Har kuggat 6 ggr på teorin!!! :(:(:(

eXXoritas
2 februari 2007 ·

FireTraXX skrev:
Jag skrev upp på skolan (UVS Fordonsgymnasie) där räknas inte fem frågor bort.

13 min?

andreas_940
2 februari 2007 · 498 Inlägg

FireTraXX skrev:
Jag skrev upp på skolan (UVS Fordonsgymnasie) där räknas inte fem frågor bort.

Trodde iofs bara man kunde skriva upp hos VV?

men men ok, åter till topic smile

FireTraXX DFFL
2 februari 2007 · 9 020 Inlägg

andreas_940 skrev:

FireTraXX skrev:
Jag skrev upp på skolan (UVS Fordonsgymnasie) där räknas inte fem frågor bort.

Trodde iofs bara man kunde skriva upp hos VV?

men men ok, åter till topic smile

Bara en snabb avstickare till:

Vi som läste till yrkesförare kunde skriva upp på skolan, de som läste t.ex meck fick skriva upp på VV men fick öva så mycket som möjligt på skolans datorer.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
eXXoritas
2 februari 2007 ·

terazzi skrev:

eXXoritas skrev:

terazzi skrev:
5 ggr här nu typ.. sad så vet hur du känner dig,exakt likadant som du!!
alla test hemma o sånt på körskolan får ja full pott på, men på teorin e d som man får blackout sad också fått 51 nu 3 ggr!!
men så lider jag av svåra koncentrations svårigheter sad
dock inte i bilen o sånt,utan detta gäller mest prov då..

gör jag också typ tongue när en har gort klart provet! Vill jag också bli klart så fort som möjligt.. tongue men jag läser ordentligt o sånt ändå..
detta fixar vi nästa gång får vi hoppas ska plugga som fan nu denna helgen iaf ;D

tack du,hörde du snackade med madde med smile gör jag med!
ja jag e exakt likadan.. ja dock har det hänt massa skit här, så just nu saknar jag min motivation.. men min motivation e att jag inte ska bli en WOW nörd som inte har nåt liv tongue haha samma sak som data nörd jue..  spelar inte ens WOW men d va en bra referens.. haha..
ja fan, bara inte ge upp!! lycka till du..

har spelat wow men fattar ej hur de funkar =P lol..
spelade i 10 min typ.

Lincoln Trucker
2 februari 2007 · 234 Inlägg

Det är bara att läsa i teoriboken finns inga genvägar. Och ta det lugnt när man gör provet och läsa frågorna 2ggr. Har klarat Teorin på BE och C på första försöket genom att göra så här. Går inriktning Transport på Fordonsprogrammet i Värnamo.

Senast redigerat av Lincoln (2 februari 2007)

SMART ARAB...läs det baklänges, det ligger något i det
Sushikocken Sleeper
2 februari 2007 · 3 084 Inlägg

FireTraXX skrev:
Jag klarade mitt prov på första försöket.
70/70 på 13 minuter.
Tror du mig inte så har jag papper som bevisar det. (Vanligt a4, kanske inte mycket till bevis)

fan körskolans datorer hinner ju inte ens ladda upp frågorna så snabbt ^^

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
FireTraXX DFFL
2 februari 2007 · 9 020 Inlägg

Sushikocken skrev:

FireTraXX skrev:
Jag klarade mitt prov på första försöket.
70/70 på 13 minuter.
Tror du mig inte så har jag papper som bevisar det. (Vanligt a4, kanske inte mycket till bevis)

fan körskolans datorer hinner ju inte ens ladda upp frågorna så snabbt ^^

Hemligheten bakom mitt teoriprov var att jag hade ca: 200 testprov bakom mig innan jag skrev upp.
Därför kunde jag väldigt många av frågorna redan innan. (Ytinlärning kallas det, gör inte så)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
H40GST
2 februari 2007 · 297 Inlägg

Började läsa 24 timmar innan jag gjorde det första gången å klara det, försår inte att folk kuggar på det.

/Gurra

FWD drar bilen, RWD trycker på och Quattro bara sticker
pzymon egen företagare
2 februari 2007 · 630 Inlägg

kanske låter dumt men jag tycker synd om dig.....

jag bommade 2ggr klarade det den 3:e,
49 p.
50 p.
56 p.

jag pluggade varje dag på körskolan, läste hemma OCH gjorde test på datan.
sammanlagt ca 4 timmar om dagen från det att jag bommade andra gången tills jag fick nästa tid.

läs hela boken, läs den sen igen och igen och igen.

lanred
2 februari 2007 · 555 Inlägg

13 minuter låter svårslaget, tror jag hade 15minuter och jag läste knappt frågorna och svarade direkt för jag "kände" igen alla situationer och tavlor och så, MEN datorn laddade så jävla segt.

DeLorean Live the dream
2 februari 2007 · 358 Inlägg

Helt allvarligt....
Körkort..är ingen självklarhet.
Det är ett privilegium..
Vet du inte vad det betyder..slå upp det i en ordlista.
Det finns vissa krav, och de skall uppfyllas (med lärdom)
att lära sig ett facit är INTE lärdom.
Jag skäms över vissa av er..som "lyckats" att ta ett körkort.
Era körkort är lika mycket värt som ett lånekort på biblan.
Man skyller mycket på gammlingar,fylla,knark,Etc
Men vete fan om inte ungdomar med nya körkort gör mer skada än de ovan till sammans.
Jag är inte det bästa exemplet själv..jag har gjort en massa dummheter, mer eller mindre frivilligt...men inte i TRAFIKEN och jag har lärt av dem.....det jag ser i dag, vid vissa tillfällen är hårresand, vad tänker en del av er med? R?vn..eller vad?
Jag har FULL-Pott vad det gäller körkort, jag vet att många/alla av er vill ha det.
Men med det kommer ett STORT ansvar, jag har A alla katerogier..men jag skulle inte drömma om att köra cykel iaf..då jag vet att jag kör livet av mig på 5 min (och kan skada andra) jag vet att hjärnan rinner ut i högernäven, så jag låter bli...Att ha körkort är inte självklart, man skall förtjärna det och vara värdig det, dessvärre måste jag säga att många som har körkort i dag skulle aldrig haft det....Låter jag som en gammal grinig gubbe? ja kanse det...jag har haft körkort lika länge som en del av er är gammla wink jag är 20 i själen och 39 i kroppen, och tycker bilar är livet...var rädda om er, livet är långt...

I want to die in my sleep like my grandfather..
Not screaming and yelling like the passengers in his car....
"DeLorean DMC-12 -82 Vin#10429"
Min bil underhålls här!!
De Lorean DMC-12 "Rostfri" (1982)
Greatsnyggo saabtok
2 februari 2007 · 1 306 Inlägg

ladda hem nåt program kom inte ihåg vilket  bonniers kanske de var   plugga bara  hemma och klara de på  första , körde  upp privat med utan en körlektion kugga mig på  första men klara mig andra gången .....Så de blev billigt ;-)

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
andreas_940
2 februari 2007 · 498 Inlägg

Jo det stämmer rätt bra med vad "DeLorean" säger att körkort inte är en självklarhet utan ett privilegium.
Sedan att ALLA kan göra misstag är en annan sak!

Turbojesus Flickspanare
2 februari 2007 · 728 Inlägg

När jag tog mitt körkort skrev jag 4 ggr. Klarade dock uppkörning första gången. smile

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..
tobi
2 februari 2007 · 562 Inlägg

testade att göra "provet" på vv's hemsida fick 10 av 10 iaf å sedan klarade man provet på bonniers frågan e om det är mycke svårare än rikdiga provet =/

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
micho
2 februari 2007 · 99 Inlägg

Kör Str programmet, sen så läser du "tunna" körkortsboken.. räckte för mej iaf.. pricka 52 på första wink

beemern .......
3 februari 2007 · 2 655 Inlägg

tog skrivningen på 3dje och körningen på första. sen vet ja de finns vissa som säger att om man tar så mycke på sej som vissa här så ska man inte ha körkort för man inte kan ta de på första åså men alla som säger de kan dra åt helv*te (fanns nå sånt i en annan tråd, finns ju faktiskt dom me skriv å läs svårigheter). men visst, e ju delvis som ::: delorean ::: säger. ser dagligen folk (inte bara ungdommar) som ja skulle vilja rycka körkortet av. finns idioter överallt men de flesta verkar finnas här i östersund. och leker en heldel mest överallt men ja gör de åtminstone då de inte finns övriga trafikanter/gångare å annat i närheten som kan komma till skada OM de skulle hända nått...

Alecci
3 februari 2007 · 2 014 Inlägg

Mina tips:

Plugga frågorna främst! Ett bra sätt som fungerade för mig är att fundera lika mycket på varför de ställer en viss fråga som vad det rätta svaret är.

Förstår du inte en fråga och/eller ett svar, använd då boken för att kolla skaffa mer förståelse.

Varje gång en fråga eller ett svar du inte kan eller inte förstår dyker upp, så återgå till att fundera över bakomvarande orsaker.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Germax
3 februari 2007 · 12 086 Inlägg

Jag kanske är fördomsfull men klarar man inte teorin efter 6 ggr.. lr 8 lr 10 whatever så är jag skeptisk mot att man ska ha körkort. Iaf inte just då tydligen..

Mitt tips som är ganska självklart är att plugga mer, att göra et test på internet och få samma rätt varje gång och typ resonerar, de ska gå, jag får ju rätt här är ute o cyklar.. läs på annat, dom där testerna på internet är lätta. Jag kollade på dom i slutet, för mig räckte de med att läsa i boken.

EDIT: Precis Alecci, ist för att se på frågorna kan man försöka sig på o förstå teorin oxå, det kan hjälpa i praktiken sen oxå.

Senast redigerat av JapMax (3 februari 2007)

falloutboy
3 februari 2007 · 1 723 Inlägg

jag läste genom boken 5-6ggr dagen innan provet. Hade såklart läst den innan också och gjort proven på körskolan, men läste den om och om igen dagen innan tills jag inte pallade mer, klarade det sen på första försöket. Skippa skyltarna och menlösa bilder i boken, läs och förstå texten. Läs och förstå igen. osv osv.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang