3158
Sök

Hjälp med val av ny Bilstereo?

342 Inlägg
4 februari 2007
Trådstartare
vanten06 skrev:
Beställde en sånn igår, frågade om man fick rabatt men de hade redan pressat priset så mycket, hehe
1995kr kostar den på Nårdik

Har en fråga bara, om man spelar Mp3 från GPS:en på AUX ingången blir det sämre ljud än om man bränner ut en Mp3 cd-skiva, eller spelar det ingen roll.

??

65 Inlägg
4 februari 2007
vanten06 skrev:
Har en fråga bara, om man spelar Mp3 från GPS:en på AUX ingången blir det sämre ljud än om man bränner ut en Mp3 cd-skiva, eller spelar det ingen roll.

Har inte provat men det borde väl bli lika bra ljud som GPS:n klarar att ge, hur kvaliteten står sig mot brändna cd skivor har jag ingen aning.

/mvh Tobbe

1 231 Inlägg
12 februari 2007
lånar tråden .... valet står mellan dessa ... vilken tycker ni man ska ta ? smile har vart inne på 5900MP mest smile men så hittade jag de andra smile

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=89689
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=89605
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=73789

51 Inlägg
12 februari 2007
För dem pengarna skulle ja fortvarande valt den ja köpte nån hundring mer bara : Kenwood KDC-W6534U,  finns nyare med BlueTooth oxå.

http://www.pixmania.com/se/se/312299/ar … b-kdc.html

kostar över 3000 i butik ...

har låg /hög pass filter inbyggd å USB i kabel!  hur skönt som hellst att pula in 1gig musik gömt i handskfacket. kan styra output för Subbsteget samt även Bass Boosten !  massa lull för kr ska ja säga 4x52w , Kodlås  osv...
Senast redigerat av Scorpio1 (12 februari 2007)

342 Inlägg
12 februari 2007
Trådstartare
Scorpio1 skrev:
För dem pengarna skulle ja fortvarande valt den ja köpte nån hundring mer bara : Kenwood KDC-W6534U,  finns nyare med BlueTooth oxå.

http://www.pixmania.com/se/se/312299/ar … b-kdc.html

kostar över 3000 i butik ...

har låg /hög pass filter inbyggd å USB i kabel!  hur skönt som hellst att pula in 1gig musik gömt i handskfacket. kan styra output för Subbsteget samt även Bass Boosten !  massa lull för kr ska ja säga 4x52w , Kodlås  osv...

Har aldrig gillat kenwood, tycker dem är fula. Men de är säkert bra.
Tror min pioneer blir perfekt. Har ju aux in, bara plugga i Gps:en (5gig musik bör räcka)eller mp3 splelaren.

Kettunen
12 februari 2007
Ta Pioneer med mosfet istället för all denna skit

51 Inlägg
12 februari 2007
Har inte alla stereon runt 2000:-  Minst MOSFET kretsar idagens läge  ?
Inte direkt någon "ny" tillämpning i audiovärlden...

kan hända Kenwood inte är snyggast.
Men Vill du ha bra saker eller bara något bling?? utan å pröjjsa för mkt. för å få båda.

342 Inlägg
12 februari 2007
Trådstartare
Scorpio1 skrev:

Men Vill du ha bra saker eller bara något bling?? utan å pröjjsa för mkt. för å få båda.

Är kenwood bättre än pioneer?
Tycker min 5900 funkar kanon och håller bra kvalle. Men vad är det som skiljer från min till den kenwooden du rekomenderade?

51 Inlägg
12 februari 2007
Inte vet ja om den e bättre. kolla Manualernas SPEC på bådas hemsidor så ser du skillnaden Bäst själv...  (Menade Allmänt det ja skrev innan, inte just nån modell jämförelse)
Min bästa stereo ja haft Innan denna va Pioneer.

xcOOb
388 Inlägg
12 februari 2007
Pioneer deh P99, klassiker som låter GRYMT!

Kettunen
12 februari 2007
Scorpio1
    Medlem
    Registerad: 2006-09-06
    Bil(ar) online:
    Mitsubishi Carisma GDI Elegance
    E-post  PM

Re: Hjälp med val av ny Bilstereo?

------- --- --- -- -- -
Nej det har inte alla. Jag köpte min Pioneer P9600MP för 3200kr.
Men alla sådär bra märken har den men inte alla "BRA"

342 Inlägg
12 februari 2007
Trådstartare
Scorpio1 skrev:
Inte vet ja om den e bättre. kolla Manualernas SPEC på bådas hemsidor så ser du skillnaden Bäst själv...  (Menade Allmänt det ja skrev innan, inte just nån modell jämförelse)

Ok, fattade som du syftade på just den modellen vi snackade om (jag har) "bara något bling"
Men jag tror dem är rätt så likvärdiga, förutom usb ingången. så spelar nog inte så stor roll vilken man väljer om man inte måste ha usb ingång. Ta den snyggaste, det gjorde jag.
Men finns nog många som tycker kenwooden är snyggare. alla är ju olika.

1 231 Inlägg
12 februari 2007
men alltså jag lånade tråden för att fråga vilken av dom jag länkade ni tyckte man skulle köpa ... skulle man då kunna få några vettiga svar ?
ni som har något att säga kan väl skriva och ni som vill snacka massa annnat kan skapa en annan tråd ... !!!

"Ta Pioneer med mosfet istället för all denna skit"

Pioneer DEH-P5900MP har MOFSET ...

342 Inlägg
12 februari 2007
Trådstartare
Tigerofsweden skrev:
men alltså jag lånade tråden för att fråga vilken av dom jag länkade ni tyckte man skulle köpa ... skulle man då kunna få några vettiga svar ?
ni som har något att säga kan väl skriva och ni som vill snacka massa annnat kan skapa en annan tråd ... !!!

Och jag som skapade tråden ville komma fram till vad som skiljde Pioneer:en och kenwood:en emellan för att kolla om man kunde fått någon bättre för pengarna.

Men bland dina förslag hade jag tagit pioneer:en

Kettunen
12 februari 2007
PIONEER RULEZZzzZZ;big_smile

1 231 Inlägg
12 februari 2007
vanten06 skrev:
Tigerofsweden skrev:

Och jag som skapade tråden ville komma fram till vad som skiljde Pioneer:en och kenwood:en emellan för att kolla om man kunde fått någon bättre för pengarna.

Men bland dina förslag hade jag tagit pioneer:en

tänkte inte hacka på dig smile utan alla andra som bara skriver för att skriva och har inget annat att göra ... ! tråden är trots allt till för att hjälpa oss ... och vill man inte hjälpa kan man hålla käften tycker jag !

någon annan som har åsikt om vilken man ska välja av dom jag nämnde ? ?

Colaberoende
1 219 Inlägg
12 februari 2007
Har varit inne på Kenwood också ett bra tag pg.a:
*Kanonbra ljud
*Oslagbar Radiomottagare
*Usb-Kopplingen
*Katalogfunktionen på Usb-minnet

Saknar dessvärre lite mer finjustering på ljudet men är helnöjd annars.

Är grymt sugen på Blaupunkt också men vet inte mycket om dom.
Bar att man måste köpa till en extrakabel för att få ut lågnivå. (Varför?)
Denna är jag sugen på isåfall:
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=808 … nRow1Right

I Bilen sitter en Pioneer nu.. grymt bra ljud, Halvtaskig radiodel, många bra ljudinställningar.
saknar Usb och Mp3 (lite äldre) men nu har fronten gett upp (Inga knappar fungerar och ingen belysning) och spelar musiken på nästan maxnivå.

Pioneer är kanon, vad jag vet så är Kenwood det också.
För dessa pengarna (Runt 2000:-)så gillar jag inte designen på någon av dom och där gillar jag Blaupunkt bättre.

Jag följer denna tråden iallafall.. Kul att se vad andra tycker.

/Ena
Senast redigerat av Ena (12 februari 2007)

51 Inlägg
12 februari 2007
vanten06 skrev:
Scorpio1 skrev:

Ok, fattade som du syftade på just den modellen vi snackade om (jag har) "bara något bling"
Men jag tror dem är rätt så likvärdiga, förutom usb ingången. så spelar nog inte så stor roll vilken man väljer om man inte måste ha usb ingång. Ta den snyggaste, det gjorde jag.
Men finns nog många som tycker kenwooden är snyggare. alla är ju olika.

Ska jag vara ärlig tycker inte Jag att Kenwooden ja valde är spec. "snygg" wink  Men det var USB  som var Prioritet 1, sen specifikationerna... så då va det inte mycket val i den prisklassen med USB. Min gammal Pioneer höll sjukt länge 13 år? var iofs en lyxmodell för 16 000 med växlare till... Så de håller bra. hoppas Kenwood håller länge med smile

Kan säga som säljare säger ,till trådskaparen , att de flesta stereon i prisklassen 2-3000 är likvärdiga i det mesta. störst skillnad är utseeende samt tillbehör USB eller annat.

PS:Kettunuen  värför har du massa onödig info i ditt tidigare inlägg tex? ? tar ju bara plats i onödan...

Kettunen
12 februari 2007
Jag håller ju käft. Det är bara mina fingrar som trycker på lite knappar. Min mun e helt tyst så fuck off tiger of sweden

342 Inlägg
12 februari 2007
Trådstartare
Får nog lugna ner oss så att inte tråden låses.

Sök