Börjar tröttna, när kommer grejjorna från Realcar? (Nu har de äntligen kommit)

Mansfield
10 januari 2007 · 157 Inlägg

Jag beställde den 1:a december ett par sidokjolar, en bakbox samt mätarhållare på Realcars vinterrea men har ännu inte fått något av det! Tog kontakt med dem två veckor innan jul och frågade vart delarna tagit vägen och de svarade då att sidokjolarna tagit slut men beräknades komma in INNAN jul!

Ingenting hände och jag tog därför kontakt med dem via mail i torsdags förra veckan och skrev att jag undrade vart grejjorna tagit vägen. De svarade då att sidokjolarna kommit in och att de skulle skicka allt nästa dag, alltså fredag och att jag borde ha det i början av nästa vecka, alltså denna vecka. Har inte hört något än och inte fått några varor och börjar nu tröttna.

Hur mycket ska man acceptera? Ska det behöva ta så här lång tid? Det var ju över en månad sedan jag beställde allt. Funderar nu på att ringa upp dem och säga att jag skiter i det. Hur skulle ni gjort?

Senast redigerat av Mansfield (16 januari 2007)

Audi S4 2.7 BiT Nordic
Gizmojohan
10 januari 2007 · 3 295 Inlägg

jag skulle väntat och kollat om det dök upp nånting..  den som väntar på ngt Gott...

MVH Johan

Mansfield
10 januari 2007 · 157 Inlägg

Slave_joe skrev:
jag skulle väntat och kollat om det dök upp nånting..  den som väntar på ngt Gott...

Men är det rimligt att det ska ta så lång tid?

Audi S4 2.7 BiT Nordic
C2racing
10 januari 2007 · 238 Inlägg

Jag känner igen detta, dom verkar inte ha nått på lager så man kan få de iaf inom 1 vecka, när jag beställde ett par mattor till bilen fick ja vänta ca 3 veckor. Nu har jag beställt ett fjäderbensstag och eftersom jag vet att dom möljer så mycket så beställde jag den långt innan jag igentligen behöver den för att få den lagom till när jag behöver den, (låter lite rörigt kanske:P)

Samt i sommras skulle jag beställa en takvinge, och de gjorde jag med, men inte fan fick jag den, då sa ja upp orden och beställde från SCstyling och jag fick den inom några dagar bara. Tycker de är dåligt av realcar att de tar så långt tid att leverera produkterna till kundne efterosm de är en av dem största stylingfirmorna i norden,

man borde få rabbat för varje vecka man får vänta extra:( tråkigt för dig  när inte grejerna kommer som beräknat

Mansfield
10 januari 2007 · 157 Inlägg

Precis, någon form av avdrag när tiden överstigit åtminstonde 4 veckor om inget annat har hänt.

Audi S4 2.7 BiT Nordic
eXpl0reR
10 januari 2007 · 99 Inlägg

det kan va såhär oxå, realcar har segat lite de me att kjol o de inte fanns inne sedan så är posten inte allt för snabba heller!, har rätt bra erfarenheter av hur snabb posten brukar vara, kan vara försenade tåg och paket terminalen kan det ha kronglat vid osv, men som sagt den som väntar på nått gott,,

Kör hårt :D
Volvo 945 LTT "BUTTen" (1996)
Volvo 744 GL "NUTTen" (1988)
Mansfield
10 januari 2007 · 157 Inlägg

Men på mitt egna konto på realcars hemsida finns det något som heter "mitt konto". Borde inte den uppdateras så att det står att beställningen är på väg om så är fallet?

Brukar man inte få ett mail med nå logistiknummer också så man kan följa vart paketet är någonstans?

Audi S4 2.7 BiT Nordic
Gizmojohan
10 januari 2007 · 3 295 Inlägg

du kan ju alltid ringa/ maila och säga att du vill ha Kollie nr på paketen dom har skickat..

MvH Johan

Bobo
11 januari 2007 ·

Jag beställde en vinge från dem till en tidigare bil, var leverans på över en månad, stog dock att varan inte fanns i lager när jag beställde.

Mansfield
11 januari 2007 · 157 Inlägg

Bobo01 skrev:
Jag beställde en vinge från dem till en tidigare bil, var leverans på över en månad, stog dock att varan inte fanns i lager när jag beställde.

Ja något sådant stog det inte för mig men de sa ju att kjolarna var slut men att det skulle komma in innan jul.

Audi S4 2.7 BiT Nordic
emde
11 januari 2007 · 16 Inlägg

1. Ring! Tror knappast det kommer snabbare för att du skriver här.
2. Du väljer hur länge du orkar vänta - inte de andra på forumet.

Så var dina problem lösta!

Saab 900i (1992)
Thorssa
11 januari 2007 ·

Jag bojkottar Realcar sen i somras. Beställde en takvinge som skulle leverars på fyra veckor, det tog elva!!! Många bortförklaringar var det på vägen men fick iaf lite rabatt. Fortfarande jävligt dålig service!

Mansfield
16 januari 2007 · 157 Inlägg

Nu har grejjorna äntligen kommit! Var på posten och hämtade allt idag och är trots allt hyffsat nöjd med servicen. De ringde upp mig personligen i torsdags och bad så hemskt mycket om ursäkt och jag sa att det var lugnt.

De skickade dessutom med en liten Mazda RX-7 1:24 som plåster på såren. Tack å bock men hoppas inte de ska behövas nästa gång!

Tack för visat intresse!

Audi S4 2.7 BiT Nordic
jocke_gronberg
5 juli 2007 · 4 586 Inlägg

jag beställde nyss ifrån realcar hade ett ordernummer 1 vecka senare ringde jag å frågade vart paketet tagit vägen ne något ordernummer hade dom inte å kontot som jag kunde logga in på fanns inte. fick nu en ny beställning skulle ta minst 2 veckor..ne nu får det vara nog tack för inget realcar

Senast redigerat av jorre83 (5 juli 2007)

peter_1976 JDM
5 juli 2007 · 2 201 Inlägg

jag vet inget om var realcar tar hem sina saker från.
men när dom ska ta hem från utlandet, så kan det ta lång tid. det är leverantören som tar tid på sig, inte (som detta fallet) realcar. nu försvarar jag itne dom, för dom kan vara ärliga bara, säga att leverantören är seg. o skippa onödiga bortförklaringar.

zaraz Biltokig flicka
6 juli 2007 · 126 Inlägg

jag beställde ett par nya baklysen den 12 mars, det skulle ta ca 6 veckor att få dem... 5 juni fick jag mail om att dom äntligen var på väg, men skulle dröja ca 3 veckor till... jag har fortfarande inte fått dem=(

Opel Calibra 4x4 Turbo "Zalibra - Revival" (1994)
MeloveGolf Vw trimmare
6 juli 2007 · 2 995 Inlägg

beställde bakjol för 1 vecka sedan börjar redan bli orolig inom 2 dagar ska man få ett mail om dom hade det på lager eller ej tar det 1 månad beställer jag från någon annan,...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
jocke_gronberg
6 juli 2007 · 4 586 Inlägg

MeloveGolf skrev:
beställde bakjol för 1 vecka sedan börjar redan bli orolig inom 2 dagar ska man få ett mail om dom hade det på lager eller ej tar det 1 månad beställer jag från någon annan,...

Kolla ifall det finns på mhstyling å beställ därifrån istället..jag fick mina bakljus på mindre än en vecka ifrån dom

Wee
7 juli 2007 · 501 Inlägg

Har beställt från realcar ett flertal gånger och det har aldrig varit nått problem, Nu senast så beställde jag saker som inte fanns på lager. Men endå så såg sakerna hemma hos mig på 4 dagar.

OBS: Ironi
MeloveGolf Vw trimmare
7 juli 2007 · 2 995 Inlägg

jorre83 skrev:

MeloveGolf skrev:
beställde bakjol för 1 vecka sedan börjar redan bli orolig inom 2 dagar ska man få ett mail om dom hade det på lager eller ej tar det 1 månad beställer jag från någon annan,...

Kolla ifall det finns på mhstyling å beställ därifrån istället..jag fick mina bakljus på mindre än en vecka ifrån dom

dom har exakt samma dock funkar deras sida grymt dåligt...
Sen skiljer priset på över 1000 spänn + att dom vill ha 200 spänn mer i frakt...
får se får jag inte grejjerna nästa vecka blir det å beställa från mh

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang