Renovering volvo duett -62 och kanske B20AT

rostlagning och uppfräschning av traktorn och lagerbyte i motor kanske smygtrimmning
  • 0 Följare
  • 1 610 Visningar
  • Projektet avslutat 25 maj 2018
Hjortjveln
10 maj 2017 · 27 Inlägg

Hejsan!!

Ska som rubriken lyder ska jag renovera min Duett.

Är givetvis en a-traktor med div rost skador och en krokig ram då den är krockad någon gång,
är mest troligt riktad med hjälp av en traktor och en stackars försvarslös tall.

har redan lyft av karossen och börjat fixa ramen planen är att ta två och skarva ihop på lämpligt sätt då andra ramen var redigt röten i bakpartiet och nuvarande ser ut som ett dragspel i ramsnokarna 1,5 meter bak framifrån har redan lagat några små rosthål i den jag ska ta främre biten från och börjat förbereda för att skarva, karossen har klarat sig hyfsat från rost och behöver bara byta lite golvbitar på förarsidan samma tröskeln och sparklådan.

traktorn har 80-tals stuk utan dess like med flames i fronten och 240 handtag och skyport såklart (som är tät otroligt nog)
planen är att ha färdigt den till skolavslutningen den 9:onde juni alltså 22 dagar ungefär dock inte med förgasarturbo och all lyxig inredning eventuellt en m41-od för att få ner bränsle förbrukningen från hiskeliga 0,75 till kanske 0,55.

bilder kommer senare.

Tjäna!!

Senast redigerat av turbo_dutten (17 maj 2017)

Volvo 740 GLT "Glutten" (1989)
Volvo 945 "Drifting Discoteket" (1995)
Hjortjveln
24 maj 2017 · 27 Inlägg

hej!!
varit lagom dålig att uppdatera då diverse andra äventyr kommit ivägen Men!

ramen är fri från rosthål och ihop skarvad samt förstärkt, bakaxel är fast skruvad och har börjat klura på infästningen på framvagnen.

har även grävt fram en liten turbo Garrett B858 liten som satan men borde gå att ladda 0,4 iallafall insuget på turbon är som en femkrona stor men sitter tydligen på S**B 9-5 1,9TID så borde inte strypa
och ladda tidig som satan.
ska försöka få upp bilder på plåtlådan

Tjäna!

Volvo 945 "Drifting Discoteket" (1995)
Volvo 740 GLT "Glutten" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang