Lågbudget 740 Turbo

Bygga en rolig första bil när den aldrig blev till en a-traktor som det var tänkt från början
  • 4 Följare
  • 7 060 Visningar
  • Projektet avslutat 2 oktober 2018
Hjortjveln
28 februari 2017 · 27 Inlägg

Nu! ska jag skriva av mig lite.


Som ni få som följer kanske har märkt så har projektet stannat upp

Men. Kommer inte att sluta helt att pyssla med bilen ska lyfta i en f motor i sommar till att börja med sen ska jag köpa en 945 av en kompis bror med trasig topp packning till att leka med och bli jagad av aina med sen ska jag försöka spara ihop till en ft motor och turbo boxar till denna bil.

projektet går framåt tyvärr inte i den takt som jag hoppats på.

Tjäna!

Volvo 945 "Drifting Discoteket" (1995)
Volvo 740 GLT "Glutten" (1989)
Hjortjveln
8 februari 2018 · 27 Inlägg

Hej!!!


vette fasen vad man ska skriva då man helt glömt bort tråden, MEN!

under sommaren har jag lyckats byta till en 230f och lh2.4 härva från en 240
och det sitter numera en bmw pump i tanken av okänt slag för att bilen ska kunna flyttas.
har även hunnit med att svarva däck och veva grusvägar för fullt i sommar.

Han även med att köpa en 245 -85 som jag ska bryta ner en diesel i som förhoppningsvis ska turbo på sen..

sen fick tag i en till 740GLT -89 som är 98 procent rostfri och sen av en ren slump fick jag en B*W 525 av en kompis farsa som jag ska ta motorn från och bryta ner i "ny Volvon" till sommaren som sen ska få andnings hjälp.


Vi hörs å skrivs.

Tjäna!!!

Volvo 945 "Drifting Discoteket" (1995)
Volvo 740 GLT "Glutten" (1989)
Hjortjveln
2 oktober 2018 · 27 Inlägg

Hejsan!!!

det blir ingen med bilen bytte bort den i grejer till GLT:n dels för att jag inte orkade se på bilen mer och så var den ivägen, Och tyvärr kommer den mest troligt att gå som isbil i vinter men men....

Blir att försöka lägga den lilla inkomst man har i m50 projektet så man får åka rwd i vinter.



Tjäna!

Volvo 740 GLT "Glutten" (1989)
Volvo 945 "Drifting Discoteket" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang