Då det var en "black friday"-deal fick jag med ett färdigt kablage som ser ut såhär:
Jag har inget intresse av att ha en separat strömbrytare, utan vill att det går på med bilens helljus helt enkelt. Nedan kopplingsschema ingick:
Dålig bild men bättre än inget.
Så till min fråga. Om jag har förstått kopplingsschemat rätt så borde det bara vara att ta den blå kabeln som går till strömbrytaren, och koppla den som signal på originalkablagets helljuskabel, och klippa bort strömbrytaren helt?
Så då bör det med andra ord funka att klippa bort vit och svart från brytaren och ta blå som signal nu när den sitter på 85?
Det stämmer, se bara till att isolera den vita ordentligt för den ligger det spänning på hela tiden då det är samma anslutning som kommer från batteriet.
"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Så då bör det med andra ord funka att klippa bort vit och svart från brytaren och ta blå som signal nu när den sitter på 85?
Det stämmer, se bara till att isolera den vita ordentligt för den ligger det spänning på hela tiden då det är samma anslutning som kommer från batteriet.