koppartaket skrev:
Tompa_Vax skrev:
Kör bud mellan Stockholm/Linköping varje natt med METRO tidningar,
Är jävligt störande när nästan alla bilar man möter på E4 har spoilerljus,
Men sätter bara på mina 6 extraljus och bländar tillbaka, men dom flesta bara sätter på helljuset, fattar inte att man ska ha dom på, man ser ju inte bättre för utom dom första meterna framför bilen!!!!
Håller fullständigt mä, Jag pendlar mellan Tibro- Hjo varje dag och möter X antal bilar med dim samt halvljus, men jag slår på helljuset på Vanen varje gång å får samma motreaktion, möter jag en bil som kör med 4 lampor framåt, slår jag på fyra lampor tebax, så det så, Tycker att dimljus borde förbjudas, eller att poliserna borde vara mer på att bötfälla idioterna som amvänder sånt när det inte behövs,
Humm.
Börjar funderar om detta har med höjden på bilen att göra eller liknande...
Jag använder inte själv dimljus, möjligtivs vid dimma

Men jag har
aldrig blivit bländad av folk som har sinna dimljus på, och jag kör ganska ofta på natten.
Tycker bara det ser lite wierd ut med fyra lyktor framåt men man har ju vant sig vid det nu.
Men nu har jag läst en hel del trådar om att folk upplever det som ett problem.
Tyckte bara det var underligt för jag har aldrig märkt någon större skillnad...
Däremot blir jag väldigt ofta bländad av folks halvljus.
Om det nu beror på starkare lampor ifrån fabrik, xenon konvertering eller felriktade reflektorer vet jag inte.
Men en tredjedel av bilarna man möter bländar en med halvljus som om de hade helljus.
Har flashat mer än ett par bilar som jag trodde hade heljus på, och efter det har de tänt helljuset såklart.
Men... jag kan inte säga att det gör så stor skillnad när de väl gör det.
Minimal skillnad mellan deras halvljus och hel...
Egoistiskt om något att göra sitt
halvljus starkare.
För att slippa använda heljuset eller vad?