Välkommen till nya Garaget!

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
14 oktober 2016 · 6 473 Inlägg

chrizz skrev:
Vi har uppdaterat med lite nytt som ni efterfrågat

Fotoalbum
* Man kan nu åter sortera sina album så som man själv önskar
* Bildvisning för att snabbt se en användares alla nya bilder i alla album
* Andra justeringar som bland annat inkluderar att man nu ser albumets namn direkt i bildvisningen ("min sida" och även huvudfliken "fotoalbum").

Forumet
* En ny inställning som möjliggör att man kan visa (standard) eller dölja användarnas bilar i foruminläggen.
* Snabbval för utvalda foruminställningar (en ny knapp bredvid prenumerationsknappen).
* Info om vem och när det senaste inlägget skrevs i forumaktivitetslistan i marginalen (visas längst ned i mobilen).
* Enklare designjusteringar på index.

Bra jobbat smile

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo 780 (1989)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Djo
17 oktober 2016 · 10 157 Inlägg

Har inte gjort det förr men tänkte ladda upp bilder direkt från mobilen men jag kommer till bilder fyller i bild jag vill ha sen kommer jag tillbaks till bild albumet men sen händer ingenting ?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
chrizz Administratör
17 oktober 2016 · 11 782 Inlägg

Djo skrev:
Har inte gjort det förr men tänkte ladda upp bilder direkt från mobilen men jag kommer till bilder fyller i bild jag vill ha sen kommer jag tillbaks till bild albumet men sen händer ingenting ?

Bilar eller fotoalbum?

Edit: testat båda och det funkade fint för mig med Android. Vad använder du för telefon?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Djo
17 oktober 2016 · 10 157 Inlägg

chrizz skrev:

Djo skrev:
Har inte gjort det förr men tänkte ladda upp bilder direkt från mobilen men jag kommer till bilder fyller i bild jag vill ha sen kommer jag tillbaks till bild albumet men sen händer ingenting ?

Bilar eller fotoalbum?

Edit: testat båda och det funkade fint för mig med Android. Vad använder du för telefon?

Fotoalbum.

En Nokia Lumia är Microsoft system på dom.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
chrizz Administratör
17 oktober 2016 · 11 782 Inlägg

Djo skrev:

chrizz skrev:

Djo skrev:
Har inte gjort det förr men tänkte ladda upp bilder direkt från mobilen men jag kommer till bilder fyller i bild jag vill ha sen kommer jag tillbaks till bild albumet men sen händer ingenting ?

Bilar eller fotoalbum?

Edit: testat båda och det funkade fint för mig med Android. Vad använder du för telefon?

Fotoalbum.

En Nokia Lumia är Microsoft system på dom.

Där har vi troligen förklaringen. Har inte haft möjligheten att testa med en windows-telefon, men vi har följt alla standarder så det BÖR fungera. Däremot är det tyvärr Microsoft som inte alltid följer eller har stöd för det de bör ha stöd för. Jag får försöka ordna fram en sån telefon, eller en simulering och testa själv, men kan inte lova att jag hinner med det denna vecka. Det är för få som använder det för att jag ska gå och köpa en lur iaf och testa tyvärr smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Djo
17 oktober 2016 · 10 157 Inlägg

chrizz skrev:

Djo skrev:

chrizz skrev:
Bilar eller fotoalbum?

Edit: testat båda och det funkade fint för mig med Android. Vad använder du för telefon?

Fotoalbum.

En Nokia Lumia är Microsoft system på dom.

Där har vi troligen förklaringen. Har inte haft möjligheten att testa med en windows-telefon, men vi har följt alla standarder så det BÖR fungera. Däremot är det tyvärr Microsoft som inte alltid följer eller har stöd för det de bör ha stöd för. Jag får försöka ordna fram en sån telefon, eller en simulering och testa själv, men kan inte lova att jag hinner med det denna vecka. Det är för få som använder det för att jag ska gå och köpa en lur iaf och testa tyvärr smile

Förstår det (Jo dom har många egenheter tydligen ) Jag är inget telefon proffs så köpte bara något lämpligt och Nokia hade man haft förr så det får funka tyckte jag då 5-6 år sedan haha.

Man har väl förstått sig på lite mer om dessa mobiler sedan dess wink

Ingen fara kan lägga över på datorn och ladda upp men ibland hade det varigt smidigt wink

Nej är det någon som behöver en ny lur är det jag men sådant är inte så intressant så det får gå tills den rasar (hm eller vad det heter på data/telefon språk) Så får du inte ordning på det så överlever jag ändå (får väl stå ut tills mobilen lägger av så det blir något annat annars wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
chrizz Administratör
17 oktober 2016 · 11 782 Inlägg

Djo skrev:
Förstår det (Jo dom har många egenheter tydligen ) Jag är inget telefon proffs så köpte bara något lämpligt och Nokia hade man haft förr så det får funka tyckte jag då 5-6 år sedan haha.

Man har väl förstått sig på lite mer om dessa mobiler sedan dess wink

Ingen fara kan lägga över på datorn och ladda upp men ibland hade det varigt smidigt wink

Nej är det någon som behöver en ny lur är det jag men sådant är inte så intressant så det får gå tills den rasar (hm eller vad det heter på data/telefon språk) Så får du inte ordning på det så överlever jag ändå (får väl stå ut tills mobilen lägger av så det blir något annat annars wink

Ja, är den så gammal kan du nog inte räkna med att webben alltid funkar som den ska tyvärr. Köp dig en Android-lur eller iPhone så blir det nog ordning på den biten smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Djo
17 oktober 2016 · 10 157 Inlägg

chrizz skrev:

Djo skrev:
Förstår det (Jo dom har många egenheter tydligen ) Jag är inget telefon proffs så köpte bara något lämpligt och Nokia hade man haft förr så det får funka tyckte jag då 5-6 år sedan haha.

Man har väl förstått sig på lite mer om dessa mobiler sedan dess wink

Ingen fara kan lägga över på datorn och ladda upp men ibland hade det varigt smidigt wink

Nej är det någon som behöver en ny lur är det jag men sådant är inte så intressant så det får gå tills den rasar (hm eller vad det heter på data/telefon språk) Så får du inte ordning på det så överlever jag ändå (får väl stå ut tills mobilen lägger av så det blir något annat annars wink

Ja, är den så gammal kan du nog inte räkna med att webben alltid funkar som den ska tyvärr. Köp dig en Android-lur eller iPhone så blir det nog ordning på den biten smile

Denna är väll ioförsig bara 3-4 år typ då den första pajade och fick denna på garanti.

Haha jo det blir något sådant nästa vända men drar på det så länge som möjligt wink

Senast redigerat av Djo (18 oktober 2016)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
chrizz Administratör
18 oktober 2016 · 11 782 Inlägg

Vi har uppdaterat mobilmenyn med en liten ändring för att underlätta navigeringen.

Ett tryck på menytexten (eller hela raden för den delen, annat än den nya knappen) navigerar vidare precis som tidigare, medan ett tryck på den nya knappen med en pil så navigerar man vidare men öppnar undermenyn direkt för vidare navigering.

Har även lagt till knappar för stängning av menyn längst ned i menyn för att lätt kunna göra sig av med den utan att behöva scrolla upp.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Bierstube
20 oktober 2016 · 616 Inlägg

Någon annan som sitter på Firefox som kan skicka gästboksinlägg? För mig fungerar det fortfarande inte. Det enda som händer när jag klickar på "skicka" då jag är i någons gästbok är att meddelandet jag skrivit försvinner - men det postas inte.

Taarzaahn
20 oktober 2016 · 43 Inlägg

Hej någon försvunnen bild i gamla projekt????? Var finns den?

chrizz Administratör
20 oktober 2016 · 11 782 Inlägg

Taarzaahn skrev:
Hej någon försvunnen bild i gamla projekt????? Var finns den?

Hm, nu förstår jag inte alls. Utveckla gärna.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
20 oktober 2016 · 11 782 Inlägg

Bierstube skrev:
Någon annan som sitter på Firefox som kan skicka gästboksinlägg? För mig fungerar det fortfarande inte. Det enda som händer när jag klickar på "skicka" då jag är i någons gästbok är att meddelandet jag skrivit försvinner - men det postas inte.

Nu lyckades jag faktiskt äntligen återskapa det här problemet. Vi kikar på det!

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Djo
20 oktober 2016 · 10 157 Inlägg

Något jag saknar är multi uppladdning alltså att man kunde välja alla bilder man ville ladda upp istället för en och än och med tanke på hur snabbt den nya sidan laddar upp nya bilder så skulle det vara skönt då man ibland ska upp med 20-30 bilder samtidigt om man ska uppdatera en projekt tråd tex.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Ahonen
20 oktober 2016 · 350 Inlägg

Djo skrev:
Något jag saknar är multi uppladdning alltså att man kunde välja alla bilder man ville ladda upp istället för en och än och med tanke på hur snabbt den nya sidan laddar upp nya bilder så skulle det vara skönt då man ibland ska upp med 20-30 bilder samtidigt om man ska uppdatera en projekt tråd tex.

Jag kunde iallafall ladda upp flera bilder samtidigt till min bil. Detta va på datorn. Kanske inte fungerar på mobilen.

Djo
20 oktober 2016 · 10 157 Inlägg

Ahonen skrev:

Djo skrev:
Något jag saknar är multi uppladdning alltså att man kunde välja alla bilder man ville ladda upp istället för en och än och med tanke på hur snabbt den nya sidan laddar upp nya bilder så skulle det vara skönt då man ibland ska upp med 20-30 bilder samtidigt om man ska uppdatera en projekt tråd tex.

Jag kunde iallafall ladda upp flera bilder samtidigt till min bil. Detta va på datorn. Kanske inte fungerar på mobilen.

Fotoalbum kanske jag skulle tillägga och gäller dator.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
chrizz Administratör
20 oktober 2016 · 11 782 Inlägg

Djo skrev:

Ahonen skrev:

Djo skrev:
Något jag saknar är multi uppladdning alltså att man kunde välja alla bilder man ville ladda upp istället för en och än och med tanke på hur snabbt den nya sidan laddar upp nya bilder så skulle det vara skönt då man ibland ska upp med 20-30 bilder samtidigt om man ska uppdatera en projekt tråd tex.

Jag kunde iallafall ladda upp flera bilder samtidigt till min bil. Detta va på datorn. Kanske inte fungerar på mobilen.

Fotoalbum kanske jag skulle tillägga och gäller dator.

Du kan markera upp till 200 bilder på en gång (ett album kan innehålla 200 bilder max).

Funkar oavsett om det är dator eller mobil eller tablet.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Djo
20 oktober 2016 · 10 157 Inlägg

chrizz skrev:

Djo skrev:

Ahonen skrev:

Jag kunde iallafall ladda upp flera bilder samtidigt till min bil. Detta va på datorn. Kanske inte fungerar på mobilen.

Fotoalbum kanske jag skulle tillägga och gäller dator.

Du kan markera upp till 200 bilder på en gång (ett album kan innehålla 200 bilder max).

Funkar oavsett om det är dator eller mobil eller tablet.

Såfort jag klickar på en bild på datorn kommer jag tillbaks till garaget och bilden börjar ladda upp.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
chrizz Administratör
21 oktober 2016 · 11 782 Inlägg

Djo skrev:

chrizz skrev:

Djo skrev:

Fotoalbum kanske jag skulle tillägga och gäller dator.

Du kan markera upp till 200 bilder på en gång (ett album kan innehålla 200 bilder max).

Funkar oavsett om det är dator eller mobil eller tablet.

Såfort jag klickar på en bild på datorn kommer jag tillbaks till garaget och bilden börjar ladda upp.

Då kanske inte webbläsaren har stöd för det. Jag vet inte vad du använder, men Chrome, Firefox, Safari mfl är det bara markera så många bilder du  vill och sen sen trycka "öppna" så laddas de upp i albumet eller bilen. Ingen funktion ska ladda upp direkt så fort du väljer bilden iallafall (om du nu inte dubbelklickar på bilden), utan du måste markera först, sen klicka "Öppna" eller vad det nu står i din webbläsare.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Djo
21 oktober 2016 · 10 157 Inlägg

chrizz skrev:

Djo skrev:

chrizz skrev:
Du kan markera upp till 200 bilder på en gång (ett album kan innehålla 200 bilder max).

Funkar oavsett om det är dator eller mobil eller tablet.

Såfort jag klickar på en bild på datorn kommer jag tillbaks till garaget och bilden börjar ladda upp.

Då kanske inte webbläsaren har stöd för det. Jag vet inte vad du använder, men Chrome, Firefox, Safari mfl är det bara markera så många bilder du  vill och sen sen trycka "öppna" så laddas de upp i albumet eller bilen. Ingen funktion ska ladda upp direkt så fort du väljer bilden iallafall (om du nu inte dubbelklickar på bilden), utan du måste markera först, sen klicka "Öppna" eller vad det nu står i din webbläsare.

Använder chrome gör jag hm knepigt.

Aha ja nu såg jag jag kan inte klika på varje enskild bild utan lär klicka i hörnet och dra över markeringen på dom bilder jag vill ha jaha hm ja då lär man se till att lägga dom bilder man vill ha i en mapp och sedan ladda upp men då vet jag iallafall.

Senast redigerat av Djo (21 oktober 2016)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang