Har kuggat 6 ggr på teorin!!! :(:(:(

twin_cam Smålänning
2 februari 2007 · 7 877 Inlägg

jag läste boken pärm till pärm 2 ggr, och körde nåt skitprogram i skolan på trafikkunskapslektionerna. Jag klarade det på 1:a med 61...

Jag tycker synd om dig... Enda rådet jag kan ge dig är att inte vara nervös (inte lätt, jag vet tongue ) och att verkligen läsa in det du inte kan.

Har förresten hört att vägverket sparar i ett register, så att du bara får frågorna du inte kunde vid nästa skrivning. Vet dock inte om det är sant... Lycka till!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Snoppen
2 februari 2007 · 543 Inlägg

Jag vet varför du får 60 rätt på bilskolan och hemma, det är bara för att du har gjort proven så många gånger så du har lärt dig frågorna. Läs boken mer så kommer du garanterat klara teoriprovet galant! Bara ett tips!

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
eXXoritas
2 februari 2007 ·

zortep skrev:

eXXoritas skrev:

zortep skrev:
Jag Körde Bara med Bonniers Trafikskola på datorn och klarade mitt på andra, Visserligen gjorde jag klart hela bonniers på 1 dag innan jag hade teori igen efter andra gången tongue jag sparade vägmärkerna och trafiksitiuationer sist !

grattis tongue

hehe tack tack tongue tyvärr så e tydligen uppkörningen jävlig för mig :S har kuggat 2 gånger där . har uppkörning för 3.e gången på onsdag ! jävla farsta, kuggar dom mig igen drar jag fan nån annanstans och gör den :S

Du kanske också försöka med min teori ?

OBS, Det kommer alltid Frågor angående Släpvagnar

om släpvagnar har jag bara fått 2 ggr på 2 prov utav 6 tongue

viper0 Elektriker
2 februari 2007 · 169 Inlägg

det bästa är ju nästan att läsa i boken, jag lånade boken av en bekant  2 år innan jag började på trafikskolan så jag hade läst boken 4 ggr, frågorna på trafikskolan och vv skiljer sig ganska mycket dom på vv är formulerade på ett annat sätt, jag klarade mig på första försöket
(62 av 65 rätt), så mitt tips är att läsa igenom boken och verkligen försöka att förstå sig in i vad som står och använda sunt furnuft och,verkligen läsa frågorna ordentligt på provet, och tänk kan det här verkligen vara riktigt. jag hade också bonniers trafikskola testade lite men kom fram till att det är ju samma sak som står i boken fast det är frågor, hade även trafikskolans program.

läs boken ordentligt så går det nog bra

//Robert

dyGGz V70D5
2 februari 2007 · 199 Inlägg

klara mitt på första ( 1fel ) skryt skryt tongue

Ne men du är kanske alldeles för nervös? be om muntligt..

Man lever bara en gång
eXXoritas
2 februari 2007 ·

ok..

jag har några frågot om likvärdiga frågot som alltid kommer på mina prov som jag är lite osäker över.

så här låter dom typ..

Om du kör på enkel riktad väg, på höger sida är det parkerings förbud både bakom o framför skyylten!
Får man pakera på vänster sida då?

1: ja men ändast i  5 min
2. ja på denna väg får du det.
3.Nej


Nästa fråga är vad för regler gäller det på en parkerings plats vi säger tex om en bil kommer från höger, ska jag släppa förbi honom då.?

andreas_940
2 februari 2007 · 498 Inlägg

eXXoritas skrev:
ok..

jag har några frågot om likvärdiga frågot som alltid kommer på mina prov som jag är lite osäker över.

så här låter dom typ..

Om du kör på enkel riktad väg, på höger sida är det parkerings förbud både bakom o framför skyylten!
Får man pakera på vänster sida då?

1: ja men ändast i  5 min
2. ja på denna väg får du det.
3.Nej


Nästa fråga är vad för regler gäller det på en parkerings plats vi säger tex om en bil kommer från höger, ska jag släppa förbi honom då.?

Nej du får inte parkera.

Jo du kan släppa förbi honom då han kommer från höger!

Senast redigerat av andreas_940 (2 februari 2007)

Albertoo
2 februari 2007 · 538 Inlägg

om du har kuggat 6 ggr så har du inte förtjänat att få ett körtkort! antingen så pluggar du inte tillräckligt eller så kan du helt enkelt inte reglerna o då ska du inte ha nåt körtkort! sorry men så är det tycker jag!

Senast redigerat av Albertoo (2 februari 2007)

arpus GOES wild
2 februari 2007 · 325 Inlägg

Jag klarade mitt teoriprov på första försöket, samt uppkörningen. Så mitt körkort kostade ca 2 500 kr sammanlagt, pga. att i mitt gymnasium ingår det hela teorin samt 15 körlektioner. Ända jag betalade för var böckerna, halk körningen, teoriprovet, uppkörningen samt foto/kort-avgiften.

Om du hamnar i en trafiksituation, då man inte vet vem som ska köra först kan detta vara bra på att tänka:

Kolla efter skylt innan du åker i korsningen. Om det INTE finns någon skylt som visar vem som ska åka först (stop eller "lämna företräde-skylten", så är det ALLTID högerregeln, dvs den som kommer ifrån höger sett ifrån din bil, ska du lämna företräde till.

T.ex. som det står i vanliga trafikboken, som alla köper när man pluggar teori:
Om du kommer till korsning med rödljusen är detta ordningen för hur du ska bete dig.

1. Polisen/Trafikdirigent; Denna person ska du ALLTID följa så som han dirigerar. Även om rödljuset fungerar och du kommer bryta emot rött.

2. Rödljuset.

3. Skyltar; om rödljuset inte fungerar, ska man följa skyltar, t.ex. stop eller "lämna företräde-skylten".

4. Högerregeln. Om du kommer till ett rödljus, som inte fungerar och du inte ser några skyltar, är det vanlig gammal hederlig högerregel som gäller.

Alltså, om det inte finns några skyltar i en korsning som visar vem som har företräde, så är det högerregeln som gäller. ALLTID!

Obeservera att "huvudledsskylten" (samma form som ruter), inte betyder att den som åker på den vägen har företräde. Så är inte alltid fallet. Där regeln "Den som åker på huvudleds-skylts-vägen" har företräde, är det ALLTID skyltat för dom andra vägarna med antingen stop eller "lämna företräde-skylten".

Hoppas ni som inte är 100 på det annars är det nu!

/Jmy

Senast redigerat av sprstr (2 februari 2007)

Silly rabbit - Trix are for kids
DeLorean Live the dream
2 februari 2007 · 358 Inlägg

Albertoo skrev:
om du har kuggat 6 ggr så har du inte förtjänat att få ett körtkort! antingen så pluggar du inte tillräckligt eller så kan du helt enkelt inte reglerna o då ska du inte ha nåt körtkort! sorry men så är det tycker jag!

Är benägen att hålla med...Vågar jag möta dig i trafiken? kan du höger regeln? etc..
Det är inte så svårt... ett par grundläggande regler och sunt förnufft...vilken bit fattas hos dig? jag förstår att du skäms... Lider med dig, men faktum kvarstår, du kanse skall vänta med kortet ett år eller så.. better safe then sorry

I want to die in my sleep like my grandfather..
Not screaming and yelling like the passengers in his car....
"DeLorean DMC-12 -82 Vin#10429"
Min bil underhålls här!!
De Lorean DMC-12 "Rostfri" (1982)
Sixxkiller
2 februari 2007 · 64 Inlägg

att läsa ut boken två gånger räcker inte! du får göra det fler gånger skriv samtidigt ner sånt som du tycker är knepigt o plugga lite extra på det så gjorde jag o klarade det. Det står ju på pappret vad du kuggade på slå upp dessa kapitel o plugga.

terazzi
2 februari 2007 ·

5 ggr här nu typ.. sad så vet hur du känner dig,exakt likadant som du!!
alla test hemma o sånt på körskolan får ja full pott på, men på teorin e d som man får blackout sad också fått 51 nu 3 ggr!!
men så lider jag av svåra koncentrations svårigheter sad
dock inte i bilen o sånt,utan detta gäller mest prov då..

Senast redigerat av terazzi (2 februari 2007)

Triggrodamus Kör Lastbil
2 februari 2007 · 108 Inlägg

Jag klarade både uppkörning och teori på första försöket jag tyckte de var sjukt lätt och på teorin hade jag inte ett enda fel. Och körkortet fick man grattis av skolan för jag går fordonsprogrammet inriktning Transport. Så nu har man en härlig bil och körkort så kan man glida runt i stan. Men kugga 6ggr är lite dåligt enligt mig antingen pluggar du inte ett dugg och gör du inte de ska du fan inte ha nåt körkort heller om du inte kan förstå reglerna. De är därför så många olyckor inträffar många gånger för att folk inte kan reglerna. Det är min uppfattning och jag tror många är inne på samma sak.

Volvo For Life
Volvo S80 (2005)
Sandman
2 februari 2007 · 873 Inlägg

Kan nog spela in mycket med nervositet där tror jag.

Jag klarade visserligen mitt teoriprov på första försöket, och inte så värst många fel heller.

Men till grejen hör att jag inte trodde jag skulle ha några fel alls.
Och efteråt insåg jag att jag svarat fel svar på saker jag under normala omständigheter, tex när jag kör tycker är självklarheter.


Jag gör lika dant på vanliga prov för den delen.
Brainfreeze. Heh.

Don't get mad, get even.
FireTraXX DFFL
2 februari 2007 · 9 020 Inlägg

Jag klarade mitt prov på första försöket.
70/70 på 13 minuter.
Tror du mig inte så har jag papper som bevisar det. (Vanligt a4, kanske inte mycket till bevis)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
eXXoritas
2 februari 2007 ·

terazzi skrev:
5 ggr här nu typ.. sad så vet hur du känner dig,exakt likadant som du!!
alla test hemma o sånt på körskolan får ja full pott på, men på teorin e d som man får blackout sad också fått 51 nu 3 ggr!!
men så lider jag av svåra koncentrations svårigheter sad
dock inte i bilen o sånt,utan detta gäller mest prov då..

gör jag också typ tongue när en har gort klart provet! Vill jag också bli klart så fort som möjligt.. tongue men jag läser ordentligt o sånt ändå..
detta fixar vi nästa gång får vi hoppas ska plugga som fan nu denna helgen iaf ;D

Sandman
2 februari 2007 · 873 Inlägg

FireTraXX skrev:
Jag klarade mitt prov på första försöket.
70/70 på 13 minuter.
Tror du mig inte så har jag papper som bevisar det. (Vanligt a4, kanske inte mycket till bevis)

Max är ju 65...
I vart fall när jag tog körkort.

Don't get mad, get even.
andreas_940
2 februari 2007 · 498 Inlägg

FireTraXX skrev:
Jag klarade mitt prov på första försöket.
70/70 på 13 minuter.
Tror du mig inte så har jag papper som bevisar det. (Vanligt a4, kanske inte mycket till bevis)

Att det skulle stå 70/70 tror jag inte på då de räknar bort de fem extrafrågorna!
så det borde stå 65/65??

Eller detta va inte för B-teori??

terazzi
2 februari 2007 ·

eXXoritas skrev:

terazzi skrev:
5 ggr här nu typ.. sad så vet hur du känner dig,exakt likadant som du!!
alla test hemma o sånt på körskolan får ja full pott på, men på teorin e d som man får blackout sad också fått 51 nu 3 ggr!!
men så lider jag av svåra koncentrations svårigheter sad
dock inte i bilen o sånt,utan detta gäller mest prov då..

gör jag också typ tongue när en har gort klart provet! Vill jag också bli klart så fort som möjligt.. tongue men jag läser ordentligt o sånt ändå..
detta fixar vi nästa gång får vi hoppas ska plugga som fan nu denna helgen iaf ;D

tack du,hörde du snackade med madde med smile gör jag med!
ja jag e exakt likadan.. ja dock har det hänt massa skit här, så just nu saknar jag min motivation.. men min motivation e att jag inte ska bli en WOW nörd som inte har nåt liv tongue haha samma sak som data nörd jue..  spelar inte ens WOW men d va en bra referens.. haha..
ja fan, bara inte ge upp!! lycka till du..

FireTraXX DFFL
2 februari 2007 · 9 020 Inlägg

Jag skrev upp på skolan (UVS Fordonsgymnasie) där räknas inte fem frågor bort.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang