Spännande. Har du/ni tänkt på att oljetråg/pickup/whatever kan skilja mellan E36 och E39...Menar att ni flyttar dessa prylar från gamla motorn så ni inte står där o kliar er o undrar varför inte motorn vill "hoppa på plats". Tog ni er tid att demontera ventiler o se till att de är täta? De brukar kunna blir lite otäta med tid och mil, eller i värsta fall att nån ventiltallrik "skevar". Minns jag rätt så är M52-blocket inte det mest överladdsvänliga, men runt 400-500 kusar brukar de klara, vilket är mer än vad original vevstakar o kolvar klarar på längre sikt, om man vill ha det någorlunda driftsäkert. Jag gillar gamla E36, har länge funderat på att köpa en fin rostfri Touring o sedan köpa en engelsk M3 3.2 som donator o flytta över allt i drivlineväg, och kanske överladda 3.2, de säger man når 1000 hästar om man vill, men det kostar en del. Problemet är som vanligt tid och främst att motivationen inte vill infinna sig, så det kommer stanna vid skrivbords drömmar från den tid man var ung
.