Uppdatering Nu har de hänt en del sedan senaste inlägget Hade lite strul med oljeläckaget ett tag, men nu är de fixat Svetsade på en stor "platta" ovanför oljefilterskoppen, så att muttern skall kunna "dra" ner koppen jämnt överallt. Förut så drog den bara i mitten av koppen vilket gjorde att oljan trycktes ut på sidorna... Så vi drog faktiskt och bokade en besstid på lördagen i Borås. Gick faktiskt bättre än vad vi hade förväntat oss, 6st "lätta" 2or, dock trodde jag att vi skulle få en 2:a på anliggande broms bak men hade tydligen fel Kollade ner i kylet efter vi kom hem, o tror nog vattnet fått fel färg Så flyttade över ljudet från Chevan till denna lite fort och drog te Vara på en fest. Dock kom vi inte jättelångt förens generatorn plus remmen gav upp... Hade tagit med en nylonstrumpa i nödfall.. Men den höll inte jättelänge... Sen precis efter Vårgårda fick vi soppatorsk, som tur var hade vi dunkar i skuffen, så hem kom vi iaf
Uppdatering Jahopp då har tydligen farsan vart o lagt handpenning på en Dodge -59, denna gång vare dax för en Custom Royal 4drht. TOP OF THE LINE. Detta ska bli spännande:D Sen har de hänt lite smågrejer mä coroneten . Jag och farsan var uppe i Malung för några veckor sedan o hämtade rutor till bilen. Så nu sitter de RIKTIGTA rutor o fästen. Har tonat lite ruter, och penslat bakfälgarna med svart färg. Som ni ksk vet så "råkade" vi rasa diffen på biln.... Har märkt att en diff i en bakaxel gärna vill ha olja, annars säger de stop.. Så farsan fick åka upp te KP som vanligt o köpa en bättre begagnat diff, nu med 2.94 utväxling Så just nu håller jag på o fixar upp alla tvåor så man kan få komma ut o ragga lite igen utan o oroa sig för snuten
Byggde om ändrören då jag inte vart nöjd med dom gammla, sen blev de även ett litet goare ljud Fyllde på olja i både diffen o lådan, så får hoppas de håller tätt. Imon äre även black Friday, så då ska mab nog passa på o köpa lite nya högtalare
Uppdatering Beställde ett par högtalare i fredags kväll, och idag kom det. De är nog den snabbaste leveransen jag vart med om Så idag klädde jag på lite tyg som vart över från cheva bygget, ser lite konstigt ut men bättre än inget iaf Så skall koppla in de i veckan hade jag tänkt. La även en liten "board" på framrutan, men den blir nog större efter bess
Uppdatering Igår var vi uppe hos Kp och lämnade av chevan inför reggning. Så vi passade även på o hämta mä den nya dodgen. Trodde verkligen inte att bägge bilarna skulle få plats i garaget, men de gick Så nångång framöver så kommer de en ny tråd om denna skrothög