Välkommen till nya Garaget!

chrizz Administratör
15 november 2016 · 11 783 Inlägg

rcy skrev:
Verkar som om citeringen blir lite lustig när man citerar inlägg med infogade bilder i.
Se exempelvis http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p4384077
Av någon anledning hänger "?width=150" med i citeringen och sabbar länken.

Tack. Vi kikar på det. Däremot är det ju en knepig bild-länk i just det här fallet som har en inkommande variabel. Men det ska nog inte vara några problem att ta hänsyn till sånt också. Kikar på det snart iaf.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Blinkersolja <<<<<MÅNGA SOM BEHÖVER FYLLA PÅ MED DET.
15 november 2016 · 306 Inlägg

Har inte fått något svar på min fråga så här kommer den igen.Jag har 4 sidor med videoklipp men det är bara en sida som fungerar.Klickar man på 2,3 och 4 står det "not found".Hur kommer det sig?.

*RÖSTA OCH KOMMENTERA GÄRNA MIN SILVERPIL* http://www.garaget.org/?car=398821...........*FÖRR VAR DET NU FAST JÄVLIGARE VAR DET DESTO VÄRRE MEN SÅHÄR JÄVLA DÅLIGT HAR DET TA MIG FAN ALDRIG VARIT SÄMRE.*
Skoda OCTAVIA RS II 2,0 TFSI. "BLUE VISION X3M EDITION.270 HK." (2008)
chrizz Administratör
15 november 2016 · 11 783 Inlägg

Blinkersolja skrev:
Har inte fått något svar på min fråga så här kommer den igen.Jag har 4 sidor med videoklipp men det är bara en sida som fungerar.Klickar man på 2,3 och 4 står det "not found".Hur kommer det sig?.

Ja, juste! Sorry, jag läste din fråga men jag var mitt uppe i nått annat och glömde att svara. Jag kikar på det här imorgon och uppdaterar med en fix så snart jag löst problemet (det blir under morgondagen säkert). Jag säger till här när det är löst.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Blinkersolja <<<<<MÅNGA SOM BEHÖVER FYLLA PÅ MED DET.
15 november 2016 · 306 Inlägg

chrizz skrev:

Blinkersolja skrev:
Har inte fått något svar på min fråga så här kommer den igen.Jag har 4 sidor med videoklipp men det är bara en sida som fungerar.Klickar man på 2,3 och 4 står det "not found".Hur kommer det sig?.

Ja, juste! Sorry, jag läste din fråga men jag var mitt uppe i nått annat och glömde att svara. Jag kikar på det här imorgon och uppdaterar med en fix så snart jag löst problemet (det blir under morgondagen säkert). Jag säger till här när det är löst.

Det är lugnt,svara när du kan.

En annan sak som jag tänkt på är följande..Vore det inte bra om man MÅSTE vara medlem och inloggad för att besöka Garaget för jag menar,vem kan på in på Hotmail eller Facebook utan att vara medlem och inloggad?.

*RÖSTA OCH KOMMENTERA GÄRNA MIN SILVERPIL* http://www.garaget.org/?car=398821...........*FÖRR VAR DET NU FAST JÄVLIGARE VAR DET DESTO VÄRRE MEN SÅHÄR JÄVLA DÅLIGT HAR DET TA MIG FAN ALDRIG VARIT SÄMRE.*
Skoda OCTAVIA RS II 2,0 TFSI. "BLUE VISION X3M EDITION.270 HK." (2008)
chrizz Administratör
16 november 2016 · 11 783 Inlägg

Nu har vi uppdaterat med fix för bbcode vid citering i forumet, samt videopagineringen på "min sida".

Edit: Det är visst fortfarande problem med bbcode vid citering. Kikar vidare på det...

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
rcy
16 november 2016 · 1 705 Inlägg

Blinkersolja skrev:
En annan sak som jag tänkt på är följande..Vore det inte bra om man MÅSTE vara medlem och inloggad för att besöka Garaget för jag menar,vem kan på in på Hotmail eller Facebook utan att vara medlem och inloggad?.

Att man inte kan gå in på någons hotmail utan att vara inloggad är väl ändå ganska självklart, men facebook går utmärkt att besöka utan att vara inloggad, dock ser du bara det som är delat publikt.

Robbss
19 november 2016 · 94 Inlägg

Hur f ska jag göra för att lägga upp bilder från mobilen? iPhone 5s, den har väl precis under 1200pixlar? Är det därför och då kan jag inte göra nåt åt de?

chrizz Administratör
21 november 2016 · 11 783 Inlägg

Robbss skrev:
Hur f ska jag göra för att lägga upp bilder från mobilen? iPhone 5s, den har väl precis under 1200pixlar? Är det därför och då kan jag inte göra nåt åt de?

Nej, det har ingenting att göra med din skärmstorlek, utan om själva bilden du laddar upp. Iphone 5s kamera har 8 megapixlar och de bilderna kan du ladda upp utan några som helst problem. En bild på t.ex. 1200x800 pixlar (vilket är en ungefärlig normalstorlek på en "lägsta krav-bild") är strax under 1 megapixel, och sånna kameror hade vi till och med i mobilerna redan för 10 år sen.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
mr_green
21 november 2016 · 847 Inlägg

Jag har en liten grej. När jag har kommenterat en bild på nåns sida och denne svarar fick man ju en notis förut. Det verkar man inte få längre.
Sen har jag märkt en riktigt tråkig trend efter uppdateringen. Man får ju inga betyg eller kommentarer längre. Jag gillar iaf sånt.

Volvo S40 1.6 drivE "SnålErnst" (2009)
chrizz Administratör
21 november 2016 · 11 783 Inlägg

mr_green skrev:
Jag har en liten grej. När jag har kommenterat en bild på nåns sida och denne svarar fick man ju en notis förut. Det verkar man inte få längre.
Sen har jag märkt en riktigt tråkig trend efter uppdateringen. Man får ju inga betyg eller kommentarer längre. Jag gillar iaf sånt.

Jag ska kika på det där med notifieringen, man ska absolut få en så som du beskriver.

Ang betygsättningen så är röstningen lite dumt placerad tror jag, men vi ska flytta på den och göra det hela tydligare. Det är på gång.

Vi har även en helt ny funktion för bilarna på gång. Det finns egentligen ingen anledning att hålla det hemligt antar jag, och vi har kommit så pass långt nu och det fungerar väl att vi nog kan gå ut med att det kommer att komma...

Vi har noterat att det är svårt att "slösurfa" runt bland bilarna, och vi vill råda bot på det. Så vi kommer att införa en liknande funktion som Youtube har genom att lista ett gäng bilar på varje bil i stil med "du kanske även är intresserad av dessa bilar".

Det kan låta väldigt enkelt, men det handlar inte om en enkel liten "mini sökning" vi gör åt dig, utan det hela är mycket smartare än så och mycket avancerat. Det hela baseras på maskinlärning. Vi sätter upp en ny separat server för funktionen, och matar den med massor av data från sajten, varpå den analyserar data och lär sig mönster utifrån vad vi bett den göra. Därefter kan vi efterfråga resultat i stil med "ge mig 10 bilar som liknar den här" eller "utifrån de som besökt den här bilen, vilka andra bilar har man också besök". Det är riktigt häftigt faktiskt, och öppnar upp många möjligheter.

I vilket fall, vi jobbar med att finjustera det hela nu i vår testmiljö, och en första version kan nog komma relativt snart.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Brådhis * Voff voff *
21 november 2016 · 10 280 Inlägg

chrizz skrev:
Vi har noterat att det är svårt att "slösurfa" runt bland bilarna, och vi vill råda bot på det. Så vi kommer att införa en liknande funktion som Youtube har genom att lista ett gäng bilar på varje bil i stil med "du kanske även är intresserad av dessa bilar".

Det kan låta väldigt enkelt, men det handlar inte om en enkel liten "mini sökning" vi gör åt dig, utan det hela är mycket smartare än så och mycket avancerat. Det hela baseras på maskinlärning. Vi sätter upp en ny separat server för funktionen, och matar den med massor av data från sajten, varpå den analyserar data och lär sig mönster utifrån vad vi bett den göra. Därefter kan vi efterfråga resultat i stil med "ge mig 10 bilar som liknar den här" eller "utifrån de som besökt den här bilen, vilka andra bilar har man också besök". Det är riktigt häftigt faktiskt, och öppnar upp många möjligheter.

I vilket fall, vi jobbar med att finjustera det hela nu i vår testmiljö, och en första version kan nog komma relativt snart.

Mvh

Grymt! smile Det ser vi fram emot.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Robbss
21 november 2016 · 94 Inlägg

chrizz skrev:

Robbss skrev:
Hur f ska jag göra för att lägga upp bilder från mobilen? iPhone 5s, den har väl precis under 1200pixlar? Är det därför och då kan jag inte göra nåt åt de?

Nej, det har ingenting att göra med din skärmstorlek, utan om själva bilden du laddar upp. Iphone 5s kamera har 8 megapixlar och de bilderna kan du ladda upp utan några som helst problem. En bild på t.ex. 1200x800 pixlar (vilket är en ungefärlig normalstorlek på en "lägsta krav-bild") är strax under 1 megapixel, och sånna kameror hade vi till och med i mobilerna redan för 10 år sen.

Ok. Skumt ju.
Även om jag provar att ladda upp en bild som jag har laddat upp förr så kommer rutan upp att den är för liten:/
Bilden är inte ändrar i mobilen sedan sist.

chrizz Administratör
21 november 2016 · 11 783 Inlägg

Robbss skrev:

chrizz skrev:

Robbss skrev:
Hur f ska jag göra för att lägga upp bilder från mobilen? iPhone 5s, den har väl precis under 1200pixlar? Är det därför och då kan jag inte göra nåt åt de?

Nej, det har ingenting att göra med din skärmstorlek, utan om själva bilden du laddar upp. Iphone 5s kamera har 8 megapixlar och de bilderna kan du ladda upp utan några som helst problem. En bild på t.ex. 1200x800 pixlar (vilket är en ungefärlig normalstorlek på en "lägsta krav-bild") är strax under 1 megapixel, och sånna kameror hade vi till och med i mobilerna redan för 10 år sen.

Ok. Skumt ju.
Även om jag provar att ladda upp en bild som jag har laddat upp förr så kommer rutan upp att den är för liten:/
Bilden är inte ändrar i mobilen sedan sist.

Prova med en annan bild, ta en ny testbild med mobilkameran och prova ladda upp den direkt bara för att testa. Sen kan du ta bort bilden.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Robbss
21 november 2016 · 94 Inlägg

chrizz skrev:

Robbss skrev:

chrizz skrev:

Nej, det har ingenting att göra med din skärmstorlek, utan om själva bilden du laddar upp. Iphone 5s kamera har 8 megapixlar och de bilderna kan du ladda upp utan några som helst problem. En bild på t.ex. 1200x800 pixlar (vilket är en ungefärlig normalstorlek på en "lägsta krav-bild") är strax under 1 megapixel, och sånna kameror hade vi till och med i mobilerna redan för 10 år sen.

Ok. Skumt ju.
Även om jag provar att ladda upp en bild som jag har laddat upp förr så kommer rutan upp att den är för liten:/
Bilden är inte ändrar i mobilen sedan sist.

Prova med en annan bild, ta en ny testbild med mobilkameran och prova ladda upp den direkt bara för att testa. Sen kan du ta bort bilden.

Har testat. Fungerat fram tills nya uppdateringen på sidan. Då e de väl fel på luren... Får strunta i bilder på projektet.

chrizz Administratör
21 november 2016 · 11 783 Inlägg

Robbss skrev:

chrizz skrev:

Robbss skrev:

Ok. Skumt ju.
Även om jag provar att ladda upp en bild som jag har laddat upp förr så kommer rutan upp att den är för liten:/
Bilden är inte ändrar i mobilen sedan sist.

Prova med en annan bild, ta en ny testbild med mobilkameran och prova ladda upp den direkt bara för att testa. Sen kan du ta bort bilden.

Har testat. Fungerat fram tills nya uppdateringen på sidan. Då e de väl fel på luren... Får strunta i bilder på projektet.

Det ska absolut fungera. Kan du maila mig en bild som du försökt ladda upp. Du kan skicka den till support@garaget.org

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Low
21 november 2016 · 3 313 Inlägg

Jag har laddat upp flera gånger. Fungerar kanon!:-)

zleepy Trucker
21 november 2016 · 1 392 Inlägg

Jag tyckte den gamla sidan var bättre, denna känns så rörig...

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
chrizz Administratör
21 november 2016 · 11 783 Inlägg

zleepy skrev:
Jag tyckte den gamla sidan var bättre, denna känns så rörig...

Vad är det du inte hittar? Om något så har vi eftersträvat att vara mer konsekventa och tydligare. Göra det mindre rörigt så att säga.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
21 november 2016 · 6 474 Inlägg

när man laddar upp bild från mobilen, finns det då ingen möjlighet att få upp en ruta & skriva text om bilden direkt vid uppladdningen? eller måste man gå in & redigera varje bild i efterhand?
(Samsung Galaxy S4 med googlecrome eller vad webbläsaren heter)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
chrizz Administratör
21 november 2016 · 11 783 Inlägg

farbrorbozze skrev:
när man laddar upp bild från mobilen, finns det då ingen möjlighet att få upp en ruta & skriva text om bilden direkt vid uppladdningen? eller måste man gå in & redigera varje bild i efterhand?
(Samsung Galaxy S4 med googlecrome eller vad webbläsaren heter)

Du menar när man laddar upp direkt i en projekttråd då t.ex? Förklara gärna mer hur du skulle vilja det skulle vara (och var).

Problemet som jag ser det är om man t.ex. är i ett fotoalbum och väljer att ladda upp 50 bilder på en gång, och sen får man upp rutor för beskrivning av varje bild automatiskt... det skulle bli ett ganska stort irritationsmoment för många misstänker jag. Så kan vi ju inte ha det. Men för projekttrådar där man kanske lägger upp några enstaka bilder åt gången så skulle det ju kunna tillföra något, inte minst för att man då ju laddar upp "externt", dvs man är inte i fotoalbumet när man laddar upp. Forum -> ladda upp -> min sida -> album -> beskriv bild är ju lite omständigt i efterhand, det kan jag hålla med om. Jag har faktiskt inte tänk på det alls tidigare, så vi får nog kika på hur man skulle kunna lösa det bra.

Men som sagt, förklara gärna mer hur du skulle vilja det såg ut i ditt fall  (och var du vill ha det). Det kanske är nått annat scenario än det jag beskrev tänker jag...

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang