Kul att det fortfarande ramlar in följare på tråden, nu är ni uppe i 150 st
Jag fick ett problem efter kortslutningen i kablaget till oljetrycksgivaren, ECU'n låste sig i säkertläge tills jag klippte av dom skadade kablarna, då fick jag kontakt med datorn igen.
Men efter det så gick bilen inte att få igång så paniken började ju komma eftersom mappningen inte är långt bort.
Men igår fick jag hjälp av Jonas aka stavhopparn att gå igenom mappen för att utesluta att något blivit fel där efter den gick i felsäkert läget, och så snuskigt lätt det verkar när folk som kan sin sak kollar på datorn, ca 1 min efter han satt sig med datorn så hittar han att triggersensorn läste triggerhjulet fallande när den i själva verket skulle läsa den stigande, och något klick senare så small den igång igen
Den gick den fett så han fortsatte att undersöka och såg då att datorn hade inlagt 2200cc spridare men problemet var att det inte var inlagt Bosch 2200cc så ändrade till rätt spridare i sprutet och afr/lambda blev genast mycket bättre
Så nu är min panik utbytt mot ett lugn inför mappningen på torsdag, men tro mig det kommer att vända till nervositet innan bilen är klar på torsdag
Idag ska tiden inte spenderas på något nationaldagsfirande utan det blir att fixa lite små saker på supran inför torsdag, måste "justera" mina bakre bromssköldar som tar emot eurospec bromsarna och låter förjäkligt, lufta styrservo, testköra en sista gång samt byta olja och filter så det ändå man behöver göra på torsdag är att lasta och rulla söderut mot Sävarmotor