När vet man att tändstiften ska bytas??

Brådhis * Voff voff *
8 januari 2022 · 10 244 Inlägg

skreech3 skrev:

Brådhis skrev:

skreech3 skrev:
Jag petade på låset i en gammal 40-talshiss en gång och fick en j*vla smäll, eller det small till i ryggen som f*n. Antar att det var ström som fanns i låset, eller vad det kallas, nån slags magnetkontakt (?) där grinden stängdes mot. Vette katten varför det fanns ström i den och hur mycket dock. Jag gick levande därifrån om än något skärrad.

big_smile Jag har gjort exakt samma sak. Var allt annat än skönt! tongue Minns det solklart fortfarande trots att det är över 30 år sedan. big_smile

Det kanske var samma hiss till och med. Men du överlevde också, lär knappast varit nån stark ström i den då, kanske en massa volt istället. Läbbigt att man minns sånt så väl, en annan har ju svårt att komma ihåg portkoderna emellanåt....

Chansen är nog mycket liten. wink Det fanns så´na där 30-40-talshissar i dom flesta hus där jag bodde som barn på 80-talet. Provade dock bara på en. Var väl runt 8-9 år då.

Vet att jag en annan gång, i ett annat hus, skulle trycka upp hissen. Då saknades knappen, så jag tryckte så att säga i hålet där knappen skulle funnits. Fick en hyfsat stöt då också, men hissen kom för all del...

Jag gillar inte hissar...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
skreech3
24 januari 2022 · 159 Inlägg

Nu ska vi se. Jag kollade lite med närmsta verkstan. De ville ta ca 8000 för byte av kamrem och vattenpump. Vet inte om det är rimligt pris. Finns en Mekonomen i grannstan, vet inte om de är nå bättre att ha.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang