Fartkamera, av me körkort?

ekman96
13 oktober 2017 · 1 Inlägg

hej, som rubriken lyder. Var påväg hem från jobbet igår morse runt 07 tiden, gjorde en ganska taskig omkörning precis vid en kamera (80 väg) när jag ligger i vänsterfilen ~120-130km/h blixtra de till , TROR jag hann få ner solskyddet, har hört att man måste kunna identifiera föraren för att skicka lapp. om jag nu inte hann få ner det och det syns att de e jag, tror ni körkortet ryker? eller bara böter o indraget?
mvh🤘
återkommer om ja får hem en lapp!

Mangisen
13 oktober 2017 · 1 034 Inlägg

ekman96 skrev:
hej, som rubriken lyder. Var påväg hem från jobbet igår morse runt 07 tiden, gjorde en ganska taskig omkörning precis vid en kamera (80 väg) när jag ligger i vänsterfilen ~120-130km/h blixtra de till , TROR jag hann få ner solskyddet, har hört att man måste kunna identifiera föraren för att skicka lapp. om jag nu inte hann få ner det och det syns att de e jag, tror ni körkortet ryker? eller bara böter o indraget?
mvh🤘
återkommer om ja får hem en lapp!

Du har postat tråden sjukt fel.. samt att jag hoppas att du blir av med kortet på ett bra tag

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
13 oktober 2017 · 17 491 Inlägg

Har du prövotid så ryker kortet och du får ta om det. Annars så blir det till att cykla ett tag och sedan får du tillbaka det.

/Flyttade tråden för övrigt. Snacka om felpostning...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Muttley
13 oktober 2017 ·

Lär man sig inget i dagens Sverige mer ?

Om man kör 30+ på 80  väg så blir man av med körkortet. Förutsatt att du har ett då du inte verkar klarat teorin.

Ja man blir av med de även vid kamera om du blir identifierad.

Senast redigerat av Muttley (13 oktober 2017)

SportPilot Ubåtsingenjör
13 oktober 2017 · 7 234 Inlägg

yey du lär losa lappen !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
13 oktober 2017 · 13 746 Inlägg

Ähh stog kameran så att den tog kort på båda bilarna är det lungt. 


Inlägg redigerat. Här tipsar vi inte om olagligheter eller hur man kommer undan saker.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Slash Saabifierad
14 oktober 2017 · 2 026 Inlägg

I och med att du ligger i motsatt fil och kör om kommer du troligtvis gå fri då fartkameragubbarna inte kan avgöra vilket fordon som kört i vilken hastighet.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang