Vad brukar du ta för märke när det gäller bussningar? Det brukar vara rena katastrofen med kvaliteten av nagra tillverkare.
Fan, Volvon pa jobbet var en bit större än 245an
ja jag har ju inte hunnit använda mina bilar så mycket efter att jag bytt bussningar i bakvagnen, antingen blir dom ju sålda eller så blir det vinterförvaring.. så har inte hunnit se hur bra de håller. men har använt min av proffesional parts-sweden vid ett tillfälle å super pro polyurethan vid ett annat, och båda har ju fungerat bra de lilla tider jag använt dem
lär bli polyurethan på denna bil eller en blandning av båda.
Vad brukar du ta för märke när det gäller bussningar? Det brukar vara rena katastrofen med kvaliteten av nagra tillverkare.
Fan, Volvon pa jobbet var en bit större än 245an
ja jag har ju inte hunnit använda mina bilar så mycket efter att jag bytt bussningar i bakvagnen, antingen blir dom ju sålda eller så blir det vinterförvaring.. så har inte hunnit se hur bra de håller. men har använt min av proffesional parts-sweden vid ett tillfälle å super pro polyurethan vid ett annat, och båda har ju fungerat bra de lilla tider jag använt dem
lär bli polyurethan på denna bil eller en blandning av båda.
jo lite större är den väll
Okej, tack. PU är jag inte övertygat av alls. Smäller alltför mycket enligt mig. Och en blandning av vanliga och PU är ännu värre. PU bussningarna ger vidare alla smäller till dem vanliga bussningarna som sliter extremt fort sedan. Alltsa antingen alla i PU vilket är fruktansvärt enligt mig eller inget i PU. Fran Professional Parts Sweden har jag stabilisatorstang liggandes. Har inte satt dem i nagon bil än. Far se hur de är i framtiden
ja bilen är ju ute på vägen och bessad så gör ju inte så mycket med den utom att köra, har ju dock monterat en ledramp och 4 extra backljus(ingen bild dock) då jag kände för de men annars är det inte mycket på gång förutom arbete.
inte så snyggt med skruvarna tycker jag men det var vad jag hittade på garaget så det var vad det fick bli till det hemmagjorda förlängningarna av takräcket, så håll till godo.
fan va fint att du renoverar denna, ser att du jobbar som grävmaskinsförare, håller själv på att gå bygg och anläggning just nu och ska sedan välja vidare till anläggningsfordon(;
tja, bliv en del mekande i helgen då bakvagnen behövde en översyn.
det blev nya bussningar överallt, nya dämpare nya fjädrar lite renoverade länkarmar kan man väll kalla det
började skruva isär allt på fredagen, märkte då att bakdelen av ena länkarmen där fjäder ligger emot inte var bra alls! se bild nedan. for då och snidade till plattor till båda länkarmar även fast den andra inte var lika dålig men då vet man ju att det håller och sen blir det ju även lika höjd (som om 5mm skulle göra skillnad på en sådan här bil )
ena länkarmsbussningen petade jag ut med lillfingret, se bild, så slut var den.
blev att montera en del på lördag kväll, för på dagen var det kalldrage i umeå (googla och anmäl er nästa år tycker jag)
och på söndag var det ihopsatt och klart.
monterade även en stereo och högtalare i bilen då jag tyckte det var dags nu. (inga bilder tyvärr)
lite bilder då...
bilen blev 7cm högre efter detta. vanliga husvagnsfjädrar bara.
tja, tog å skulle byta stödlager förra helgen för å få bort nå missljud som ja int riktigt visste vart de kom ifrån, blev att byta knutkors också då jag märkte att det var vad som var dåligt, nållagret hade farit på de bakre.
klammret som sitter på bakre ljuddämparen som är mellan bakaxelkröken och dämparen satt för dåligt så dämparen hade börjat kunna falla ner och upp så så blev jag sugen på att bygga lite, måttade på en annan ljuddämpare och svetsade ihop ett ersättningsrör, mest bara för att det var kul.
monterade och kom till insikt att in och utgång på ljuddämparen är lite lite diagonal så det stämde inte riktigt, men gick att tvinga dit, blev ganska sportigt ljud ändå, får se när man tröttnar och monterar ljuddämparen igen.
bytte bromsbelägg fram idag då ena belägget var helt slut så det var metall mot metall, finns det någon som varit med om att det inre bromsbelägget nöts 4 gånger så fort än det yttre på både höger och vänster ok/sida av bil samtidigt?
Att det sliter sa snabbt har jag inte varit med om. Visst sliter det inre lite snabbare men hos mig är det ungefär 2mm kvar pa det yttre när det inre är blankt. Har oftast märkt det pa 940 med deras glidande bromsok. Pa min vardags - 240 som verkligen aldrig far chans att fa rost i oken för att jag kör sa mycket sliter beläggen jämna. Kanske behövs en koll pa oken hos dig
det knepiga är att båda oken är ju nya, eller inte mer än 1 år gamla ens, och att det inre nöts så metallen är framme då det yttre har 9/10 beläggningen kvar, aldrig vart med det om på någon annan 240 jag kört, inte heller att det nötts så där fort
det knepiga är att båda oken är ju nya, eller inte mer än 1 år gamla ens, och att det inre nöts så metallen är framme då det yttre har 9/10 beläggningen kvar, aldrig vart med det om på någon annan 240 jag kört, inte heller att det nötts så där fort
Hur är bromsvätskan da? Har du dalig vätska kan ju smuts blockera oken eller ledningarna