Köpråd: VW Passat Sportcombi GTS BiTDI DSG7 2016

caromania Forummoderator
1 maj 2020 · 9 296 Inlägg

Härligt!

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
candyweiss
1 maj 2020 · 876 Inlägg

TelleT skrev:
Här kommer en uppdatering om någon är intresserad.

Grymt nöjd med bilen! Den enda "oturen" jag haft är att efter en vecka så slutade 360 Area View läget att sluta funka när jag la in backen eller tryckte på den manuella knappen på panelen. Har haft inne bilen på verkstad och dom konstaterade att det var ett styrdon som måste bytas, fanns inget på lager i Sverige så det skulle skickas från Tyskland. DWA's nybilsgaranti täcker detta.

Sedan hade återförsäljaren glömt att aktivera serviceavtalet, vilket är åtgärdat nu i veckan. Men enligt kundtjänsten hos VW Finance så ingår inte ett kamremsbyte i deras serviceavtal. Så vart lite frustrerad och hörde av mig till återförsäljaren eftersom han sa att det skulle ingå och var väldigt säker på den punkten. Han sa att det skall ingå och om det skulle bli något strul när det väl kommer till kritan så skulle dom stå för det istället.

Annars riktigt körglädje med denna bil i mitt tycke. När jag körde hem som var 13 mil som mestadels var 110-väg så drog den 0.58L/mil. Även fast man ibland får nåt ryck och vill prova motorn lite så är det sällan den går över litern. Men brukar snitta runt 0.65-0.70L/mil till jobbet.

Nu inväntar jag bara att sommaren skall börja närma sig så man kan lackförsegla. big_smile

https://www1.garaget.org/archive/175/174224/421581/421581-3966231.jpg

Kul att du är nöjd. Det är en grymt fin bil som är snabb, men ändå går att köra riktigt snålt med.
Men så är det ju också en premiumbil du köpt, underbar att köra och åka i smile

Senast redigerat av candyweiss (1 maj 2020)

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
KimZen
3 mars 2021 · 38 Inlägg

Tjo, såg tråden och är intresserad hur de har gått för dig nu nästan 1 år senare, har du kvar bilen? Tycker du fortfarande lika mkt om den? Hur mkt har du kört, och har du haft några problem
Med bilen? smile

Jag har en GTS från 2016 med 16k mil på mätaren och jag gillar bilen skarpt! Köpte den när den hade gått cirka 9k i början av 2019 och har sedan dessa fått byta svänghjul... men förutom de så har den gått väldigt smärtfritt! Bara bytt vissa slitagedelar samt servat den efter konstens alla regler! smile

Nissan 350Z "Zed-ified" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang