tkd_rille skrev:
Auto-man skrev:
tkd_rille skrev:
Stansa innan du åker in då.
Den olagliga handlingen jag syftar på är att du vill hitta den ouppmärksamme man eller kvinna för att få bilen att gå igenom igen om de nu inte sitter en plåt.
Men eftersom du är känd för att ta onödiga omvägar så är mitt tips att ta din ficklampa och verkligen gå genom bilen en gång till, sen köper du dina stansar som är så fruktansvärt dyra.
Och ödslar den dyrbara tiden, som du nu påpekade innan så noga, varför du nu ödslat flera veckor redan på detta om den nu var dyrbar.Fast jag skrev inte att vare sig tiden eller stansarna är dyra, däremot är det intressant att en nyutbildad inte hittar det som äldre förmodats kunna på en gammal SBP-station.
Det är knappast olagligt det som vi handlare gjorde och andra vill göra, att hitta snällaste stationen, men du kanske vill hitta grinpellar som finner mest fel?
Jag har bara ställt en enkel fråga, det som tar tid är att svara på onödiga svar.Visst kan vi stansa och besa igen, men det tar tid och kostar.
Du skrev klart inte dyrt. Men som med dina andra projekt tar de tid
Om du som haft hundratals bilar och inte hittar chassinummer, tror du då att även en nyutbildad ska hitta något som inte finns?
Jag föredrar själv att en station sätter en 2a på saker som är fel. Än att ha en som slänger igenom lite saker som han anser inte är så allvarligt.
Ta nu ut tummen och fixa ditt nr och besikta den sen.
Den går ju inte att köra dit den gör hemma heller då en bil utan chassinumret inte tas emot på bildemonteringen.
För den påstådda mängden ägda fordon uppstår återkommande de mest triviala frågeställningarna om gasdämpare, hjulmuttrar, torkarblad i minusgrader, explosionsrisker i bränsletankar, klammor till bränsleledningar osv osv osv in i evigheten.
Något stämmer inte.