Kan inte lokalisera bil efter dödsbo

Fredrik_M Freude am fahren
7 oktober 2021 · 428 Inlägg

Lillepreben skrev:
Nu när jag tittar efter ser det ju ut som att det står 420 SEC? Ska kolla i mina papper om jag hittar något med den beteckningen.

Står även blåmetallic på plastbiten, var bilen som såldes blå? Om inte så kan detta ju vara en bil till, nycklarna är definitivt Mercedes nycklar. Den utan plast är meningen man skall ha i myntfacket i plånboken ifall man skulle tappa bort sin nyckelknippa.

Peugeot 107 "Pendlarbilen" (2008)
Lillepreben
7 oktober 2021 · 16 Inlägg

Fredrik_M skrev:

Lillepreben skrev:
Nu när jag tittar efter ser det ju ut som att det står 420 SEC? Ska kolla i mina papper om jag hittar något med den beteckningen.

Står även blåmetallic på plastbiten, var bilen som såldes blå? Om inte så kan detta ju vara en bil till, nycklarna är definitivt Mercedes nycklar. Den utan plast är meningen man skall ha i myntfacket i plånboken ifall man skulle tappa bort sin nyckelknippa.

Den som såldes var grå. Han verkar ha haft några bilar genom åren. På regbeviset till denna 420 sec står det ljusblå som färg. Borde ju vara den. Ska ringa numret som står på plastflärpen imorrn, kanske vet de nåt.

Inken
7 oktober 2021 · 523 Inlägg

lycka till att få tag i bilen vore kul att se om den finns å skicket ,,

Fiat 126 "gotlandsfiaten" (1975)
UTG
7 oktober 2021 · 1 Inlägg

Beklagar din fars död. Jo jag tänker om din far hade några polare i Finland eller här om du kan få tag i någon av dem. Kanske vet de något.

Inken
8 oktober 2021 · 523 Inlägg

de brukar gå att få tag i om han hade kompisar som han brukar va me ,

Fiat 126 "gotlandsfiaten" (1975)
Fredrik_M Freude am fahren
8 oktober 2021 · 428 Inlägg

Lillepreben skrev:
Har kollat med Svenska Transportstyrelsen nu och hittat att han står som ägare till just en Mercedes Benz 420 SEC från 1989. Men är den här eller i Finland? Hittar inga tullpapper (den andra bilen hade tullpapper) utan bara ett registreringsbevis från 2011. Blir till att ringa svenska polisen imorrn 😴 kan jag skriva regnumret här?

Spännande detta, det känns ju inte som att bilen fått finska regplåtar i och med att den fortfarande finns med i svenska register. Men den kan ju förstås stå någonstans i Finland ändå. Som någon skrev tidigare, kanske någon av hans vänner vet något, finns det släktingar i Sverige som har någon lada eller liknande byggnad som den kan tänkas vara förvarad i?

Väldigt fina bilar det där, vore ju enormt kul om den fick komma ut på vägarna igen.

https://historics.azureedge.net/cache/6/0/6/f/7/4/606f7426f6c2a7ab7a0bbf7e6c819e779c27e024.jpg

Peugeot 107 "Pendlarbilen" (2008)
Inken
9 oktober 2021 · 523 Inlägg

frän modell

Fiat 126 "gotlandsfiaten" (1975)
Lillepreben
9 oktober 2021 · 16 Inlägg

Har skickat ut lite förfrågningar men ärligt talat hade han typ bara 3 vänner och jag är hans enda släkt förutom min kusin och han vet heller inget. Funderar på att skicka ut en efterlysning på ortens lokala Facebookgrupp? Så får det bära eller brista. Funderar också på att skicka ut en allmän förfrågan till bilhandlare och garageuthyrare på orten och se om jag får napp. Låter detta helt idiotiskt?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
9 oktober 2021 · 14 047 Inlägg

Lillepreben skrev:
Har skickat ut lite förfrågningar men ärligt talat hade han typ bara 3 vänner och jag är hans enda släkt förutom min kusin och han vet heller inget. Funderar på att skicka ut en efterlysning på ortens lokala Facebookgrupp? Så får det bära eller brista. Funderar också på att skicka ut en allmän förfrågan till bilhandlare och garageuthyrare på orten och se om jag får napp. Låter detta helt idiotiskt?

Om du brinner för att få tag på bilen så är det absolut inte idiotiskt. Lycka till!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Fredrik_M Freude am fahren
9 oktober 2021 · 428 Inlägg

Tänkte på en sak… om du har ägarbevisen så skriv över bilen på dig. För jag tänker att om någon skulle hitta bilen i en lada eller var den nu står och söker efter en ägare så vore det ju väldigt bra om de kommer fram till dig och inte får info om att ägaren till bilen är avliden.

Jag kollade runt lite och det finns en till salu just nu, för 235.000 så jag tycker definitivt att du skall göra vad du kan för att hitta bilen.

Peugeot 107 "Pendlarbilen" (2008)
Hamilton
9 oktober 2021 · 8 864 Inlägg

Fredrik_M skrev:
Tänkte på en sak… om du har ägarbevisen så skriv över bilen på dig. För jag tänker att om någon skulle hitta bilen i en lada eller var den nu står och söker efter en ägare så vore det ju väldigt bra om de kommer fram till dig och inte får info om att ägaren till bilen är avliden.

Jag kollade runt lite och det finns en till salu just nu, för 235.000 så jag tycker definitivt att du skall göra vad du kan för att hitta bilen.

Ditt förslag fungerar tyvärr inte då bilen tillhöra dödsboet ;-)

Senast redigerat av Hamilton (10 oktober 2021)

Fotograf på tierpidag.se
granadadr
10 oktober 2021 · 7 288 Inlägg

Hamilton skrev:

Fredrik_M skrev:
Tänkte på en sak… om du har ägarbevisen så skriv över bilen på dig. För jag tänker att om någon skulle hitta bilen i en lada eller var den nu står och söker efter en ägare så vore det ju väldigt bra om de kommer fram till dig och inte får info om att ägaren till bilen är avliden.

Jag kollade runt lite och det finns en till salu just nu, för 235.000 så jag tycker definitivt att du skall göra vad du kan för att hitta bilen.

Ditt förslag fungerar tyvärr inte då bilen tillhöra dödsboet ;-)

om ts är arvtagare så kan hon ju absolut skriva bilen på sig,, köpt bilar av dödsbon wink tar nån mån eller så efter bortfallet,, men sen är det helt ok, och något säger mig att det redan gått ett tag

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Lillepreben
11 oktober 2021 · 16 Inlägg

Fredrik_M skrev:
Tänkte på en sak… om du har ägarbevisen så skriv över bilen på dig. För jag tänker att om någon skulle hitta bilen i en lada eller var den nu står och söker efter en ägare så vore det ju väldigt bra om de kommer fram till dig och inte får info om att ägaren till bilen är avliden.

Jag kollade runt lite och det finns en till salu just nu, för 235.000 så jag tycker definitivt att du skall göra vad du kan för att hitta bilen.

Har tyvärr bara hittat del 1 av regbeviset men borde ju inte vara helt omöjligt att beställa nya papper när bouppteckningen är färdig, och den drar minsann ut på tiden då jag fortfarande väntar på papper från svenska banker som juristen behöver.

Har fått ett tips att bilen ska finnas lite utanför orten där han bodde på ett ställe där det bor lite drygt 4 000 invånare så ska se om jag kan få tag i nån där. Visste inte att dessa bilar kunde vara värda så mycket! Då kanske det är värt mitt slit.

Fredrik_M Freude am fahren
11 oktober 2021 · 428 Inlägg

Lillepreben skrev:

Fredrik_M skrev:
Tänkte på en sak… om du har ägarbevisen så skriv över bilen på dig. För jag tänker att om någon skulle hitta bilen i en lada eller var den nu står och söker efter en ägare så vore det ju väldigt bra om de kommer fram till dig och inte får info om att ägaren till bilen är avliden.

Jag kollade runt lite och det finns en till salu just nu, för 235.000 så jag tycker definitivt att du skall göra vad du kan för att hitta bilen.

Har tyvärr bara hittat del 1 av regbeviset men borde ju inte vara helt omöjligt att beställa nya papper när bouppteckningen är färdig, och den drar minsann ut på tiden då jag fortfarande väntar på papper från svenska banker som juristen behöver.

Har fått ett tips att bilen ska finnas lite utanför orten där han bodde på ett ställe där det bor lite drygt 4 000 invånare så ska se om jag kan få tag i nån där. Visste inte att dessa bilar kunde vara värda så mycket! Då kanske det är värt mitt slit.

Hoppas det tipset ger något. Bilen som var till salu på blocket nu ser mycket fin ut, så det är kanske en av de dyrare där ute just nu. Men det är en modell jag tror det kommer att bli lite sug efter, så priserna kommer att stiga, om det inte redan börjat, så ja absolut värd att leta reda på.

Peugeot 107 "Pendlarbilen" (2008)
Lillepreben
16 oktober 2021 · 16 Inlägg

Bilen är hittad! I ett garage på en liten ort nära min pappas hemort. Jag postade en efterlysning i en fordonsgrupp i Österbotten och en lokal reporter kontaktade mig och skrev en liten artikel i Karlebys lokaltidning vilket ledde till att ägaren till garaget kontaktade mig.  Den är inte i kördugligt skick och har lite rost men är upprustningsbar enligt personen som äger garaget. Min pappa betalade kontant för platsen en gång om året så därför har jag inte kunnat hitta den. En lokal snubbe har visat intresse för att köpa den och jag kommer att ge honom ett bra pris. Nu ska jag bara beställa nya registreringsbevis och skriva under och sen tror jag denna saken är ur världen. Tack så hemskt mycket för hjälpen allihop!

Inken
17 oktober 2021 · 523 Inlägg

va kul att de löste si ta en bild å lägg upp den så man får se hur den ser ut å tänkte du behålla den så gör nått bra av den ,,

Fiat 126 "gotlandsfiaten" (1975)
Fredrik_M Freude am fahren
18 oktober 2021 · 428 Inlägg

Härligt att det löste sig!

Peugeot 107 "Pendlarbilen" (2008)
Lillepreben
2 november 2021 · 16 Inlägg

Såhär ser åbäket ut nu iaf.... Tack och lov var det rätt bil! Finns det nåt värde i det eller är det en skrotbil?

https://www1.garaget.org/gallery/images/242/241294/241294-bd1d7d275995e48d57282cb59e112bd9.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/242/241294/241294-a2156696d0789bf524e267ba8546dc78.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/242/241294/241294-fcd41914fd5bbfab63735e7d24b44b79.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/242/241294/241294-8c3bce8ae283ee9ce27fe36e926f06c2.jpg

Mew
2 november 2021 · 2 160 Inlägg

Rost i skärmarna går att svetsa upp, är det inte värre än sådär så är det lugnt. Finns långt värre objekt som har svetsats upp och räddats. smile

Ser ut som att den står på AMG-fälgar med? Det är i så fall också ett stort plus.

Lillepreben
2 november 2021 · 16 Inlägg

Mew skrev:
Rost i skärmarna går att svetsa upp, är det inte värre än sådär så är det lugnt. Finns långt värre objekt som har svetsats upp och räddats. smile

Ser ut som att den står på AMG-fälgar med? Det är i så fall också ett stort plus.

Tror det kan vara AMG. Det är inte jag som tittat på den utan ägaren till garaget så kan inte avgöra skicket själv. Interiören var lite möglig också men bara på  sockeln på golvet i baksätet. Men han skulle kolla motorn och växellådan och sedan ge mig ett pris. Tror dock inte det var värre rost än så.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang