Saab 9000 A50 2.0t - Uppfräschning & Renovering

Uppfräschning och långtidsrenovering av en Saab 9000 A50.

SilverFiskN

• 23 Följare
  • 9 705 Visningar
  • Uppdaterades senast 14 juli 2018
SilverFiskN
14 juli 2018 · 33 Inlägg

JAF skrev:
Fint arbete med bilen! Du lär dig snabbt. Jag har en i princip likadan 9000. Midnattsblå, 2.0t, årsmodell 1998 och beige skinnklädsel. Och nu sitter det steg 1 och T7 magnetventil i den. big_smile

Hur går det med bilen förresten? Och funkar svetsen bra tycker du?

Har tyvärr övergett denna tråden då jag tröttnat och dessutom insett att laga rost är verkligen det tråkigaste som finns roll O det finns finare 9000 att rädda än denna så nu är det en riktigt brukis smile

Men det är iallafall en väldigt väldigt bra bil, har inte hänt så mycket mer än att jag har fixat avgassystem och bytt bussningar samt fräschat upp länkarmarna fram

Avgassystemet tillverkade jag med rör från biltema, blev en väldans massa svetsande till just det, och svetsen funkar ju helt klart att sätta ihop rören med, det blir inga fina svetsar och det blir en väldigt massa sprut men det är funktionsdugligt big_smile

(Har blivit en massa annat pyssel nu i sommar med båt och annat men jag hoppas på att i framtiden hitta en fräschare 9000 som man kan kasta plånboken på utan skam wink En rostfri himmelsblå med beige pilotinredning och vråltrimmad motor vore något... big_smile cool)

gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
11 januari · 888 Inlägg

följs

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt