3112
Sök

Att ta bort emblem

One Man Clan
4 287 Inlägg
12 februari 2007
Dom där puckarna funkar jävligt bra om man ska ta bort limrester efter emblem och lister ..jag hade nog hellre köpt en specialare än å riskera lacken sad

6 Inlägg
12 februari 2007
skär bort med fiskelina värm med hårtork istället för värmepistol, tvätta med limborttagare typ Lahegas herofix så får du bort allt, polera bort färg ändringar i lacken lägg lite vax, så har jag gjort med gott resultat

1 112 Inlägg
12 februari 2007
Trådstartare
imorgon gäller det!! då skall jag ut å testa någon av metoderna! blir nog inte fiske lina!! har ingen hemma!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

324 Inlägg
12 februari 2007
Det lät vättigt att använda typ tandtråd/fiskelina att skära bort med. Sen att ta bort limmresterna finns det typ en gummitrissa man sätter i borrmaskinen och kör bort det med. Det fungerar fint fint det.
Men som med allt! Så ska man ta det försiktigt och inte köra järnet!

Vet inte om någon skrivit det redan. men det fungerar i alla fall!
Lycka till!

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99

1 231 Inlägg
13 februari 2007
black_ravenlord skrev:
imorgon gäller det!! då skall jag ut å testa någon av metoderna! blir nog inte fiske lina!! har ingen hemma!

hör av dig efter wink så man får veta hur det gick och vlken metod du använde smile

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
13 februari 2007
OK det där me fiskelina kan nog vara något,
jag tog bort mina emblem och dörrlister med ståltråd, de funkar de me smile

- V8 - 4 ever . . .

778 Inlägg
13 februari 2007
hur gick det fick du bort allt?

1 112 Inlägg
19 februari 2007
Trådstartare
Sluskk skrev:
hur gick det fick du bort allt?

för min del så ble skiten lagd på is! fassan har fyllt garaget me massa virke då han bygger om kåken! jag kommer rapportera när jag har något å säga!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

8 Inlägg
27 april 2007
Med andra org om jag fattar det rätt denna tidiga morgon direkt efter nattarbetet

Först skära loss med fiskelina lr nån bra tråd och sen på med sjuktvarmt vatten lr kombinerar man dessa två samtidigt för bästa resultat?!

Sök