1546
Sök

En tjej i fordonsprogrammet?

TheBabe
2 januari 2007
Trådstartare
Kolla Google eller nått tongue

557 Inlägg
2 januari 2007
Som TheBabe säger "Google is your friend" smile

//Jerry

TheBabe
2 januari 2007
Trådstartare
Fimpha skrev:
Som TheBabe säger "Google is your friend" smile

haha klart xD google rockar

2 594 Inlägg
2 januari 2007
kul tycker du ska välja fordon gick tre tjejer i min klass som trivdes jätte bra
tips är att köpa en bil som du ställer i ordning tills du skaffar körkortet oftast vill dom på fordonslinjen att man har egna bilar man kan öva på, det var  jätte många som hade egna bilar som en del hjälptes åt med

Bilplåtslagare
324 Inlägg
2 januari 2007
Låter som om du ska välja det du vill, vad du beskriver så verkar det som om det är någon i din vänskapskrets som håller på med bilar. Själv är du inte ett dugg intresserad utan letar efter grejor som kan få dig intresserad. Jag tycker inte att man ska välaj ett yrke man inte vill innerst inne. Eftersom du i princip frågar om hur man blir intresserad av bilar:P Ja, följ ditt hjärta å försök din inte lära dig gilla nåt på det viset. Mvh//Erik

845 Inlägg
2 januari 2007
tibbe skrev:
Jag tycket att du ska gå fordon det är kul,jag gick Bilsport/Fordon i skara men det är nerlagt nu så det finns bara fordon..men om du vill bli mer intresserad av motorer så köp dig en bil som du kan ha när du får körkort,plockaisär tex motorn och gör en koll på den så den är bra tills den dagen kommer då du får köra den..

håller med tibbe.! de är de lättaste sättet att lära sig att skruva..

TheBabe
2 januari 2007
Trådstartare
FordEsci skrev:
Låter som om du ska välja det du vill, vad du beskriver så verkar det som om det är någon i din vänskapskrets som håller på med bilar. Själv är du inte ett dugg intresserad utan letar efter grejor som kan få dig intresserad. Jag tycker inte att man ska välaj ett yrke man inte vill innerst inne. Eftersom du i princip frågar om hur man blir intresserad av bilar:P Ja, följ ditt hjärta å försök din inte lära dig gilla nåt på det viset. Mvh//Erik

Jag vill välja att gå fordon för att jag vill bli intresserad av bilar för man märker på andra som är det att dom tycker att det är jättekul. och jag har inga andra riktiga intressen om man säger så.. smile

TheBabe
2 januari 2007
Trådstartare
hoonken skrev:
tibbe skrev:
Jag tycket att du ska gå fordon det är kul,jag gick Bilsport/Fordon i skara men det är nerlagt nu så det finns bara fordon..men om du vill bli mer intresserad av motorer så köp dig en bil som du kan ha när du får körkort,plockaisär tex motorn och gör en koll på den så den är bra tills den dagen kommer då du får köra den..

men hur ska jag kunna köpa en bil om jag inte har några pengar? tongue
dessutom tror jag inte att jag får köpa en bil för min mamma.. tongue
jag ska ju mecka med killens bil tongue

845 Inlägg
2 januari 2007
TheBabe skrev:
hoonken skrev:
tibbe skrev:

ja men alltid skönt att ha en egen bil att skruva med. inte säkert att killen din behöver ha någe gjrot på bilen då kan d va bra att ha en egen kärra och mixtra med när du känner suget i fingrarna att du vill skruva..

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
2 januari 2007
TheBabe skrev:
hoonken skrev:
tibbe skrev:

Hah! Visst tongue

Du kan få min gamla skitbil och skruva sönder den xD

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

TheBabe
2 januari 2007
Trådstartare
John87 skrev:
TheBabe skrev:
hoonken skrev:

Hah! Visst tongue

Du kan få min gamla skitbil och skruva sönder den xD

haha xD men den ska du ju sälja tongue

638 Inlägg
2 januari 2007
TheBabe skrev:
Jag är en tjej som ska börja sista terminen i nian och ska snart välja gymnasium.. Jag har funderat på att gå fordon för att det inte finns så många tjejer där och det skulle nog vara kul att veta myket om bilar.

Är det bara därför du vill gå så bör du tänka om, du kan lära dig mycket utan att gå fordons. Du bör bara välja detta om du känner att detta kan vara till nytta för dig i framtiden med t ex jobb, annars har du istort sett kastat bort 3 år på ingentning?

Men visst känner du ett brinnande intresse för det så ska du köra på smile

Kommer väl nånting här snart!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
2 januari 2007
Renjägarn skrev:
TheBabe skrev:
Jag är en tjej som ska börja sista terminen i nian och ska snart välja gymnasium.. Jag har funderat på att gå fordon för att det inte finns så många tjejer där och det skulle nog vara kul att veta myket om bilar.

Är det bara därför du vill gå så bör du tänka om, du kan lära dig mycket utan att gå fordons. Du bör bara välja detta om du känner att detta kan vara till nytta för dig i framtiden med t ex jobb, annars har du istort sett kastat bort 3 år på ingentning?

Att gå en linje i 3 år när man inte är så intresserad av det är ett helvete.
Finns inte intresset ska man inte börja gå en linje för att skapa intresse, utan det ska göras innan. Vi kan testa att gå på lite olika evenemang om det går nåt här.
Vet att intresset finns där, men inte så starkt än. Nåt som växer hoppas jag ^^

Det kommer att bli en del bil-pill nu, eftersom jag håller på att fixa min gamla bil och håller även på att köpa en ny smile

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
2 januari 2007
Ett par tankar från nån som lämnade gymnasiet -93.

Gå ett program som du känner lust till, om du är tveksam är det bättre att ta IV ett år och känna efter vart du ska, tre år är lång tid och det är dumt att välja något som du inte trivs med. Kanske du kan göra praktik någonstans och känna dig för, tex under sportlovet eller så?
Du kan också gå in på arbetsförmedlingens hemsida och göra intressetest för att se vilka yrken som skulle kunna passa dig. (http://afi3.ams.se/afi3_portal/PortalHa … 2E61737078), om länken inte funkar ta www.ams.se och gå vidare till "yrken och studier" och sedan "intressetest".

Som tjej kan du räkna med att det kan vara lite begränsat med jobb i bilverkstäder, av det praktiska skälet att det ofta inte finns mer än ett omklädningsrum.  Sambon är bussmekaniker, och av fyra praktikanter under hösten har tre varit tjejer, det är faktiskt alla som går programmet, bara för att det är den enda arbetsplatsen som har eget omklädningsrum för kvinnor...

Oavsett hur det blir med mekanikerjobb är Fordon ett bra och brett program som ger kompetens att arbeta även inom andra områden, så jag är säker på att det är ett bra val - om du känner dig motiverad.

Lycka till med ditt val.

Kramar / Ellen (hade fordon som andraval men kom in på mitt förstaval - estetisk med  inriktning foto och blev med tiden journalist)

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

TheBabe
3 januari 2007
Trådstartare
vulture skrev:
Ett par tankar från nån som lämnade gymnasiet -93.

Gå ett program som du känner lust till, om du är tveksam är det bättre att ta IV ett år och känna efter vart du ska, tre år är lång tid och det är dumt att välja något som du inte trivs med. Kanske du kan göra praktik någonstans och känna dig för, tex under sportlovet eller så?
Du kan också gå in på arbetsförmedlingens hemsida och göra intressetest för att se vilka yrken som skulle kunna passa dig. (http://afi3.ams.se/afi3_portal/PortalHa … 2E61737078), om länken inte funkar ta www.ams.se och gå vidare till "yrken och studier" och sedan "intressetest".

Som tjej kan du räkna med att det kan vara lite begränsat med jobb i bilverkstäder, av det praktiska skälet att det ofta inte finns mer än ett omklädningsrum.  Sambon är bussmekaniker, och av fyra praktikanter under hösten har tre varit tjejer, det är faktiskt alla som går programmet, bara för att det är den enda arbetsplatsen som har eget omklädningsrum för kvinnor...

Oavsett hur det blir med mekanikerjobb är Fordon ett bra och brett program som ger kompetens att arbeta även inom andra områden, så jag är säker på att det är ett bra val - om du känner dig motiverad.

Lycka till med ditt val.

Kramar / Ellen (hade fordon som andraval men kom in på mitt förstaval - estetisk med  inriktning foto och blev med tiden journalist)

Tack för svaret Ellen ska göra testet så fort jag har skrivit klart här smile jag vill gå fordon för att det verkar kul och roligt.. att jag inte har intresse för det just nu är väll mitt fel kasnke tongue men jag vill bli intresserad och jag hålla på med killen bil nu och vara med han så mycke som möjligt och så får vi se vad som händer smile

TheBabe
3 januari 2007
Trådstartare
John87 skrev:
Renjägarn skrev:
TheBabe skrev:

Att gå en linje i 3 år när man inte är så intresserad av det är ett helvete.
Finns inte intresset ska man inte börja gå en linje för att skapa intresse, utan det ska göras innan. Vi kan testa att gå på lite olika evenemang om det går nåt här.
Vet att intresset finns där, men inte så starkt än. Nåt som växer hoppas jag ^^

Det kommer att bli en del bil-pill nu, eftersom jag håller på att fixa min gamla bil och håller även på att köpa en ny smile

det är inte bara för att det finns få tjejer som jag vill gå.. det är bara en av anledningarna.. jag vill gå för att jag vill lära mig om bilar och visa fler tjejer att det inte bara är killar som håller på med bilar. dessutom så verkar alla vara nöjda med att ha gått fordon så jag vill göra det smile

Gorgilus addictus
4 768 Inlägg
3 januari 2007
Jag är VÄLDIGT glad att de finns tjejer som väljer fordons inriktade linjer. Går sj på Transport utbildning, och i min klass går de 2 tjejer. Alltid kul att se att de finns tjejer som är intresserade av det.

Lycka till med valet smile

Allt för den där jävla hatten!

TheBabe
3 januari 2007
Trådstartare
THEBADGUY skrev:
Jag är VÄLDIGT glad att de finns tjejer som väljer fordons inriktade linjer. Går sj på Transport utbildning, och i min klass går de 2 tjejer. Alltid kul att se att de finns tjejer som är intresserade av det.

tack ^^

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
4 januari 2007
THEBADGUY skrev:

Kan tänka mig att just transport inte är så populärt bland tjejer tongue

Själv tycker jag att det är tufft när tjejer är intresserade av något "killigt". Är helt övertygad om att en tjej skulle vara minst lika bra som t.ex bilmekaniker som en kille.
Lite synd att det inte är så utbrett med motor/teknik-intresse bland tjejer. Tror att intresset finns hos många, men inte många som vågar/vill satsa på det.

Bäjb, vill du gå fordon så ska du göra det! Du har mitt stöd.
Men som sagt, om inte intresset finns så blir det nog seeegt att gå 3 år där...

TheBabe
4 januari 2007
Trådstartare
John87 skrev:
Kan tänka mig att just transport inte är så populärt bland tjejer tongue

Själv tycker jag att det är tufft när tjejer är intresserade av något "killigt". Är helt övertygad om att en tjej skulle vara minst lika bra som t.ex bilmekaniker som en kille.
Lite synd att det inte är så utbrett med motor/teknik-intresse bland tjejer. Tror att intresset finns hos många, men inte många som vågar/vill satsa på det.

Bäjb, vill du gå fordon så ska du göra det! Du har mitt stöd.
Men som sagt, om inte intresset finns så blir det nog seeegt att gå 3 år där...

jag vill att intresset ska växa smile du får hjälpa mig ^^ jag vill såååå hemskt gärna gå på fordon.. smile

Sök