Köpråd: Ford C-Max 1.0 125 Titanium II MPV

KenthIJ
10 maj 2017 · 1 478 Inlägg

Någon som har synpunkter/kritik på och eller erfarenhet av 

Ford C-Max 1.0 125 Titanium II MPV ?

Verkar ju ha ganska lågt -117 Co2/km utsläpp (iaf på pappret) och inte dra mer än 0.51 l/mil (oxå enl.pappret)

KenthIJ
11 maj 2017 · 1 478 Inlägg

Såg nu att jag missat att skriva “köpråd” I ruriken. Ber om ursäkt.

Har ju letat Hybridbil som kan frakta tre pers. och rullstol men tyvärr inte hittat någon som funkar riktigt bra. Närmast ligger isf Prius + men den är lite hög upp till lasttröskeln så då behövs lättviktsramper för att lasta rullstolen. Dessutom är Prius+ inte så lätt att hitta begagnad.

Anledningen till att jag letat hybrid är i första hand att jag tänker mig att de är de mest miljövänliga jag kan köra ( har inte tillgång till att ladda genom uttag hemma).

Men...

Ford C Max skulle funka utrymmesmässigt att lasta rullstolen (om man fäller två av sätena bak (men det måste man även I Prius + och den VW Touran som vi har I dag) och då tänker jag att
Cmax 1.0 125 ecoboost ändå verkar ganska miljövänlig (hade ju gärna köpt en C max hybrid men de finns ju bara I USA).

Dessutom fick vi en ganska hyffsat inbytesdeal med vår VW Touran 140 TSI 2014 hos vår lokala Fordhandlare.

Vi har även kollat lite på Ford C Max 1,6 TD 115 econetic (miljöklassad) men tycker att det känns väldigt osäkert att köpa Diesel I dag.

Många tankar och funderingar blir det :-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang