Hybridbil som laddar batteri vid körning ?

KenthIJ
26 juni 2017 · 1 463 Inlägg

Då så ... nu har vi kört bilen Varberg - Idre (68mil) på 4.5 enl.bilens average/current mätare för förbrukning och Idre- Varberg , samma väg men då var det ju uppifrån Idre och ner till Varberg förstås :-) på 4.4

Tycker bättre och bättre om bilen och den inbjuder verkligen till planerat, lugnt och sparsamt körande, vilket funkar alldeles utmärkt för våra behov.

Inga problem att ligga i 120/130 på motorväg även om det tar en stund att komma underfund med hur man smidigast gasar sig upp i de hastigheterna.

Bättre lastförmåga och mer bekvämt baksäte än förväntat. ( hade bilen varit ett par cm högre i insteget och ett par cm längre och bredare i bagagen så hade den varit HELT PERFEKT för våra behov. Gärna med möjlighet till "plug in" oxå)Jag kommer dock som sagt inte riktigt överens med nackstödet/skyddet på förarplats inte lika illa på passagerarplats men då blir ju sittstllningen med armar och ben annorlunda emot när man kör. Frun, som är kortare än jag har dock inga problem med nackstödet.

Har dock inte hunnit testa andra däck ännu

KenthIJ
21 oktober 2017 · 1 463 Inlägg

Evildan skrev:
Priusen är dyrare att köpa men ger i mitt tycke tillbaka i form av utrymmen och mer tekniska detaljer samt en mer avancerad konstruktion med egenutvecklade oljefria polymerer, inredningen släpper inga cancerogena ämnen så som polymerer annars gör. "Skinn" som även det är framställt på ett syntetiskt vis med lägre koldioxidutsläpp än fjärtande kossor.
Vidare är högtalarmembranen tillverkade av naturmaterial på liknande vis som inredningsplasten.
Samtliga från 2010 har HUD projicering av hastigheten i vindrutan, går givetvis att stänga av om så önskas och nyckellöst startsystem samt en mängd andra detaljer som i regel endast återfinns i det som kallas premiumsegmentet, företrädesvis tyska slädar. Ett annat plus med Prius är att Europamarknadens bilar byggs i Japan vilket har visat sig hålla bättre ihopsättningskvalitet än dom som byggs i Europa även om europeiskt byggda toylådor ändå håller generell högre mätbar kvalitet än europeiska bilmärken, det är oomkullrunkeligt bevisbart med en mängd oberoende statistik.

Vi har på garaget några medlemmar som gjorde valet att köpa Prius gen II 2004-2009 och deras bilar har rullat på helt smärtfritt. Gen III 2010-2016 är minst lika bra.
Mycket text blir det men jag vill bara upplysa om alla de som jag ser det fördelar med HSD och Prius i synnerhet.
Fråga på...

Är det bara Priusen av hybriderna (Toyota och Lexus), som har detta syntetiska "skinn" ?

Har även Prius+ syntetskinn ?

Senast redigerat av KenthIJ (21 oktober 2017)

KenthIJ
18 november 2017 · 1 463 Inlägg

Såg att Toyota Premiär kampanjar RAV4 HSD X edition nu .
Någon som vet vad X edition innebär ?
Någon som hunnit provköra?

Senast redigerat av KenthIJ (18 november 2017)

Evildan
18 november 2017 ·

KenthIJ skrev:
Såg att Toyota Premiär kampanjar RAV4 HSD X edition nu .
Någon som vet vad X edition innebär ?
Någon som hunnit provköra?

Det är ett paket likt edition 50.

Saxat från toyota.se.

Halva priset på en uppgradering till nya X EDITION
Nu i helgen den 17-19 november är det Öppet Hus hos din Toyotahandlare. Då är det också halva priset för en uppgradering till nya X EDITION med bland annat 18-tums lättmetallfälger, Smart entry - ett nycketlfritt låssystem och automatiskt elinfällbara sidobacksspeglar.

KenthIJ
18 november 2017 · 1 463 Inlägg

Evildan skrev:

KenthIJ skrev:
Såg att Toyota Premiär kampanjar RAV4 HSD X edition nu .
Någon som vet vad X edition innebär ?
Någon som hunnit provköra?

Det är ett paket likt edition 50.

Saxat från toyota.se.

Halva priset på en uppgradering till nya X EDITION
Nu i helgen den 17-19 november är det Öppet Hus hos din Toyotahandlare. Då är det också halva priset för en uppgradering till nya X EDITION med bland annat 18-tums lättmetallfälger, Smart entry - ett nycketlfritt låssystem och automatiskt elinfällbara sidobacksspeglar.

Tackar för info.

Själv kunde jag bara hitta att den var - extra

Vad jag förstår så skall Toyota handlarna ha öppet även i morgon sönd. så jag får försöka ta mig dit och testa.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang