att det passa din bil! smile
Kommer nog bli den, så kan man ju alltid byta fästen längre fram om man inte är nöjd smile Jag vill iaf ha typ samma höjd som en sti-vinge har från bakluckan, va nu det kan va, ca 30cm kanske?
Kom ihåg att du bör göra en förstärkning på insidan utav skuffen. Om du inte gillar en böjd och krokig skufflucka senare smile


692 Inlägg
19 november 2015
Trådstartare
#48
Gloremir skrev:
Daevil skrev:
tendency skrev:

Riktigt snygg design på vingen, tycker jag. Personligen gillar jag lite lägre fästen rent estetiskt! Och tror att det passa din bil! smile
Kommer nog bli den, så kan man ju alltid byta fästen längre fram om man inte är nöjd smile Jag vill iaf ha typ samma höjd som en sti-vinge har från bakluckan, va nu det kan va, ca 30cm kanske?
Kom ihåg att du bör göra en förstärkning på insidan utav skuffen. Om du inte gillar en böjd och krokig skufflucka senare smile
Bra idé, hade jag missat annars, tack! smile hehe nej vill helst undvika det wink


3 Inlägg
20 november 2015
#49
Jag följer David!! smile


692 Inlägg
20 november 2015
Trådstartare
#50
zotter skrev:
Jag följer David!! smile
Härligt Jens! smile


5 Inlägg
20 november 2015
#51
En liten fråga bara, har du köpt 1200cc spridare och ska köra 18G turbo? Såna spridare kör man 550-600 E85 hk på smile Kan bli tufft att mappa så du lär dubbelkolla det innan om du inte gjort det redan. För din vetskap behöver du inte nytt sprut om du ska köra originalmotor och en sån turbo heller.


692 Inlägg
22 november 2015
Trådstartare
#52
willjam skrev:
En liten fråga bara, har du köpt 1200cc spridare och ska köra 18G turbo? Såna spridare kör man 550-600 E85 hk på smile Kan bli tufft att mappa så du lär dubbelkolla det innan om du inte gjort det redan. För din vetskap behöver du inte nytt sprut om du ska köra originalmotor och en sån turbo heller.
Japp. Jag har bra kontakt med min mappare på pbz så det är lugnt, är väl medveten om hur det funkar. Men som du säger man ska alltid kolla sånt innan man börjar tjacka saker, kan bli tokigt annars smile
Att köra haltech är bara ett option, inget som är spikat. Däremot finns det många fördelar med att köra det när jag ska köra etanol, t.ex flex-fuel, sen såklart roliga saker som launch c osv osv..


5 Inlägg
22 november 2015
#53
Daevil skrev:
willjam skrev:
En liten fråga bara, har du köpt 1200cc spridare och ska köra 18G turbo? Såna spridare kör man 550-600 E85 hk på smile Kan bli tufft att mappa så du lär dubbelkolla det innan om du inte gjort det redan. För din vetskap behöver du inte nytt sprut om du ska köra originalmotor och en sån turbo heller.
Japp. Jag har bra kontakt med min mappare på pbz så det är lugnt, är väl medveten om hur det funkar. Men som du säger man ska alltid kolla sånt innan man börjar tjacka saker, kan bli tokigt annars smile
Att köra haltech är bara ett option, inget som är spikat. Däremot finns det många fördelar med att köra det när jag ska köra etanol, t.ex flex-fuel, sen såklart roliga saker som launch c osv osv..
Härligt smile Flex-fuel, anti lag, launch med mera går dock att ordna med originalecun om du kör carberry rom, dvs open source programvara och inte ecutek.. Detta borde du kunna ordna hos PBZ då dom mappar med open source(om jag inte minns helt fel). http://www.romraider.com/forum/viewtopi … 22f53961fb
Där kan du läsa mer om det.
EDIT: Dubbelkolla om det finns till din ännu, vet att det ska funka till newage iaf smile
Senast redigerat av willjam (22 november 2015)


692 Inlägg
23 november 2015
Trådstartare
#54
willjam skrev:
Daevil skrev:
willjam skrev:
En liten fråga bara, har du köpt 1200cc spridare och ska köra 18G turbo? Såna spridare kör man 550-600 E85 hk på smile Kan bli tufft att mappa så du lär dubbelkolla det innan om du inte gjort det redan. För din vetskap behöver du inte nytt sprut om du ska köra originalmotor och en sån turbo heller.
Japp. Jag har bra kontakt med min mappare på pbz så det är lugnt, är väl medveten om hur det funkar. Men som du säger man ska alltid kolla sånt innan man börjar tjacka saker, kan bli tokigt annars smile
Att köra haltech är bara ett option, inget som är spikat. Däremot finns det många fördelar med att köra det när jag ska köra etanol, t.ex flex-fuel, sen såklart roliga saker som launch c osv osv..
Härligt smile Flex-fuel, anti lag, launch med mera går dock att ordna med originalecun om du kör carberry rom, dvs open source programvara och inte ecutek.. Detta borde du kunna ordna hos PBZ då dom mappar med open source(om jag inte minns helt fel). http://www.romraider.com/forum/viewtopi … 22f53961fb
Där kan du läsa mer om det.
EDIT: Dubbelkolla om det finns till din ännu, vet att det ska funka till newage iaf smile
Jo sant, men är osäker om carberry finns till min modell hmm tror inte det tyvärr. Vi har pratat om att bara mappa orig-ecun men kan va onödigt om jag vill fixa mer och mappa igen, blir galet smidigt me Haltech :p Får se hur vi gör.
Vad kommer du köra på din? smile


549 Inlägg
23 november 2015
#55
Daevil skrev:
willjam skrev:
En liten fråga bara, har du köpt 1200cc spridare och ska köra 18G turbo? Såna spridare kör man 550-600 E85 hk på smile Kan bli tufft att mappa så du lär dubbelkolla det innan om du inte gjort det redan. För din vetskap behöver du inte nytt sprut om du ska köra originalmotor och en sån turbo heller.
Japp. Jag har bra kontakt med min mappare på pbz så det är lugnt, är väl medveten om hur det funkar. Men som du säger man ska alltid kolla sånt innan man börjar tjacka saker, kan bli tokigt annars smile
Att köra haltech är bara ett option, inget som är spikat. Däremot finns det många fördelar med att köra det när jag ska köra etanol, t.ex flex-fuel, sen såklart roliga saker som launch c osv osv..
Varför inte MaxxECU??? Kör det i min bil, det är ett galet bra system som är otroligt kompetent och lätthanterat.

P.S.
Jag är inte lätt imponerad och jag är imponerad av MaxxECU smile
D.S.

No Pain no Gain :-)
Kommentarer sporrar till flera inlägg :lol:
Mitt motorprojekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=307898

692 Inlägg
23 november 2015
Trådstartare
#56
Dr_No skrev:
Daevil skrev:
willjam skrev:
En liten fråga bara, har du köpt 1200cc spridare och ska köra 18G turbo? Såna spridare kör man 550-600 E85 hk på smile Kan bli tufft att mappa så du lär dubbelkolla det innan om du inte gjort det redan. För din vetskap behöver du inte nytt sprut om du ska köra originalmotor och en sån turbo heller.
Japp. Jag har bra kontakt med min mappare på pbz så det är lugnt, är väl medveten om hur det funkar. Men som du säger man ska alltid kolla sånt innan man börjar tjacka saker, kan bli tokigt annars smile
Att köra haltech är bara ett option, inget som är spikat. Däremot finns det många fördelar med att köra det när jag ska köra etanol, t.ex flex-fuel, sen såklart roliga saker som launch c osv osv..
Varför inte MaxxECU??? Kör det i min bil, det är ett galet bra system som är otroligt kompetent och lätthanterat.

P.S.
Jag är inte lätt imponerad och jag är imponerad av MaxxECU smile
D.S.
Har kikat lite på det, men nu kommer jag ta en extra titt wink tack för tipset!


692 Inlägg
2 december 2015
Trådstartare
#57
Igår fick subban komma ut, på tomten i alla fall.. wink Grupperade om lite i garaget så fick köra ut alla bilar. Va tvungen att ta nån bild bara.

Även Volvon fick komma ut också.
https://www1.garaget.org/gallery/images/164/163103/163103-3919bd3543347b4ba46fd149ac409b6e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/164/163103/163103-06dc990db3fb9f98eeabc705c4b7ca9f.jpg

Har även inhandlat ett nytt scoop, köpte det av en medlem på SSC. Blir lite fetare. Bilder kommer såklart!
https://www1.garaget.org/gallery/images/164/163103/163103-a9f5cb1d48fc34a2c8ee2f85d70eebc6_large.jpg


692 Inlägg
2 december 2015
Trådstartare
#58
Idag kom den hem ett "kinapaket" i brevlådan;) Ett xenonkit, valde att köra 8000k. Hade det på min sti ett tag och det gav ett fint ljus.
Visst ska man akta sig för att köpa kinasaker men när det gäller led, xenon osv så har det funkat fint för mig, och priserna går ju inte att jämföra med butik.

https://www1.garaget.org/gallery/images/164/163103/163103-03e77a8164195f291f25c3001ce1d93f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/164/163103/163103-e760afb2aaf20c90576e03323d62ee0a.jpg


692 Inlägg

Sök