Bilskrot som köper bilar?

B-Body GM B-Body Nörd
14 november 2015 · 370 Inlägg

Tänkte att det börjar bli dags att köra iväg pundarmercan på skrot. Den står nu utanför sala. Fick tipps från en kolega att han visste om en skrot i Linköping som betalade 1500 om bilen hade kat, fast det känns lite väl långt att åka med den, s tänkte om det är någon som vet om någon annan bilskrot som ligger lite närmre som betalar när man lämnar in en bil.

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08
torsen
14 november 2015 · 7 234 Inlägg

Strängnäs bilskrot har annonserat om att man betalar upp till 1.000:- för komplett bil.
Vet att de även hämtar bilar, men vet inte hur det blir med ersättningen då.
0152-25500/25284.

B-Body GM B-Body Nörd
15 november 2015 · 370 Inlägg

Får kolla up den skroten, ligger ju lite närmre än linköping.

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
15 november 2015 · 14 041 Inlägg

B-Body skrev:
Får kolla up den skroten, ligger ju lite närmre än linköping.

Nu vet jag inte var du bor men det måste finnas massor med bilskrotar i en radie av ett par mil i ditt närområde. Det är ju bara att googla efter telefonnummer.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Tyfors Svetsare
15 november 2015 · 1 149 Inlägg

I avesta kan du få nåt. Vet inte vad du får nu när skrot priset är lågt, men 600-700 får du för en bil.

(Bara fantasin sätter gränserna)
BMW E39 (2003)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
turbodeath
15 november 2015 · 2 452 Inlägg

alla skrotar betalar ju för bil ...du får mer om katten sitter på....

döden kommer tillbaka
dawwe ...has left the building...
15 november 2015 · 4 474 Inlägg

turbodeath skrev:
alla skrotar betalar ju för bil ...du får mer om katten sitter på....

Eller hur...Snarare som så att de i bästa fall tar emot din bil utan kostnad. Eller om du så vill: Du får 1000 kr för bilen men du får samtidigt betala diverse olika (påhittade?) "kostnader" till skrotningsfirman vilka av en händelse råkar precis bli lika höga som deras skrotningspremie...En bil som skrotas kan vara helt rensad(?), det finns inga krav på att den skall fungera (kan till o med sakna drivlina mm?), men den skall kunna förflyttas, dvs den skall kunna rulla/styras(?).

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
blade
15 november 2015 · 36 Inlägg

Betalar? Den enda bil jag någonsin skrotat fick jag själv betala för att bli av med. Har hört att det varit så sen 90-talet, har det ändrats typ nu?

B-Body GM B-Body Nörd
15 november 2015 · 370 Inlägg

Vettemannen skrev:

B-Body skrev:
Får kolla up den skroten, ligger ju lite närmre än linköping.

Nu vet jag inte var du bor men det måste finnas massor med bilskrotar i en radie av ett par mil i ditt närområde. Det är ju bara att googla efter telefonnummer.

/Benny

turbodeath skrev:
alla skrotar betalar ju för bil ...du får mer om katten sitter på....

dawwe skrev:

turbodeath skrev:
alla skrotar betalar ju för bil ...du får mer om katten sitter på....

Eller hur...Snarare som så att de i bästa fall tar emot din bil utan kostnad. Eller om du så vill: Du får 1000 kr för bilen men du får samtidigt betala diverse olika (påhittade?) "kostnader" till skrotningsfirman vilka av en händelse råkar precis bli lika höga som deras skrotningspremie...En bil som skrotas kan vara helt rensad(?), det finns inga krav på att den skall fungera (kan till o med sakna drivlina mm?), men den skall kunna förflyttas, dvs den skall kunna rulla/styras(?).

De skrotar i närheten är just så att dom är "lite finare" och vill inte ha äldre bilar, så man måste betala dom för att lämna bilen till dom, så kan man få ut lite av bilen så är det ju värt att försöka hitta en som betalar en istället.  Bilen i sig är körbar och komplett. Det som va var att det behövdes fixa lite saker på den för att jag skulle kunna besikta den (nya skivor + belägg fram, nya däck samt ny fjäder hf), men jag hade inte orken då och det har jag inte nu heller. Så jag körde ut den till mina föräldrars sommar hus och där har den stått nu i något år, fast jag har varit ute och kört den lite på sommrarna.

Senast redigerat av B-Body (15 november 2015)

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08
B-Body GM B-Body Nörd
15 november 2015 · 370 Inlägg

Tyfors skrev:
I avesta kan du få nåt. Vet inte vad du får nu när skrot priset är lågt, men 600-700 får du för en bil.

Ska kolla upp det, inte så långt att åka heller.

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08
B-Body GM B-Body Nörd
15 november 2015 · 370 Inlägg

Putteliten skrev:
Ring Göran och kolla med honom. Han brukar åka en bit för bilar....
http://gulasidorna.eniro.se/f/forn&arin … :121755814

Tack föt tippset

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08
Tyfors Svetsare
15 november 2015 · 1 149 Inlägg

B-Body skrev:

Tyfors skrev:
I avesta kan du få nåt. Vet inte vad du får nu när skrot priset är lågt, men 600-700 får du för en bil.

Ska kolla upp det, inte så långt att åka heller.

Kolla dom smile

Avesta bildemontering.

Enda här omkring som ger nåt för bilar.

Atracco så får du betala dom för att ta imot.

(Bara fantasin sätter gränserna)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
BMW E39 (2003)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
15 november 2015 · 14 041 Inlägg

B-Body skrev:

Vettemannen skrev:

B-Body skrev:
Får kolla up den skroten, ligger ju lite närmre än linköping.

Nu vet jag inte var du bor men det måste finnas massor med bilskrotar i en radie av ett par mil i ditt närområde. Det är ju bara att googla efter telefonnummer.

/Benny

turbodeath skrev:
alla skrotar betalar ju för bil ...du får mer om katten sitter på....

dawwe skrev:

turbodeath skrev:
alla skrotar betalar ju för bil ...du får mer om katten sitter på....

Eller hur...Snarare som så att de i bästa fall tar emot din bil utan kostnad. Eller om du så vill: Du får 1000 kr för bilen men du får samtidigt betala diverse olika (påhittade?) "kostnader" till skrotningsfirman vilka av en händelse råkar precis bli lika höga som deras skrotningspremie...En bil som skrotas kan vara helt rensad(?), det finns inga krav på att den skall fungera (kan till o med sakna drivlina mm?), men den skall kunna förflyttas, dvs den skall kunna rulla/styras(?).

De skrotar i närheten är just så att dom är "lite finare" och vill inte ha äldre bilar, så man måste betala dom för att lämna bilen till dom, så kan man få ut lite av bilen så är det ju värt att försöka hitta en som betalar en istället.  Bilen i sig är körbar och komplett. Det som va var att det behövdes fixa lite saker på den för att jag skulle kunna besikta den (nya skivor + belägg fram, nya däck samt ny fjäder hf), men jag hade inte orken då och det har jag inte nu heller. Så jag körde ut den till mina föräldrars sommar hus och där har den stått nu i något år, fast jag har varit ute och kört den lite på sommrarna.

Ja, bara det inte kostar mer att åka än vad du får på skroten. Då blir det ju baklängesaffärrer.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Nordic_Drivers
15 november 2015 · 349 Inlägg

Alla skrotbilar jag lämnat har de tagit emot gratis. En bil hade inte ens hjul. Jag lastade av skiten på deras gård, den stod på bromskivorna haha.

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782
BMW M3 E46 "M Performance" (2001)
joH900
15 november 2015 · 414 Inlägg

Om skroten ska ha BETALT för atta ta emot en bil, om det så är en helt rensad tomkaross, så hade jag letat vidare efter en annan skrot. Har skrotat upp mot 10 bilar och aldrig betalat något. de flesta har varit tomma vrak utan ens hjulupphängning eller motor/låda och det har aldrig varit några problem. De har lyft av bilen med hjullastare i taket direkt från biltrailern. smile

De får ju i alla fall några hundra kilo metallskrot...

Eftersom det inte var några allvarliga fel på bilen så får du säkert 2000kr på Blocket för den så slipper du flytta den alls så sälj den istället.

Senast redigerat av joH900 (15 november 2015)

dawwe ...has left the building...
16 november 2015 · 4 474 Inlägg

Tja...när jag skrotade en lätt krockad gammal bil 2007 så ville Svenssons Bildemontering i Kristianstad ha 1000 kr om jag inte minns fel...Som tur var tog Returbilen i stan emot bilen utan kostnad, o det var den enda skrot som gjorde det i närheten...Som bekant så är det inte gratis att frakta en icke brukbar bil, inte ens om man har släp för dragbilen går knappast på vatten  smile

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
spillolja
16 november 2015 · 4 020 Inlägg

Returbilen i kristianstad har betalat mig 1000:- när jag har kommit dit med en bil

den ena saknade delar som tex. instrumenthus reglage m.m   dom går inte ens ut och tittar på bilen

men dom har sänkt inköpsprisetför bilar 1998 och äldre
http://returbilen.se/skrotabilen_skane.html?anl=2

Mixi Bilskrot i Sölvesborg/mjällby hämtar gratis i Blekinge med omnejd
annars betalt enligt prislista:
http://www.mixi.se/

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
B-Body GM B-Body Nörd
16 november 2015 · 370 Inlägg

joH900 skrev:
Om skroten ska ha BETALT för atta ta emot en bil, om det så är en helt rensad tomkaross, så hade jag letat vidare efter en annan skrot. Har skrotat upp mot 10 bilar och aldrig betalat något. de flesta har varit tomma vrak utan ens hjulupphängning eller motor/låda och det har aldrig varit några problem. De har lyft av bilen med hjullastare i taket direkt från biltrailern. smile

De får ju i alla fall några hundra kilo metallskrot...

Eftersom det inte var några allvarliga fel på bilen så får du säkert 2000kr på Blocket för den så slipper du flytta den alls så sälj den istället.

Har lagt ut den på blocket, får se om någon vill ha den, annars så får det bli skrot till våren tongue

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang