Vw golf 4 börja ryka under färd elektronik lukt.

-volvo
23 april 2018 · 65 Inlägg

Tjena! körde på motorvägen igår körde kanske ba 2 mil pendlade då med golfen sen när ja skulle växla ner för att byta väg så känner ja att de vibrerar eller känns konstigt i kopplingspedalen o låter lite ochså, hade möjlighet att stanna ca 3 km längre bort öppnade motorhuven kom rök men han inte se vart de kom ifrån började ryka ännu mer o tändningen i  bilen instrumentet slockna sen tändes abs sen slockna den.

var tvungen att få iväg bilen då jag stod i ett car port garage , stannade bilen en bit bort det hade slutat ryka och allt verkade funka helt okej , så jag åkte hemmåt men bilen tvärdog när ja la i friläge 50 meter innan min parkeringsplats för att sen vara omöjlig att starta
kollat alla säkringar inklusive motorutrymmets säkringar allt var helt och när ja vrider nyckeln till start position så händer inget och inte ens ett klick får jag, det jag tänker på är ju generatorn men den är ju bara till för att dra igång motorn och är den igång ska ett fel i den inte få motorn att stanna? låter konstigt , oerhört tacksam för svar, får ringa bärgare snart då man måste ha bilen tongue

Volvo 744 "Grand Loser" (1988)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
23 april 2018 · 4 917 Inlägg

Mät först spänningen över batteriet som ska vara ca 12,5 volt i vila.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
23 april 2018 · 17 489 Inlägg

insatsen skrev:
Mät först spänningen över batteriet som ska vara ca 12,5 volt i vila.

Bra början där.

Sen:
"det jag tänker på är ju generatorn men den är ju bara till för att dra igång motorn". Nja...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Evildan
23 april 2018 ·

Hybrid_ skrev:

insatsen skrev:
Mät först spänningen över batteriet som ska vara ca 12,5 volt i vila.

Bra början där.

Sen:
"det jag tänker på är ju generatorn men den är ju bara till för att dra igång motorn". Nja...

Nä det är ju ingen Prius. big_smile

Jag hade letat okulärt och med näsan efter bränt kablage.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang