Lära sig invandrarslang? Hjälp!

Burken Utanlem
8 januari 2007 · 895 Inlägg

RouziMotorsport skrev:
---->Snacka om bilar istället!!!

Lär dig vad avdelningen off topic e till för tongue

Ford Galaxie 500 XL "460" (1964)
Burken Utanlem
8 januari 2007 · 895 Inlägg

grov4 skrev:
haha bra där.. titta på den här dåwink http://www.youtube.com/watch?v=ugiBP47MKrU

Hehe rena vildavästern stilen på honom tongue

Ford Galaxie 500 XL "460" (1964)
Rawad C20LET
10 januari 2007 · 1 041 Inlägg

"RouziMotorsport "
ja du jag håller med dig om en del av det du skrev, men jag frågar dig så hur ofta hamnar du i bråk med en svensk än va du skulle göra det med en blatte????

hur stor risken e att en svensk huger ner o jämför det med en blatte???

låt säga att du e ute på stan o du tittar på en svenne o va gör svennen då, tittar han snett på dig, svär han till dig eller kommer han springande o drämmer till dig??? inget av det kommer hända utan att han bara förtsätter o gå. eller stämmer inte det.

gör samma med en blatte då, sen får du själv det bevisat för dig mer ord säger jag inte.

du verkar ha vett i huvet o du vet säkert va jag snackar om.
själv e man invandrare o har bott i sverige i 8 år en gång bara skulle jag bråka med riktiga rasister, men mer än så hände inte.
men idag när jag bor i förorten i sthlm i fittja då sä e det bara blattar som tjafsar o man har haft ett helvete med de.

säger bara så så att du inte tror att jag e svensk o försvarar svenskar, så e jag arab o kommer från irak så du behöver inte ta åt dig eller nåt för jag e oxå blatte med krut i men inte fan störd som de flesta.

så du måste erkänna att svenska killar e betydligt lugnare än va vi blattar e.

MVH/Roddy

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
Sandman
10 januari 2007 · 873 Inlägg

Jag har blivit attackerad av invandrare enbart för att jag är svensk. (Samtidigt som de kallar mig rasist. Huh?)

Jag har blivit attackerad av svenska rasister för att jag på den tiden hade långt hår. (Eller nå't. Jag vet faktiskt inte.)


Måste säga att jag tror på jämlikhet här och avskyr alla "olikhatare" lika mycket wink


Men det var väl ändå inte vad tråden handlade om?


Tycker slangordlistan är rätt kul!

Don't get mad, get even.
RIGO-ROD
10 januari 2007 · 684 Inlägg

det sjukaste jag läste att slang e med på svenska nationella provet! hur fan har då dom tänkt att folk från utlandet ska lära sej svenska,   det värsta jag vet är svenskar som går runt och bryter, det e  så fult, att dom ej skäms!! utlännigar som bor i förorter som bara hör sånt, kan jag förstå. För de hör inte ofta människor som talar ren svenska,
jag e själv från Chile samt min familj, och är uppvuxen med svenskar, så båda mina päron och jag talar flytande svenska, aa visst borde man anpassa sej i det land man kommer till, men självklart ska man inte glömma vart man kommer ifrån,

slang kan väl vara kul, men låt det inte komma in i läroböcker,

TyranN Biltokig
10 januari 2007 · 345 Inlägg

Sverige är fan inte svenskt längre. Det är ett multikulturellt land.. Trist, och dåligt.
Rouzi: Jag fattar inte hur du kan säga så, ser du inte själv hur dumt det låter? Att invandrarna har gjort Sverige till ett högkonjuktur land med lite arbetslöshet och att vi skulle ha för LITE arbetare utan alla utlänningar? Kolla runt lite för fan, hur många av de arbetslösa i Sverige är utländska? Många, för många. Samma det där som calibra sa om att en blatte oftare går i fight än en forn svensk, det stämmer extremt bra om jag ska vara ärlig. För bra faktiskt. Jag har inget emot de utlänningar som håller sig inom den svenska ramen och beter sig som en svensk, det är inget fel på dem. Däremot om det kommer en 20-årig iranier som börjar snacka slang och drar upp kniven när man tittar på dem när de kommer stormandes på stan. Då blir jag förbannad, riktigt förbannad.

Jag är inte rasist, men de som inte sköter sig i vårat land ska ut. Riktigt fort ska det gå, de ska inte stanna i Sverige i 5 år i väntan på asyl o sen när de blir nekade så blir det ett jävla liv: "Ey va fan, vi har fan bott här i 5 år va fan". Vad spelar det för roll hur länge ni invandrare har bott här? I erat hemland gick det bra att sticka fortare än kvickt eftersom förhållandena var dåliga men här i Sverige där ni kan snylta på bidrag går det bra att stanna. När ni eller era barn får gratis skola och gratis mat i skolan, DÅ går det bra.

Angående burken.biz, tycker den ska bort. Vi ska inte lära oss deras språk, hellre en ordlista med översättning på alla språk till invandrarna. Den ska de få i famnen så fort de söker asyl eller kommer in i landet. VI ska inte lära oss DERAS språk för att DE kommer till VÅRAT land. DE ska lära sig VÅRAT språk när DE är i VÅRAN land.

ghost_boy83 CREW
10 januari 2007 · 2 594 Inlägg

jag förstår att folk som kommer hit har jätte svårt inga hem inga pengar och vet inte om dom ska vakna när dom sommnar,

men det jag har svårt att förstå är att när dessa människior kommer till ett land där dom slipper vara rädda och får tak/mat över huvudet så visas ingen tacksamhet?
skulle det vara jag så skulle det vara rena drömmen att få komma till tex sverige
ja då menar jag inte alla utan en del men det spelar ingen roll jag är alltid tacksam för det lilla jag får och har,
gör inte ni ??

MilleN
10 januari 2007 · 9 108 Inlägg

Rouzi: Vem drar alla över en kam? Jag tycker som du, att det inte ska daltas med brottslingar och sådana som inte bryr sig om att lära sig svenska osv. Framför allt måste det skärpas till i skolorna. Det är även enligt mig mycket bättre att invandrarna sprids ut än att sätta alla i ett Ghetto där det "känns som hemma" som en invandrare sa om Rosengård.. Hur som helst säger du emot dig själv på flera punkter.

Visa gärna källa på att Vapenhandeln är en av Sveriges största inkomster, tror inte ett dugg på det.

Wikipedia: "I dagsläget består ungefär hälften av Sveriges varuexport av verkstadsvaror: t ex maskiner, telefoniutrustning, bilar och lastbilar. Drygt en femtedel baseras på skog och järnmalm medan läkemedel har 6 procent."

Vapen nämns inte ens.

Sedan får du allt att låta som att det är vårat (Svenska invånares) fel att vi tar in för mycket invandrare. Det är politikerna som bestämmer. Politikerna vågar inte ta upp problem med invandringen alls och eftersom det blivit så tabubelagt har det även blivit fult för gemene man att ens nämna invandring för då är man rasist. Det är pga detta som SD går framåt och om inte de nuvarande politikerna gör något åt saken så får dom snart ett till parti i Riksdagen.
Integrationspolitiken har sugit hårt men politikerna vill inte erkänna det.

Hade vi haft en folkomröstning om vi skulle få ökad eller minskad invandring kan du gissa vad svaret skulle bli. Undersökningar har gjorts i frågan men dom pratar den politiskt korrekta kvällspressen tyst om.

Dagen.se skriver "Nära hälften av svenskarna, 46 procent, vill stänga gränserna för fortsatt invandring och fyra av tio utesluter inte att tanken på att rösta på ett främlingsfientligt parti. Det visar en studie som Integrationsverket presenterade nyligen."

Notera att det är stor skillnad att ha stängda gränser eller bara minskad invandring..

Hur som helst, så fort någon röstar på det enda partiet som faktiskt över huvud taget vill minska invandringen och koncentrera sig på integration istället kommer folk som Jonesono och påstår att det är bönder som borde brännas på bål som tycker så. Men ingen kan förklara varför t.ex. enbart Skåne ska ta in fler invandrare än hela Danmark som de faktiskt gjorde 2006. ( http://sydsvenskan.se/skane/article206817.ece ). Kommer Danmark gå under nu då eller vad?

Pizza-argumenten är ju annars det vanliga, men det där med att invandringen behövdes på 80 och 90-talet har väl inget med dagsläget att göra? Som det är nu importerar vi i princip arbetslöshet. Missförstå mig rätt, de som verkligen behöver hjälp ska såklart få det men kraven kan gott höjas lite när dom väl kommit hit, ingen brottsling bör beviljas PUT!

Jag har inget som helst emot invandrare som grupp, jobbar med massa invandrare och dom tycker som jag, att det är skit. Dom är trötta på att förknippas med dom som inte sköter sig, och jag förstår dom.

Dom andra partierna måste skärpa sig och våga ta upp frågan, annars får dom det hett om öronen. Mina 2 cent wink

Angående slang så är det klart det ska få finnas, det har funnits i alla tider. Hur som helst är det löjligt att det är nån innegrej och ska tas upp i encyklopedier osv osv.
Det värsta jag hört är ju att man har skrivit AINA på polisbilar i vissa förorter istället för POLIS bara för att Aina är invandrarslang och det ska få polisen mer 'connectad' med invandrare.. Har du någonsin sett en bil det står SNUT på för att connecta bättre till raggare? Nej det är en mycket dum lösning.

Sedan undrar jag också vad invandringen har att göra med bilindustrin som du nämner hela tiden smile Bilar importeras ju från tillverkningsländerna och har ingenting med invandring att göra.

Senast redigerat av MilleN (10 januari 2007)

ghost_boy83 CREW
10 januari 2007 · 2 594 Inlägg

mycket bra inlägg millen du verkar va väldigt vättig

xorox_88 Smack that ass!!
10 januari 2007 · 2 953 Inlägg

jag fick 2 rätt på de där testet å dom gissade jag mig till smile

Senast redigerat av xorox_88 (10 januari 2007)

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
10 januari 2007 · 5 753 Inlägg

xorox_88 skrev:
jag fick 2 rätt på de där testet å dom gissade jag mig till smile

ja men du är en mupp som sitter isolerad på ditt rum hela dagarna så de är väll inte så konstigt tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
xorox_88 Smack that ass!!
10 januari 2007 · 2 953 Inlägg

volvo_glenne skrev:

xorox_88 skrev:
jag fick 2 rätt på de där testet å dom gissade jag mig till smile

ja men du är en mupp som sitter isolerad på ditt rum hela dagarna så de är väll inte så konstigt tongue

kom ju från rätt mupp sen är jag bara på rummet när jag ska gå å lägga mig mupp

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
10 januari 2007 · 5 753 Inlägg

xorox_88 skrev:

volvo_glenne skrev:

xorox_88 skrev:
jag fick 2 rätt på de där testet å dom gissade jag mig till smile

ja men du är en mupp som sitter isolerad på ditt rum hela dagarna så de är väll inte så konstigt tongue

kom ju från rätt mupp sen är jag bara på rummet när jag ska gå å lägga mig mupp

haha ja jag brukar iaf va ute å härja, medans du bara sitter inne å muppar dig vid datorn

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
xorox_88 Smack that ass!!
10 januari 2007 · 2 953 Inlägg

volvo_glenne skrev:

xorox_88 skrev:

volvo_glenne skrev:

ja men du är en mupp som sitter isolerad på ditt rum hela dagarna så de är väll inte så konstigt tongue

kom ju från rätt mupp sen är jag bara på rummet när jag ska gå å lägga mig mupp

haha ja jag brukar iaf va ute å härja, medans du bara sitter inne å muppar dig vid datorn

va gjorde du innan du skaffade körkortet då efter du sålt epen

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Aerodynamik ...
10 januari 2007 · 7 120 Inlägg

RouziMotorsport skrev:
TyraN: Jag vet verkligen vad fan jag snackar om.
Iran var det första landet som hade demokrati i hela världen. Nu är de det enda landen ihela världen som har det så svårt med demokrati osv. ...

Demokratin uppfanns i Grekland, Inte Iran.

och btw fick jag 7 rätt på testet tongue

Senast redigerat av Aerodynamik (10 januari 2007)

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
10 januari 2007 · 5 753 Inlägg

xorox_88 skrev:

volvo_glenne skrev:

xorox_88 skrev:

kom ju från rätt mupp sen är jag bara på rummet när jag ska gå å lägga mig mupp

haha ja jag brukar iaf va ute å härja, medans du bara sitter inne å muppar dig vid datorn

va gjorde du innan du skaffade körkortet då efter du sålt epen

jag var ute å söp å härjade typ varje helg, å efter man fyllt 18 så var man på krogen varje helg typ, å nån enstaka helg när jag inte söp så var jag ute på byn eller nått sånt, medans du bara satt hemma å tråkade!


jaja nu ska vi inte prata sönder den här trevliga tråden tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
RIGO-ROD
10 januari 2007 · 684 Inlägg

MilleN skrev:
Rouzi: Vem drar alla över en kam? Jag tycker som du, att det inte ska daltas med brottslingar och sådana som inte bryr sig om att lära sig svenska osv. Framför allt måste det skärpas till i skolorna. Det är även enligt mig mycket bättre att invandrarna sprids ut än att sätta alla i ett Ghetto där det "känns som hemma" som en invandrare sa om Rosengård.. Hur som helst säger du emot dig själv på flera punkter.

Visa gärna källa på att Vapenhandeln är en av Sveriges största inkomster, tror inte ett dugg på det.

Wikipedia: "I dagsläget består ungefär hälften av Sveriges varuexport av verkstadsvaror: t ex maskiner, telefoniutrustning, bilar och lastbilar. Drygt en femtedel baseras på skog och järnmalm medan läkemedel har 6 procent."

Vapen nämns inte ens.

Sedan får du allt att låta som att det är vårat (Svenska invånares) fel att vi tar in för mycket invandrare. Det är politikerna som bestämmer. Politikerna vågar inte ta upp problem med invandringen alls och eftersom det blivit så tabubelagt har det även blivit fult för gemene man att ens nämna invandring för då är man rasist. Det är pga detta som SD går framåt och om inte de nuvarande politikerna gör något åt saken så får dom snart ett till parti i Riksdagen.
Integrationspolitiken har sugit hårt men politikerna vill inte erkänna det.

Hade vi haft en folkomröstning om vi skulle få ökad eller minskad invandring kan du gissa vad svaret skulle bli. Undersökningar har gjorts i frågan men dom pratar den politiskt korrekta kvällspressen tyst om.

Dagen.se skriver "Nära hälften av svenskarna, 46 procent, vill stänga gränserna för fortsatt invandring och fyra av tio utesluter inte att tanken på att rösta på ett främlingsfientligt parti. Det visar en studie som Integrationsverket presenterade nyligen."

Notera att det är stor skillnad att ha stängda gränser eller bara minskad invandring..

Hur som helst, så fort någon röstar på det enda partiet som faktiskt över huvud taget vill minska invandringen och koncentrera sig på integration istället kommer folk som Jonesono och påstår att det är bönder som borde brännas på bål som tycker så. Men ingen kan förklara varför t.ex. enbart Skåne ska ta in fler invandrare än hela Danmark som de faktiskt gjorde 2006. ( http://sydsvenskan.se/skane/article206817.ece ). Kommer Danmark gå under nu då eller vad?

Pizza-argumenten är ju annars det vanliga, men det där med att invandringen behövdes på 80 och 90-talet har väl inget med dagsläget att göra? Som det är nu importerar vi i princip arbetslöshet. Missförstå mig rätt, de som verkligen behöver hjälp ska såklart få det men kraven kan gott höjas lite när dom väl kommit hit, ingen brottsling bör beviljas PUT!

Jag har inget som helst emot invandrare som grupp, jobbar med massa invandrare och dom tycker som jag, att det är skit. Dom är trötta på att förknippas med dom som inte sköter sig, och jag förstår dom.

Dom andra partierna måste skärpa sig och våga ta upp frågan, annars får dom det hett om öronen. Mina 2 cent wink

Angående slang så är det klart det ska få finnas, det har funnits i alla tider. Hur som helst är det löjligt att det är nån innegrej och ska tas upp i encyklopedier osv osv.
Det värsta jag hört är ju att man har skrivit AINA på polisbilar i vissa förorter istället för POLIS bara för att Aina är invandrarslang och det ska få polisen mer 'connectad' med invandrare.. Har du någonsin sett en bil det står SNUT på för att connecta bättre till raggare? Nej det är en mycket dum lösning.

Sedan undrar jag också vad invandringen har att göra med bilindustrin som du nämner hela tiden smile Bilar importeras ju från tillverkningsländerna och har ingenting med invandring att göra.

japp man e grymt less på förknippas med, dom som ej sköter sej, massa skit får man , för att vissa inte sköter sej...

FreddeK
10 januari 2007 ·

vad är allt detta nu? inget är topic...vill ni få tråden låst?

Maizer
10 januari 2007 ·

Jävla tragiskt hur många som är rasister så här på internet.. Hade alla vart lika tuffa och manliga i verkligheten hade alla blattar vart ute för längesen.. Ja ni grabbar, gå till skolan så kanske ni iaf kan lära er vett, håller dock med om att man definitivt inte ska lära sig nån invandrarslang i skolan då det mesta låter rätt patetiskt.
//Mattias

xorox_88 Smack that ass!!
10 januari 2007 · 2 953 Inlägg

volvo_glenne skrev:

xorox_88 skrev:

volvo_glenne skrev:

haha ja jag brukar iaf va ute å härja, medans du bara sitter inne å muppar dig vid datorn

va gjorde du innan du skaffade körkortet då efter du sålt epen

jag var ute å söp å härjade typ varje helg, å efter man fyllt 18 så var man på krogen varje helg typ, å nån enstaka helg när jag inte söp så var jag ute på byn eller nått sånt, medans du bara satt hemma å tråkade!


jaja nu ska vi inte prata sönder den här trevliga tråden tongue

hahahahahahahahaha den va bra den

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang