Hur skaffar man sponsor på lättast sätt

kevinwikstenn
3 november 2017 · 2 Inlägg

tjenare, i påsk/sommar tänkte jag köpa mig en bmw e30 och göra ett seriöst projekt av den. jag kommer inte kunna lägga ner allt för mycket pengar på den eftesom jag fortfarande går i skolan och inte har jobb, därför undrar jag hur man skaffar sponsorer. vilka ska man fråga efter sponsor? vad brukar dom hjälpa med? är det svårt att få sponsorer?

mvh. kevin

Kx5
5 november 2017 · 1 277 Inlägg

kevinwikstenn skrev:
tjenare, i påsk/sommar tänkte jag köpa mig en bmw e30 och göra ett seriöst projekt av den. jag kommer inte kunna lägga ner allt för mycket pengar på den eftesom jag fortfarande går i skolan och inte har jobb, därför undrar jag hur man skaffar sponsorer. vilka ska man fråga efter sponsor? vad brukar dom hjälpa med? är det svårt att få sponsorer?

mvh. kevin

Hej! Det är inte så lätt som du tror! dels så kräver de att du ska kunna genomföra det du ska! samt att de ställer krav på dig! Du måste visa att du kan bygga och inte bara snackar skit. Däremot så kan man fråga om rabatt flera gånger om man köper mycket grejer! det har fungerat för mig.

Sponsorer handlar om att du ska sälja in din ide till de. Du måste ha en plan, en tidsplan och när projektet ska vara färdigt osv! Åh de kanske tycker du ska vara klar om 1 år..samtidigt du ska sköta allt privat.

Jag skulle råda dig till att gå klart skolan, börja jobba och tjäna pengar till ditt projekt!

Med vänlig hälsning

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang