Toyota Starlet Ep91 -98 // JDM

Har haft lite olika idéer om bilen, men nu är det dags för ett JDM stuk. Coilovers från Volkswagen Mk1 och Mk2, samt insug från Corolla med öppet filter. Både låter och går bättre än en original.
  • 47 Följare
  • 60 114 Visningar
  • Projektet avslutat 31 maj 2019
andreas_1996
13 april 2016 · 951 Inlägg

fan va snyggt det blev med fälgen big_smile

Mitsubishi lancer GLXI "Mitsuun" (1993)
Mitsubishi eclipse gs "Knight Rider" (1992)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
14 april 2016 · 3 519 Inlägg

andreas_1996 skrev:
fan va snyggt det blev med fälgen big_smile

Taack big_smile
Dock är den och en till dom finaste fälgarna. Dom andra två är sjukt kantstötta, men som jag sagt hela tiden så får dom fortsätta att vara det, kommer inte lägga ner pengar på att fixa till dem. Får ingenting för det senare.. Bilen ska användas, och så även fälgarna på alla slags vägar. Bilen ser ju ut som fan också, och kommer knappt åka på några bilträffar eller dylikt. Försöker bara göra det bästa möjliga för min egen del och situationen jag sitter i. Men lite färg glädjer mig och säkert andra också smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
14 april 2016 · 3 519 Inlägg

Ska ner till posten snart och hämta ut mina navringar och hjulmuttrarna som kommit smile Bild på det kommer

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
14 april 2016 · 3 519 Inlägg

Sådär då.
Grymt nöjd med färgvalet på hjulmuttrarna, kommer bli en fin kontrast mellan fälgar, bil och muttrarna.
Är dessvärre inte där fälgen ligger, tar med mig muttarna dit nästa gång och tar en bild då också. Lär ju dit och börja lacka dom andra fälgarna också, men det måste vara bra väder, vilket det inte kommer att vara dom närmaste dagarna, trist nog.

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-1b14a657ea84c2d08b5e7b362c1ddc14.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-73c885c5652986205944a812f46d2c2a.jpg

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
15 april 2016 · 3 519 Inlägg

Jag har fått en idé cool

Har fått tag på 12 meter vit vinyl till bilen billigt, som jag i sommar då tänkte använda till hela bilen. Innan fixar jag till min förardörr och tröskel som är bulig(a), sedan folierar vi hela bilen och även stötfångarna. Efter det så lägger vi på en stripe, som vi antingen fixar en klar, eller så köper jag folie och skär ut själv och lägger utanpå den vita folien, i nederkant av bilen, innan tröskeln, då i samma färg men möjligen i en annan nyans som fälgarna är i, turkosa, eller mintgreen som den även kallas. Kan bli ett rejält lyft på bilen. Ser verkligen fram emot det här.

Om sedan fälgarna lackas blåa istället, så får man väl ta bort stipsen!? (stavning) och sedan sätta dit en blå smile

Det är ju så gott som gratis allt ovan, så det skadar inte att testa smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
16 april 2016 · 3 519 Inlägg

Börjar få en klar bild över bilen nu. Har mera grejer på G.
I slutet av månaden så köper jag från England, förutom nya packningar till Corolla insuget, även bromsskivor och belägg, sen även ett stag som sitter bak mellan bältesinfästningarna. Det finns att välja mellan att få en blå eller silver/krom. Men kommer lacka denna i samma färg som fälgarna.

Skivorna fick jag en 1a på, på förra besiktningen. Bilen är ju bes till feb nästa år, men är gärna ute i god tid och byter. Skivorna är inte så fina och eftersom bilen används väl så kan det vara skönt att ha fräscha bromsar, så inget händer snart. Det går inte att hitta skivor i Sverige, så det ju inget man kan fixa på en dag om det skulle behövas. Så jag kan väl byta dom i samband med att coilovers monteras smile

Tror fasen bilen kommer bli riktigt grym ändå. Kul att vara ensam om något cool

Staget
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-f4cb2aa6e2e28e62559c28da41275e95.jpg

Kommer dock ha kvar mitt baksäte

Senast redigerat av StaticFreak (16 april 2016)

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
andreas_1996
17 april 2016 · 951 Inlägg

ska du ha tillbaks inredningen där bak alltså plasten ? smile blev skit bra annars big_smile

Mitsubishi eclipse gs "Knight Rider" (1992)
Mitsubishi lancer GLXI "Mitsuun" (1993)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
18 april 2016 · 3 519 Inlägg

andreas_1996 skrev:
ska du ha tillbaks inredningen där bak alltså plasten ? smile blev skit bra annars big_smile

Vad sista bilden visar så är det alltså det blåa staget jag ska ha. Jag kommer ha kvar baksäte, hatthylla ich inredningsplasten ett tag ja. Tror det kommer blir grymt mkt mera vägljud om man tar bort dom sakerna. Men skulle vara kul att testa några dagar i sommar och känna hur det är utan. Men annars var iaf tanken att all inredning ska vara kvar smile Staget blir mest för syns skull, men sen att det gör chassit lite styvare är ju bara ett plus smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
nagasaki.020
18 april 2016 · 311 Inlägg

StaticFreak skrev:

andreas_1996 skrev:
ska du ha tillbaks inredningen där bak alltså plasten ? smile blev skit bra annars big_smile

Vad sista bilden visar så är det alltså det blåa staget jag ska ha. Jag kommer ha kvar baksäte, hatthylla ich inredningsplasten ett tag ja. Tror det kommer blir grymt mkt mera vägljud om man tar bort dom sakerna. Men skulle vara kul att testa några dagar i sommar och känna hur det är utan. Men annars var iaf tanken att all inredning ska vara kvar smile

Det finns väl sätt att isolera ljudmässigt kanske?

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
18 april 2016 · 3 519 Inlägg

nagasaki.020 skrev:

StaticFreak skrev:

andreas_1996 skrev:
ska du ha tillbaks inredningen där bak alltså plasten ? smile blev skit bra annars big_smile

Vad sista bilden visar så är det alltså det blåa staget jag ska ha. Jag kommer ha kvar baksäte, hatthylla ich inredningsplasten ett tag ja. Tror det kommer blir grymt mkt mera vägljud om man tar bort dom sakerna. Men skulle vara kul att testa några dagar i sommar och känna hur det är utan. Men annars var iaf tanken att all inredning ska vara kvar smile

Det finns väl sätt att isolera ljudmässigt kanske?

Jo, det gör det ju säkert. Verkar nu som en del vill att jag ska plocka bort baksätet och inredningen bak?
Saken är den att jag har en del saker i bilen jämt som jag vill dölja för allmänheten. Och det blir lite svårare om jag plockar bort inredning. Men ska se hur det bli när staget är lackat och monterat. Kanske bara kan lägga över en filt över grejerna smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
nagasaki.020
19 april 2016 · 311 Inlägg

Jo man får ju göra som man vill klart smile.

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
19 april 2016 · 3 519 Inlägg

nagasaki.020 skrev:
Jo man får ju göra som man vill klart smile.

Haha, såklart. Alltid gjort tidigare. Men den blir ju lite racing/rally inspirerad fast med en gnutta finish och lägre variant smile Så det skulle ju egentligen passa utan inredning bak

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
19 april 2016 · 3 519 Inlägg

Uhh! Beslutångest delux. Butiken i UK där jag ska beställa sakerna ifrån nästa vecka har sänkt priset på ett fjäderbenstsstag fram. Så nu funderar jag på att beställa det också när jag ändå är i farten. Det dryga med det hela, är att jag kommer få så sjukt dåligt med cash att röra mig med istället.. Måste fundera vidare.
Staget på bild nedan

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-4b09a7790fcd777f554d906ca1bf8451.jpg

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
vw-mannen-90
19 april 2016 · 55 Inlägg

Ska helt klart följas smile kommer bli fet när den e klar

Volkswagen PASSAT B7 2.0TDI "Candy White" (2012)
Razzmouse
19 april 2016 · 1 013 Inlägg

Tycker att du ska handla ja wink bara äta hårdbrö, nudlar o dricka vatten ett tag men värt wink
Såg schysst ut dedär staget ^^

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
20 april 2016 · 3 519 Inlägg

vw-mannen-90 skrev:
Ska helt klart följas smile kommer bli fet när den e klar

Hehe, tack Alexander.

Razzmouse skrev:
Tycker att du ska handla ja wink bara äta hårdbrö, nudlar o dricka vatten ett tag men värt wink
Såg schysst ut dedär staget ^^

Jo iofs, haha. Men är inte för så mycket hårt bröd eller nudlar wink Vatten dricker jag nästan enbart ändå smile Skulle ju fan behöva nya skor alltså, men dom kostar lika mkt som staget, därav min beslutångest, hehe. Men staget skulle helt klart göra sig ett lyft.. Men jag kommer ju även till den punkten, att jag öppnar ju inte direkt huven för någon än mig själv, så staget är inte för att visa folk utåt, det är mera att det gör sin funktion till ett styvare chassi. Fan också..

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
22 april 2016 · 3 519 Inlägg

Ingen direkt update, men beställde nyss luftintaget till huven i alla fall. Sen kommer jag försöka att fortsätta med lackeringen av fälgarna imorgon. Det sägs att det ska komma snö eller vara oväder, men hoppas bara att det inte är för kallt ute eller för fuktigt i luften, annars får jag väl avvakta ett tag. Vill gärna ha den 27e nu så jag kan beställa mina andra grejer. Och har bestämt mig för att jag inte kommer köpa det främre fjäderbensstaget. Ska höra med en polare om han kan bygga ett åt mig för en billigare peng. Och om inte, så får det staget helt enkelt vänta ett tag.. Måste ju ha något att göra nästa år också wink

Sen har jag kikat ut en folie som ska på bilens nederkant av dörrar och bakskärm, samt som sträcker sig lite inpå framskärmarna. Men detta kommer nog inte monteras förens bilen är folierad helt.

Hyfsat lik färgen som sitter på fälgarna. Kanske en liten nyansskillnad
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-e58efc4ec25fe76c11503f294601fbc6.jpg

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
23 april 2016 · 3 519 Inlägg

Blev inget av att lacka fälgar den här helgen pga dåligt väder. Har däremot funderat på om jag kanske har råd att köpa en japsdämpare på onsdag när allt annat också ska inhandlas. Denna dämpare kommer då inhandlas på KLRacing, dom hade bäst utbud och även bra priser.

Om/när en japsdämpare monteras, så kommer jag låta främre burken sitta kvar, för jag vill inte ha ett högt dovt ljud i bilen. Dämparen som sitter nu (original) måste ändå ner, för den ligger emot karossen och skramlar.

Japsdämparen har en anslutning på 2,5", så lär bygge/köpa en övergång från mitt originalrör som jag tror är 1,5 eller möjligen 1,75, får kolla upp det nån dag. Och slutröret på nya dämparen blir 4". Kommer nog se sjukt stort ut på min lilla bil, haha. Men kommer nog däremot göra sitt utseendemässigt med sänkningen och fälgarna osv.

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-072304b7e784adb12de4cbf6e7dc2858.jpg

Hoppas man kan montera så slutröret sticker några cm utanför bakstöten/spoilern

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
25 april 2016 · 3 519 Inlägg

Beställde en liten varvräknare på Ebay. Finns ju ingen original i bilen, och det låter som den varvar satan på motorvägen, men även om det är så, så vill jag gärna veta vad den varvar. Så den fick bli en liten på 2" med blått ljus. Tror jag vet vart jag ska sätta den redan. Ev på insrumentpanelen ovanför instrumenthuset, på sniskan, mellan huset och A-stolpen. Vet inte när den kommer hem, men blir väl nån gång..

Imorgon drar jag iaf och fortsätter lacka fälgarna och hoppas jag hinner få dem klara. Så det sedan bara är att montera dem när man monterat dit coilsen.
Håller just nu i skrivande stund på att leta efter en lämplig japsdämpare

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
25 april 2016 · 3 519 Inlägg

Då blev ljuddämparen också beställd.

Några bilder på varvräknaren
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-7a785318fb6409b974d33c2606bdfcbc.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-6af2a231a92579ea0223836782065046.jpg

Den lyser som sagt blått, men kommer nog inte koppla in ljuset, för jag tror jag bara kommer bli irriterad på det skenet när det är mörkt. Räcker med att den bara sitter där och förhoppningsvis fungerar, då den skickas från Kina, haha.

Nästa uppdatering kommer på onsdag kväll, ha det gott

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang