Drifta?

Maxxarn
27 december 2006 · 107 Inlägg

Tja tänkte fråga er om man kan drifta med en fram hjulsdriven bil isåfall om de går vad finns det för trix?

MarcusL #2573
27 december 2006 · 1 489 Inlägg

Handbromsen wink. Men det är ju inte riktig drift iaf..

Och om det är S60 du hade planer på och drifta med så råder jag dig till och inte göra det. Sliter ju mycket på bilen och dra i handbromsen hela tiden wink. Tänk på att det helst ska vara blött eller halt ut om du ska "leka"..

Prova på en öppen plan först, utan människor

• Även den starka måste ta i när han skiter
Chrille74 Chef
27 december 2006 · 379 Inlägg

Drifting med FWD bilar förekommer, i japan blandannat.......

de brukar montera smala hjul bak, för att bakänden ska släppa lättare.....

Sök, det finns film på hur de kör!

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille
Saab 99 "T16" (1984)
John87 Stolt Volvoägare
27 december 2006 · 4 913 Inlägg

Det kräver träning, träning och mer träning!

Med bakkrafs kan man i princip bara gasa och styra, men med framdrift så blir det mkt svårare.
Öva på en stor parkeringsplats när det är blött ute, det lär man sig mkt på.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Ittas
28 december 2006 · 57 Inlägg

har provat båda.. denna vintern blir de en 244gl 88:a.. tongue haha.. de är utan tvekan roligare med rwd.. tycker jag iaf..  men kan ju även vänsterbromsa upp ett ställ med fwd.. men de är INTE de lättaste.. haha de kräver lite skicklighet.. wink

MOVIEMENT
28 december 2006 · 592 Inlägg

absolut roligaste att drifta med RWD, är mer inveklat än roligt med en FWD..

2much.fi
Accessories for your DSLR
Jockecalibra
28 december 2006 · 356 Inlägg

Ittas skrev:
har provat båda.. denna vintern blir de en 244gl 88:a.. tongue haha.. de är utan tvekan roligare med rwd.. tycker jag iaf..  men kan ju även vänsterbromsa upp ett ställ med fwd.. men de är INTE de lättaste.. haha de kräver lite skicklighet.. wink

hehe jo det går det vet jag men har inte gjort det på asvalt gjorde så när jag körde folkrace. men det tog ganska lång tid inna man behärskar det. men det är grymt kul.

Opel Calibra "Grönafaran" (1993)
BMW635_Robban
28 december 2006 · 1 277 Inlägg

Kör med handbromsen i "hela tiden" då sladdar det därefter.....men jag har precis skaffat framhjulsdriven bil och har problem och undrar egentligen lika mycket smile

sista framhjularen för mig, haha....nästa blir en quattro turbo

twin_cam Smålänning
28 december 2006 · 7 877 Inlägg

Ett snabbt ryck bara, annars tappar man för mycket fart. Dom får inte stanna låsta.

Men jag rekommenderar inte att göra det med s60 eller annan bil med abs. i bästa fall så inaktiverar abs:en sig en stund efter och i värsta fall så blir det felkoder. Bromslampan kommer i alla fall att tändas.

Men övning ger färdighet... Köp en skrotbil och öva med.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Tengu1969
28 december 2006 · 1 396 Inlägg

twin_cam skrev:
Ett snabbt ryck bara, annars tappar man för mycket fart. Dom får inte stanna låsta.

Men jag rekommenderar inte att göra det med s60 eller annan bil med abs. i bästa fall så inaktiverar abs:en sig en stund efter och i värsta fall så blir det felkoder. Bromslampan kommer i alla fall att tändas.

Men övning ger färdighet... Köp en skrotbil och öva med.

Har gjort det många gånger med nyare Volvo och det har aldrig lyst lampor eller hänt något med bilen.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
_stuntman_
28 december 2006 · 205 Inlägg

Annars om man är riktigt duktig så kan man ju vänsterbromsa, vet ej hur det går på asfalt, men på blött eller halt väglag funkar det bra!

ludde__mannen draminbil.nu
28 december 2006 · 1 382 Inlägg

Är det bara jag som tycker det är skillnad på att sladda och att drifta?

Att sladda för mig är att åka runt och sladda lite överallt som man har lust med utan närmare kontroll! Runt lyktstolpar, i korsningar, på parkeringsplater, tou name it!

Medans jag ser driftng som att kontrollerat burna  på snedden i hög fart enligt en angiven bana!

Så får jag svara som jag serpå din fråga: NEJ!
Däremot går et att sladda och lägga grymma feta ställäven meden framhjulsdriven bil! Det är bara att börja sakta på en grusplan med en "tänkt kurva", draa kryckan ochstyra lagom mycket! Detär mitttips smile

BogieBoy Svetsare
29 december 2006 · 216 Inlägg

Ittas skrev:
har provat båda.. denna vintern blir de en 244gl 88:a.. tongue haha.. de är utan tvekan roligare med rwd.. tycker jag iaf..  men kan ju även vänsterbromsa upp ett ställ med fwd.. men de är INTE de lättaste.. haha de kräver lite skicklighet.. wink

Vänsterbromsa?

I Rock Your Socks Of...
http://mickeshobby.blogspot.com/
Hellre Parkinsons än Alzheimers.
Det är ju bättre att spilla ut lite av groggen än att glömma var man ställt den.
D_Xarz
29 december 2006 · 157 Inlägg

BogieBoy skrev:

Ittas skrev:
har provat båda.. denna vintern blir de en 244gl 88:a.. tongue haha.. de är utan tvekan roligare med rwd.. tycker jag iaf..  men kan ju även vänsterbromsa upp ett ställ med fwd.. men de är INTE de lättaste.. haha de kräver lite skicklighet.. wink

Vänsterbromsa?

bromsa med vänster fot

Jonni
29 december 2006 · 1 256 Inlägg

McDonalds brickor och handbroms! wink

John87 Stolt Volvoägare
29 december 2006 · 4 913 Inlägg

Börjar ju bli kallt nu. En stoor parkeringsplats när det är lite halt ute, kan inte bli bättre övningstillfälle..

Brukar åka till ICA/Willys parkering här i Köping. Grymt kul, även med framkrafs.
Har ju en Clio från 92 nu, och det är svårt, men inte omöjligt. Går inte direkt att bara gasa och svänga som med bil med bakhjulsdrift (läs: rätthjulsdrift).

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang