B230ft går tunnt efter vinters uppgraderingar HJÄLP

Anton_B
8 maj 2017 · 30 Inlägg

Tjena! Har nu småtrimmat min 745 b230ft med bland annat t3t4, gröna r, alu ic, 3"lmm, 3" tryckrör, 3" avgas, 044 pump, ställbar btr, special chip mm

Bilen går tunnt vid gaspådrag och precis när jag ska få laddtryck så spottar och fräser den bara.
Kan påpeka att lambdalampan lyser ständigt även om man nollar 1ans säkring samt att varvmätaren är död.

Någon som har ideer?

BMW 740ia "e38" (1997)
Volvo 745 "Panorama" (1990)
Volvo V70II "fasen" (2011)
jompazx
9 maj 2017 · 291 Inlägg

Vet du att dedär chippen ska funka med den setupen? annars är det nog där sandalen klämmer

Anton_B
9 maj 2017 · 30 Inlägg

jompazx skrev:
Vet du att dedär chippen ska funka med den setupen? annars är det nog där sandalen klämmer

Jag har provat dels dom, sen chip som kompisen körde med samma setup och även standard original chip men samma problem. däremot plugga jag ur lambda och lmm idag och den gick varken bättre eller sämre. Känns ju konstigt att den går likadant med eller utan lambda o lmm? kanske byta dessa?

BMW 740ia "e38" (1997)
Volvo V70II "fasen" (2011)
Volvo 745 "Panorama" (1990)
jompazx
9 maj 2017 · 291 Inlägg

Anton_B skrev:

jompazx skrev:
Vet du att dedär chippen ska funka med den setupen? annars är det nog där sandalen klämmer

Jag har provat dels dom, sen chip som kompisen körde med samma setup och även standard original chip men samma problem. däremot plugga jag ur lambda och lmm idag och den gick varken bättre eller sämre. Känns ju konstigt att den går likadant med eller utan lambda o lmm? kanske byta dessa?

Då kanske det är där felet är. dock känns inte som de bara skulle paja av att du bytte lite delar. och bytte du hela lmmen eller slipa eller. Om du köpte 3 tum lmm så kanske den e paj från försäljaren

Anton_B
10 maj 2017 · 30 Inlägg

jompazx skrev:

Anton_B skrev:

jompazx skrev:
Vet du att dedär chippen ska funka med den setupen? annars är det nog där sandalen klämmer

Jag har provat dels dom, sen chip som kompisen körde med samma setup och även standard original chip men samma problem. däremot plugga jag ur lambda och lmm idag och den gick varken bättre eller sämre. Känns ju konstigt att den går likadant med eller utan lambda o lmm? kanske byta dessa?

Då kanske det är där felet är. dock känns inte som de bara skulle paja av att du bytte lite delar. och bytte du hela lmmen eller slipa eller. Om du köpte 3 tum lmm så kanske den e paj från försäljaren

Jag byggde egen 3" lmm och den funkade förra året men kan ju va kass nu smile

BMW 740ia "e38" (1997)
Volvo V70II "fasen" (2011)
Volvo 745 "Panorama" (1990)
jompazx
11 maj 2017 · 291 Inlägg

Anton_B skrev:

jompazx skrev:

Anton_B skrev:

Jag har provat dels dom, sen chip som kompisen körde med samma setup och även standard original chip men samma problem. däremot plugga jag ur lambda och lmm idag och den gick varken bättre eller sämre. Känns ju konstigt att den går likadant med eller utan lambda o lmm? kanske byta dessa?

Då kanske det är där felet är. dock känns inte som de bara skulle paja av att du bytte lite delar. och bytte du hela lmmen eller slipa eller. Om du köpte 3 tum lmm så kanske den e paj från försäljaren

Jag byggde egen 3" lmm och den funkade förra året men kan ju va kass nu smile

skulle tro det faktiskt. svara om det löste sig och hur så andra kan ta del av det

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang