Blev lite V70 mek idag. Hjälpte mina föräldrar att byta till sommarhjul. Har aldrig varit med om hjulbultar som suttit så jävligt för. Fick ha dragskaftet och en bit rör för att över huvud taget rubba dom! :o Inte så jäkla bra när man precis haft lite strul med skenande puls och extraslag. Men men, nu är det gjort. [thum]
Så trött på att behöva krängdra för att lossna hjulbultarna efter verkstadsbesök. Fick bli ett lååångt dragskaft och en 19mm krafthylsa för att underlätta.
Har kört nu med manuell laddtrycksventil ett tag. WG-klockan är justerad till 0,8 bar och sedan ventilen till 0,95 bar. Lättare att finjustera på ventil än att behöva lossa klockan vid varje justering tills man får det rätt.
Ventilen funkar kanon och laddtrycket ligger stabilt, och inga peakar alls. Kör samma ventil från ATM på brukisen, och där ligger också laddet helt stabilt.