-70 Chevrolet Caprice 454 - besiktning

Total genomgång av motor.

vargensgarage

  • 38 Följare
  • 11 068 Visningar
  • Uppdaterades senast 11 maj
vargensgarage
31 januari · 38 Inlägg
#21

Topparna är momentdragna. Ska nu rengöra lyftare, stötstänger och vippor samt montera och justera in ventilspelet då detta är en mekanisk rullkam.

https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-b5f4428b5731ae0b41a59c3b7a19b7cb.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-e435ec535562ea3409a37d03f95101ed.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-a95efcbf6c6304dd628d9ac89f063182.jpg

vargensgarage
3 februari · 38 Inlägg
#22

Jaha! Återstod bara att plocka tillbaka de nästan nya rullyftarna samt stötstänger och rullvippor för att sedan justera ventilspel och motorn skulle vara klar. Självklart skulle delarna rengöras först.

Det har funnits spår i motorn av en bomullstrasa som någon gång tidigare blivit kvarglömd inuti motorn. Jag hittade nu även rester av denna i rullyftarna. Såg ingen annan utväg än att pressa ur axeln och plocka ur nållagret för att verkligen kunna göra rent.

https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-f918c092e7ee4cc0652d0db2b303ce90.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-7fa6fc9cfd2caf066d1fadf4534f1442.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-104c8cdb46e77358b123ace7845e1bb4.jpg

Ser ni att bomullsfibrer har snurrat sig som en ring runt lageraxeln på bild 2? Dock inga andra lämningar.

Gjorde rent satte ihop och pressade tillbaka axeln försiktigt i skruvstycket. Tyvärr gick axeln så trögt att hela lyftaren sprack när jag pressade den sista millimetern... Skulle behövt haft shims mellan lagret och själva gaffeln i lyftaren för att inte få böjmoment på den.

https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-f71ca5bed5a337e2189313148a3457af.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-6bb7c86a663003844004437d149d67ca.jpg


Kul att behöva köpa 16 nya lyftare för 7000:- (de jag har har inte gått många mil) bara för lite bomullsfiber. Nej nu när jag vet hur det ser ut så ska jag lägga tid på att rengöra utan att plocka isär lyftarna så får vi se. Blir isf att köpa 1st ny lyftare.

Förövrigt har jag förseglat motorn genom att lägga dit gamla ventilkåporna och insuget. Nya original kromade kåpor med spacers samt nytt Edelbrock RPM insug ligger i en container på väg från LA.

https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-bfcc8bc67b9cc1efb2f960091fedb2a3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-dd0397b402db877c44c20d71d0071ba1.jpg

Munkis
4 februari · 1 375 Inlägg
#23

Riktigt snyggt bygge!  Detta kommer följas! smile

Vad händer i mitt garage? Ja.. är ni nyfikna så in och kika :) Lite diverse volvoprojekt och även lite pill med min Buick -59
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=330059
vargensgarage
11 februari · 38 Inlägg
#24

Munkis skrev:
Riktigt snyggt bygge!  Detta kommer följas! smile

Tack, kul! smile

______________________________

1st ny lyftare beställd, på väg med flyg från Summit. Övriga lyftare 100% rengjorda och återmonterade med stötstänger och vippor. Återstår att justera in ventilspel efter leverans av sista lyftaren.

Under tiden har jag roat mig med att få lite ordning i motorrummet - slipat och målat samt svetsat i ett par förstärkningar i ramen där den var urfasad för större kylare.

https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-3a6ff05d5123a586257358d814ddc1f1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-0aad6397ab99fc3eefffde306e8ea0d0.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-6c2438019fe02a46f22229187fa59e7f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-7cccb2c28e995b837137801b385c5e73.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-69d850e45726fba44d23b5beaa4b1275.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-6405c44c8a116243265b24bf27563789.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-cac493b4af71f351a6d15236e9799376.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-f3896d094f95743def7c83a0694b0c8f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-beb28879fa9ca94f451cd042d414b3ec.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-447a6fc98031eb173d6efb065572ad04.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-4d8c5a2724627258f313ae8e4b296180.jpg

Ovanpå vänster framskärm var det hemska klarlacksläpp. Där gjorde jag rent och thinnertvättade sen drog jag på mycket klarlack och därefter polermaskin med rubbing vilket gav ett överraskande bra resultat!

Före:
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-d3cd36e05b48dd8e52fdc5bee2a1e9e9.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-eff855b99a822bc13ba63e63c4010d03.jpg


Efter:
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-a5ae20ed8d67e08bd13ee100da7bc26b.jpg

Cuefa Kungen av dagspendlande.
11 februari · 2 320 Inlägg
#25

Men jösses vilken manlig maskin!
Det här blir intressant att följa smile
Ska du göra något åt växellådan också eller får den sitta i? smile
Det här måste följas!

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
vargensgarage
14 februari · 38 Inlägg
#26

Cuefa skrev:
Men jösses vilken manlig maskin!
Det här blir intressant att följa smile
Ska du göra något åt växellådan också eller får den sitta i? smile
Det här måste följas!

Härligt smile Växellådan är enligt "förre ägaren" preppad. Om detta vet jag inget, men den korta bit jag provkört bilen så kändes den mkt bra. Jag låter den vara nu och så får framtiden utvisa! Det är iaf en krallig TH400 smile

________________________

Hänt sen sist då? Ja småsaker tar tid. Det sitter ju en XXL alukylare i bilen med tillhörande fästen hemmagjorda i vedboden. Mätte och funderade och skissade sen upp följande design på nya nedre fästen:
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-7de48819b52584a8c2e3e09a1f5fd164.jpg

Kollade materialtillgången i skrotlådan på jobbet och fick revidera designen:
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-80b54962877b9332cfbfe8c572eedb85.jpg

Snabbt ut i jobbets verkstad på lunchrasten och kapade/TIG-svetsade/borrade fram detta vilket iaf är ett snäpp upp.
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-d0748e91e28207f77bf43c3e6f042939.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-5fac2c8f0b3c942b8dfe2180df3d751c.jpg

Sen hemma i garaget var det dags att limma på gummiduk och sprätta på lite färg.
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-3fd9f575ce117c333e08c89ede368f4c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-b7e236ee2725d5165f274d05dc0de89c.jpg

Skruva fast på bilen och provmontera kylaren för att mäta ut för övre fästen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-f4eb00ed26f9596dfb040befbaebf789.jpg

Bild som visar de gamla fästena, dock utan den 45x28 träregel som skulle ligga mellan kylaren och fästena smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-56e06d46b9f74da71f8ba8041215aec7.jpg

Kylaren är som en U-profil i botten och toppen. Den fyrkantsprofil jag valt passar nu perfekt inuti denna U-profil. Med gummiduken på så är det verkligen sugpassning.
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-5dae7c4e467f6b9b679b4eea391690dd.jpg

De övre fästena kommer att bli en bockad historia enligt kladden nere i vänstra hörnet.
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-b353ef05f700aaa568ed0bc67785426e.jpg

Har fått hem korrekta dekaler till luftrenare och ventilkåpa. Insug och ventilkåpor ska som sagt bytas.

https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-ebb32c2cdd56b4521e24834396e0bdc1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-ef6309f094947678231635b7ff7efb3b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-2b371ffa98e0afd335ff10e2da266ef8.jpg

Även fått hem motorfästen som monterades omgående.
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-1b02cb23dd19a925ef2d64770b36f092.jpg

Tyvärr var det något fel med det ena - den bockade läppen på den platta som ska skruvas i ramen går ej mot gummit i ovankant - det är alldeles löst och sladdrigt. Nytt skickas på måndag - mkt bra leverantör!
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-b667a569fdba58a79cf08aa5e4ca99ba.jpg

Även gett huvudbromscylinder och bromsservo en snabbfix med färg.
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-4ac851122c94582d92d346db3ec9a078.jpg

Cuefa Kungen av dagspendlande.
14 februari · 2 320 Inlägg
#27

Sweet!
Tänkte att det kan bli lite trist om lådan ger upp när Du lagt så jäkla mycket jobb på allt annat smile

Är det motorfästen a 'la original eller stöddigare dito?

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
vargensgarage
2 mars · 38 Inlägg
#28

Cuefa skrev:
Sweet!
Tänkte att det kan bli lite trist om lådan ger upp när Du lagt så jäkla mycket jobb på allt annat smile

Är det motorfästen a 'la original eller stöddigare dito?

Sund tanke - men får det OM det kommer smile Det är original motorfästen.

______________________

Hänt sen sist?

Fick övre kylarfästen bockade på jobbet:
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-de7deb55c4cdebafd6a2c40ce94ff23c.jpg

Passade perfekt:
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-ef388364efab89c6918bb0fa263071c3.jpg

Målat och klart:
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-df699b2e885138e04119f3a0ba8f01c1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-1a886b93ace03b8585cf63309b3e6f31.jpg

Därefter monterade jag flexplattan på veven:
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-490cc721664a1390674f9fa7c7c2b19c.jpg

Fick äntligen hem den nya rullyftaren att ersätta den spruckna med, samt även en ny vipparmsbult för att ersätta en med dåliga gängor på:
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-34eb9fb12aad4c6f250fa5a9482269ea.jpg

Efter att ha monterat så kunde jag justera in ventilspelet på 0.40mm insug och 0.45mm avgas:
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-7d8d3961752092ab1b16f474a679f151.jpg

Sen fick jag även hem ersättningen för det reklamerade motorfästet och fick detta på plats samt att jag monterade de nya tändstiften:
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-d905fd16bd630a22c683033300665d0a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-ee6bee700f6949231982870ce972cdfe.jpg

Så äntligen kom då dagen D - dags att lyfta i motorn tillbaka smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-0ca04cda7cc7562ba0082d91266593c6.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-be6c286ea1fe4a9c0cd0ab86b5bb213d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-1b263d6ba50a1e9bbfb6372a008e053d.jpg

Skruvade vattenpumpen på plats med nya packningar. Sen kunde jag inte hålla mig utan var tvungen att plocka på förgasare och luftrenare för att få lite känsla. Insug och ventilkåpor ska som sagt bytas så snart jag får hem de nya grejerna, och luftrenaren ska få originaldekaler - så det kommer se betydligt bättre ut.
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-4e8c191bf32fa3c485f5271c37577b8c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-71b2cd7a9c90f1d4151e4f0a5f8b06be.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-eaa576aad942e84d29caa6a24913e33f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-6bcccb95413f6b7c67a4b31e6e9bd8f1.jpg

Nu är det återmontering av all kringutrustning som gäller - men först måste allt fräschas till. Först ut är oljestickan/röret till automaten:
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-ad739c61f0b39661bba9568fe78daaa7.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-6be1cd4884bbb30d075831e318362706.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-7d43e30869c85c8b6f246ed977fb8493.jpg

Cuefa Kungen av dagspendlande.
2 mars · 2 320 Inlägg
#29

Usch så läckert!
Rätt sjukt egentligen, det där är en STOR motor, o trots det är det ju gott om utrymme! (Iaf innan all kring-utrustning är på plats! lol

Blir riktigt fräscht!
Kommer dessutom låta oförskämt läckert... få saker slår en bigblock... tongue

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
vargensgarage
4 mars · 38 Inlägg
#30

Cuefa skrev:
Usch så läckert!
Rätt sjukt egentligen, det där är en STOR motor, o trots det är det ju gott om utrymme! (Iaf innan all kring-utrustning är på plats! lol

Blir riktigt fräscht!
Kommer dessutom låta oförskämt läckert... få saker slår en bigblock... tongue

Tack smile

Ja det är gott om plats - förutom på ett ställe, nämligen vid headers på förarsidan. Helvetet!!! Trängre än på bolaget dan före midsommar. Går inte att få i eller ur grenröret ur motorrummet utan att demontera minst vänster topplock. Kanske om man plockar ner framvagnen och lyckas skruva bort styrsnäckan.

https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-f968984a92222663917a9b4209115387.jpg

Använde hela vokabuläret av okvädesord igår när jag skruvade dit grenröret på förarsidan. Förutom att det är äckligt tight mot styrsnäckan så går röret från cylinder 5 (näst längst bak på bild nedan) nästan dikt an mot flänsen på rattstången mellan torpeden och snäckan.
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-b39c5d7191fb27b5734a3e8398720714.jpg

Jag hade en tanke på att bula röret med storsläggan när det ändå var urplockat men sen blev det fokus på att lyfta i motorn och då var jag tvungen att ha med grenröret i motorrummet samtidigt och glömde helt enkelt bort detta. Eller sket i det. Jag vet ju att det suttit där innan och att det funkade utan problem - dock onödigt tight.

Nu får jag försöka bula in röret i efterhand utan att kunna komma åt just det ställe som behöver bulas - får slå på över och undersidan och hoppas att det tar med sig röret tillräckligt även på det tighta stället.

På passagerarsidan är det såklart gott om plats, startmotorn är på plats. Ska börja fixa med dragning för slangar till och från oljekylare för automatlådan. Har ännu inte köpt varken kylare, kopplingar eller slang - men det blir vilken dag som helst nu.
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-4ac015d2b74830d867700f1b361885a6.jpg

Cuefa Kungen av dagspendlande.
4 mars · 2 320 Inlägg
#31

Ooof, ja där var det inte många hårstrån som fick plats! yikes
Ja, bula rör är väl en enkel lösning då antar jag... hmm

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
vargensgarage
5 mars · 38 Inlägg
#32

Cuefa skrev:
Ja, bula rör är väl en enkel lösning då antar jag... hmm

Ja det är enda alternativet. Nackdelen är ju rent visuellt för tester (Engine Masters) har ju visat att det inte påverkar effekten att buckla grenrören.

https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-bae3f15d6bf650d16918934e8bd85454.jpg
Ser ni var det tar i?

Testade att göra fulla rattutslag igår och det låter hemskt och går tungt när flänsen mellan styrstång och snäcka skrapar mot röret. Provade slå lite på röret men finns ingen möjligt att lägga på tillräckligt med kraft då det sitter för trångt till. Grenröret måste ur bilen! Men jag vägrar lyfta ur motorn och vägrar att lyfta av toppen så då återstår att demontera styrsnäckan för att den vägen få ner grenröret. Har kollat och det ser ut som att det ska funka!

För övrigt så har jag slipat servopump och fästen i princip plåtrent och sedan lackerat med grundfärg och sidenmatt svart.

https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-fb37caf17a4796776a7e2751191791e3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-7ae50b0caa0f4febd38058555848e04e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-06780c5a29ed1c75b4c8dddd84f4dacf.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-b31813d3a86fc9b9bef1181f9eb0dc90.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-a9caf3d4b3922663119082283b9a3516.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-ef1495fa333e5f2a6886db314d15ab34.jpg

Cuefa Kungen av dagspendlande.
5 mars · 2 320 Inlägg
#33

Ja det var jäääkligt trångt där ja... yikes
Engine Masters är riktigt intressant att kolla på. Följer mer eller mindre allt på Motor Trend ^^
En favorit är ju Hot Rod Drag Week. Brukar ha det igång i bakgrunden på mobilen när jag är på jobbet eller på väg till/från...

Skulle det inte räcka att bara lyfta motorn lite då, utan att faktiskt plocka ur den?

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
stingray-ragge
7 mars · 1 168 Inlägg
#34

Kul projekt smile
Noggrant och snyggt jobb

vargensgarage
25 mars · 38 Inlägg
#35

stingray-ragge skrev:
Kul projekt smile
Noggrant och snyggt jobb

Tack detsamma! Kul att följa din BBC-renovering också smile

______________________________

Har krånglat som djävulen med headers/styrsnäcka men nu sitter grejerna på plats.

https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-a8695165b955dbde92abc3d673107c31.jpg
Plockade ner styrsnäckan men fick trots det inte ur grenröret. Alltså bultade jag fast grenröret i toppen och lyckades komma in med ett armeringsjärn mellan ramen och innerskärmen och den vägen slå in röret så att det blev tillräcklig frigång mot den "rag joint" som förbinder rattstången med styrsnäckan.

Nu sitter allt på plats igen och nya slangar mellan snäcka och servopump som jag hoppas dyker upp denna vecka.

https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-1d2ab915dd8fee2313685b9cbdebdd14.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-667fde5e9762c0e8bbd26d27284ca2da.jpg
Saker börjar komma på plats. Nya insuget och ventilkåporna finns nu i Sverige, måste bara åka och hämta hem dem.

https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-0ac744d1cb85922786aa0d976aede0e3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-35ea1c91bcac932ab352a8ea7bc0ef4e.jpg
Köpte en rejäl oljekylare till automatlådan samt en massa AN-kopplingar och slang. Nederst i bild syns adapter mellan 1/4" NPSM och AN6 som man skruvar i lådan.

https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-d3c6b794eae6070fde72e8c7fa225f7f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-3418da39bc11a7007018f9cea48fddbf.jpg
Bockade och borrade fästen samt monterade oljekylet framför kylaren.

https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-061ba29c56aeb1135e94b1b4d7d93f43.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-ccd2ec2b52c216c9c5d81a3eff148fb1.jpg
Hittade en bra väg att dra slangarna till/från oljekyl, återstår att klamma fast dem.

Cuefa Kungen av dagspendlande.
25 mars · 2 320 Inlägg
#36

Den där oljekylaren såg biffig ut, ja!
Var får man tag på en sån tro?
Börjar se stiligt ut under huven i alla fall! ^^

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Berglund_89
25 mars · 1 178 Inlägg
#37

Kung är du Wargen! cool

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3
vargensgarage
9 april · 38 Inlägg
#38

Cuefa skrev:
Den där oljekylaren såg biffig ut, ja!
Var får man tag på en sån tro?
Börjar se stiligt ut under huven i alla fall! ^^

Nästgårds! jspec.se smile

Berglund_89 skrev:
Kung är du Wargen! cool

smile Haha, tack!

______________________

Tog en roadtrip i helgen och hämtade hem insug, ventilkåpor med spacers, bensinpump och en hel del annat smått o gott.

https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-9cfe8a26faf17eac9431a32140a72baf.jpg
Nya insugspackningar på plats.

https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-0eb3b083e23670f3b00afcb4288b3b13.jpg
Edelbrock Performer RPM på plats.

https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-8131651175a52d72d43ee9cbc5f8c1b3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-4eb42af2e935a2882ea54306c32f8de1.jpg
För att kunna köra original ventilkåpor med rullvippor så behövs spacers, pinnbult och dubbla packningar.

https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-f0d4716ca218937df09775e2dbcca867.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-e94ce198b5a78a589a70b301e4235bb7.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-388d586169ef3e1ba88045af4283558d.jpg
Ventilkåpor på plats. Även nya bränslerör, filter, slang etc till förgasaren.

https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-f7030534c97f107b496fae98aca01b8e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-1abfab4349969e49cb162fc21a190d48.jpg
Ny bensinpump med högre kapacitet. Slangnipplar och adaptrar i svarteloxerad alu från jspec.se

https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233365/233365-daf32571e1d354fd4c1331da0c0335f4.jpg
Såhär blir det! Tändkablarna är bara ditkastade för uppstart - bortse från dessa. Dekalerna på luftrenaren är bara ditlagda pga att jag vill veta att den går fritt mot huven så jag inte måste byta den.

Motorn startades upp igår, efter att jag först kört upp oljetrycket til 50psi med skruvdragare på oljepumpen. Den startade lätt och går fint. Låter fantastiskt!

Länk till film på uppstarten:
https://www.instagram.com/p/B-ui15AJcot … _copy_link

Senast redigerat av vargensgarage (9 april )

Cuefa Kungen av dagspendlande.
9 april · 2 320 Inlägg
#39

Usch så snyggt...!

Känns som en hög läckage-risk med ventilkåporna, men utseendet med original gör att det känns värt!
Ruskigt cleant o fint!

Edit: Tack för tipset ang kylaren. Ska kika på vad som krävs till lådan på Jeepen smile

Senast redigerat av Cuefa (9 april )

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
stingray-ragge
9 april · 1 168 Inlägg
#40

Du gör rätt i att använda original kåporna.
Blir mycket snyggare än att använda höga kåpor. Klart värt besväret

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang