Fick hem beg slutsteg idag, men något allvarligt har hänt i det.

beemern .......
4 januari 2007 · 2 655 Inlägg

sånna där saker e anledningen till att jag aldrig köper grejer innan ja fått lyssna/prova innan ja köper. men ja lider me dej sad

dbakuten TEAM dBAkuten
4 januari 2007 · 865 Inlägg

Ser ut som kretskortet har gett upp och skulle bli mycket förvånad om det skulle vara lönt att försöka laga skrotet.

Köp aldrig något på blocket om man inte har testat det och få se org. kvittona. Det är så mycket skrot och stöldgods som cirkulerar på blocket så man blir mörkrädd. Jag har haft flera kunder som har råkat ut för samma sak. Är det sen stöldgods så kan man råka riktigt illa ut om man köper dyngan.

Med vänlig hälsning//Björn
www.dbakuten.se

Chevrolet Astro "dBAkuten" (1997)
twin_cam Smålänning
4 januari 2007 · 7 877 Inlägg

Lider med dig. Det är därför jag helst köper nytt. Det är visseligen mer än dubbelt så dyrt men man får ju garanti.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
4 januari 2007 · 3 585 Inlägg

det behöver inte vara dyrt att laga om man känner rätt personer.. men prova det först. och försök reda ut det med säljaren

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
BMW E36 M50B30 Turbo "Team Disaster Racing" (1992)
Opel Ascona A "BMW Motor" (1975)
andreas_gbg_
4 januari 2007 · 1 634 Inlägg

det där tänkte jag ju åka ut och köpa wink glad att jag inte gjorde det kan man väl säga. Jag har iofs ganska bra övertalningsförmåga så...  Häv köpet och går han inte med på det så hör av dig wink

mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
ILarsaI
4 januari 2007 · 326 Inlägg

Nu har jag precis pratat med säljaren, och han beklagade sig verkligen över affären, han lät helt ärligt ganska ledsen över situationen. Pengarna återbetalas via bank på internet ikväll och jag skickar tillbaka steget imorgon.

Slutet gott, han var helt seriös, genomtrevlig och tog sitt fulla ansvar. Det enda tråkiga i situationen är att nu har ju inte jag något A2-steg eller liknande. Får leta vidare. smile

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
4 januari 2007 · 1 852 Inlägg

det ser inte ut som att det är några problem att laga iaf... kolla på komponenterna, skriv ner värden och sen köper du samma prylar från www.elfa.se, sen tar du och lödar dit det som ska dit. att hitta rätt koponenter kan vi på forumet hjälpa dig med!

man lever bara en gång så lev väl!
Hellquist
4 januari 2007 · 499 Inlägg

Kul att han ändå var seriös och tog sitt anvsar!

Säger som någon skrev innan, Man skruvar ju inte isär prylarna innan man säljer dem, kollar lite snabbt ifall det funkar och då ser man kanske inte sådant här.

/Fredrik

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
4 januari 2007 · 1 852 Inlägg

Bullo skrev:
det ser inte ut som att det är några problem att laga iaf... kolla på komponenterna, skriv ner värden och sen köper du samma prylar från www.elfa.se, sen tar du och lödar dit det som ska dit. att hitta rätt koponenter kan vi på forumet hjälpa dig med!

kanske inte är så lätt, beroende på kretskortets kondition.. pratade med min far och han sa att det kan bli krypströmmar i sotet, och då är det kört att laga...

edit: såg att trådskaparen han före med att skicka tillbaks det.

Senast redigerat av Bullo (4 januari 2007)

man lever bara en gång så lev väl!
ILarsaI
12 januari 2007 · 326 Inlägg

Uppdatering:
Pratade med säljaren som sagt 4/1 och han skulle ta sitt ansvar, lovade han. Steget skulle returneras och betala tillbaka köpesumman till bankkonto. Dagen efter detta samtal så har han  gjort sig oanträffbar, svarar inte i mobil (varken han eller hans tjej, har hennes nummer också), hemtelenummer går tydligen till studentlägenhet i Länsmansgården Göteborg, där förövrigt flickvännen är skriven enligt Hitta.se och Eniro. SMS och E-post likadant.

Han ljög nog i princip om allt, jävla idioten (ursäkta språket). hmm

Nåväl, jag har kontakt med Blockets abuseavdelning och de har loggat ip-nummer mm, har hans kontonummer i SEB, spelat in mobilsvar (tyvärr inte senaste samtal med han), har fixat samtalslängd och exakt tid på alla samtal, har beställt papper från min bank för överföringen till hans konto (går att jämföra med teletiden, var i samtal med han samtidigt).

När samtliga dokument har kommit så kommer jag att kontakta polisen för att anmäla bedrägeri mot han, enligt önskemål från Blocket abuseavdelning. Det leder nog förmodligen ingenstans och mina pengar lär jag förlorat, men han kommer iaf att för alltid ha kvar misstanke om bedrägeri i polisens rullor.

Viktigast av allt, köp EJ varor av denna personen:
_________________________________________________
*Bort* Göteborg.
Pm:a för namn om ni tror att eventuell affär verkar misstänkt.

_________________________________________________
Flickvännen vet jag inte hur mycket hon är insyltad men jag har flera SMS och samtal mot hennes nummer som inte besvarats. Väljer att inte gå ut publikt med hennes namn, pm:a för namn och telefonnummer om ni önskar.

I fortsättningen kommer jag alltid använd tjänster typ Internetgiro för köp, tråkigt men sant att det är fan omöjligt att lita på människan. sad

Senast redigerat av ILarsaI (12 januari 2007)

andreas_gbg_
12 januari 2007 · 1 634 Inlägg

Tråkigt att höra. Men jag vet inte om det är så smart att lägga ut hans namn och ort, då det även finns lagar mot detta som kan sätta dig i klister. Bättre att göra något radikalt i all hemlighet wink

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
ILarsaI
12 januari 2007 · 326 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:
Tråkigt att höra. Men jag vet inte om det är så smart att lägga ut hans namn och ort, då det även finns lagar mot detta som kan sätta dig i klister. Bättre att göra något radikalt i all hemlighet wink

Mvh Andreas

Jag vet om PUL, därför valde jag att endast skriva namn och ort. 303 träffar på Eniro, jag tror att det inte är någon fara då, men för att inte försvåra fortsatta utredning så editerar jag bort namnet. smile

andreas_gbg_
12 januari 2007 · 1 634 Inlägg

Jag har pm:at dig. Svara är du snäll wink

Numera Saab 9-5 Aero -00
ILarsaI
12 januari 2007 · 326 Inlägg

Inkorgen är tom, märkligt?
[Edit] Testade pm:a dig, inkorgen full...

Senast redigerat av ILarsaI (12 januari 2007)

andreas_gbg_
12 januari 2007 · 1 634 Inlägg

Har skickat igen, kolla wink

Numera Saab 9-5 Aero -00
ILarsaI
12 januari 2007 · 326 Inlägg

Din inkorg är full, dags att rensa lite. smile
Skickat e-post istället.

andreas_gbg_
12 januari 2007 · 1 634 Inlägg

ahaa, okej. Har rensat lite nu wink även svarat på ditt mail.

Numera Saab 9-5 Aero -00
ILarsaI
25 januari 2007 · 326 Inlägg

Uppdatering/
Det gick precis som jag trodde, 16/1 registrerad, 17/1 nedlagd utredning. "Utredning förväntas ej leda till att skälig misstanke kan delges någon." sad

Pratade med utredaren, han förklarade att i.o.m säljaren faktiskt skickade varan istället för en tegelsten genomfördes affären. Det spelar ingen roll att varan var uppenbarligen trasig vid leverans, för att gå vidare måste jag spela in att säljaren medvetet sålde en trasig vara som fullt fungerande vilket är omöjligt, det lär ingen erkänna.

Men, om man leker med tanken att det händer så är nästa steg åklagare. För att han ens tar upp bedrägerimål måste köpesumman överstiga 10 000:-, annars läggs målet ner direkt.

Det positiva är att säljaren för alltid, livet ut, är med i polisens rullor nu. Prespriktionstiden är 2 år för bedrägeribrott men misstanken finns kvar även efter det. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang