Vettemannen skrev:
Flera gånger i sommar när jag kör hem från bilträffar uppkommer fenomenet. Inte alltid men ofta är det så kallade Volvonissar. Vad gör dom då? Jo, dom ska gasa på så dom nästan kör på en, dom ska ligga så JÄVLA nära bakom och dom ska ligga och köra slalom bakom fast det bara är enkelfiligt. Jag förstår inte varför det är så. Dom borde ju fatta att om jag trycker plattan i mattan så blir dom en prick i backspegeln efter några sekunder. Är dom ute efter nån bekräftelse att dom oxå kan köra lite agresivt eller vad är det? Är det någon som råkat ut för samma fenomen eller är det någon som har någon idé varför detta fenomen uppstår?
Inte fan blir det så här när jag kör min sura Van utan bara när jag kör Vetten!!!
/Benny
Samma när jag kör min hoj.. Blir alltid jagad av en viss folkgrupp i sina leasade Audi / Bmw / merca och tror att de har en chans.. De där volvo körarna där är säkert de som kopplar på sin husvagn utan att ha extra speglar, för vem behöver egentligen se bakom sig om det är säkert att köra om i mitt ekipage som får max köra 80 när de plöjer på i 110.. Har tappat räkningen på hur många husvagnar jag sett denna sommar som fått en fällknivseffekt för de lastat sin V70 med halva villan, vovven, och två jehovas vittnen i bagaget och sedan släpvagn på det.. Bilen har sådan vinkel så med raketer där bak hade den lyft till Mars.
Bruden bor i Eskilstuna och själv är jag från Helsingborg så har sett så otroligt mycket skit på vägarna på sistonde utöver allt annat jag ser i jobbet.. Från Eskilstuna till Norrköping finns det otroligt långa enfiliga vägar med dödarräcket i mitten. Idioterna gillar att hålla 80km/h när det är singel filer men när det är dubbelt så gasar folk upp till 110??? Eller så håller de 80 på nedförsbackarna när det är 100 på vägen, man kommer ifatt och får bromsa så att bromsarna överhettas.. Kommer alltid säga att i de flesta fallen är de som kör för långsamt de RIKTIGA trafikfarorna, INTE de som kör för snabbt, men det förstår ju åsnorna på trafikverket m.m.
Sedan antalet s.k "yrkeschaufförer" som har åkt på väggrenen mitt på blanka dagen och när man tutar på de så blir de sura tillbaka.. Dagen jag måste stanna av nödfall på motorväg så tänker jag lägga benen på ryggen så långt ifrån bilen som möjligt för att se hur många minuter det tar innan en "yrkeschaufför" plöjer in i bilen.
Senast redigerat av Kubista (9 augusti 2016)
When you drive a new car, you are trying to be someone. When you drive an old car, you have figured out who you want to be.