äldre toyota sen nämner du en 2000-2008 det är ju en ny toyota... gammal är 70tals
Tänkte skriva ny, men efter erfarenheter av alla år i garaget så blir ordet ny på en äldre- gammal -begagnad vara väldigt känsligt😅
haha för mig är brytåret mitten 80talet
sen är dock en toyota corolla från 80talet väldigt gammal.. medans en 80tals volvo inte känns lika gammal.. men det är väll lite vad man är van vid. Men 2008 är väldigt nytt.. mina bilar är från 99 03 05 och 2010. ingen är speciellt gammal
roligaste är att den äldsta har gått under 10k eller den kanske slagit om till 10 men det är däromkring.. tanke på dom 1500kr den kostade var det ett kap
Är det vanlig automat så är det oftast om inte alltid en AisinWarner-låda och dom har då gott rykte om sig.
Sen är det ju som vanligt med automatlådor att service och hur den brukats bestämmer livslängden. Har bilen gått 30k mil utan oljebyte i lådan så är den i väldigt tveksamt skick oavsett växellådstillverkare.
Är det vanlig automat så är det oftast om inte alltid en AisinWarner-låda och dom har då gott rykte om sig.
Sen är det ju som vanligt med automatlådor att service och hur den brukats bestämmer livslängden. Har bilen gått 30k mil utan oljebyte i lådan så är den i väldigt tveksamt skick oavsett växellådstillverkare.
Nja. En vanlig med momentomvandlare går nog längre än så. Sen vet jag inte om Volvos AW71 och mercedes 80-talsbilar var ovanligt stryktåliga? Haft bägge med automat som rullat +60000 mil utan bekymmer. Även kört V70 TDi gen1 över 45000 mil...
Å andra sidan om Low ska handla bil så är det väl knappast över 25000 mil? Den håller! Vi har en gammal klassisk låda i vår Swift från 2016. Därför vann den över en nyare bil med robot när det skull köpas bil tidigare i år. Har DSG DQ250-6 i min tjänsteburk. Hade aldrig köpt en sådan bil privat...
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Är det vanlig automat så är det oftast om inte alltid en AisinWarner-låda och dom har då gott rykte om sig.
Sen är det ju som vanligt med automatlådor att service och hur den brukats bestämmer livslängden. Har bilen gått 30k mil utan oljebyte i lådan så är den i väldigt tveksamt skick oavsett växellådstillverkare.
Nja. En vanlig med momentomvandlare går nog längre än så. Sen vet jag inte om Volvos AW71 och mercedes 80-talsbilar var ovanligt stryktåliga? Haft bägge med automat som rullat +60000 mil utan bekymmer. Även kört V70 TDi gen1 över 45000 mil...
Å andra sidan om Low ska handla bil så är det väl knappast över 25000 mil? Den håller! Vi har en gammal klassisk låda i vår Swift från 2016. Därför vann den över en nyare bil med robot när det skull köpas bil tidigare i år. Har DSG DQ250-6 i min tjänsteburk. Hade aldrig köpt en sådan bil privat...
Brukar köpa bilar kring 10-18mil. Saaben köpte jag när den gått 9k, idag 15k. Så 6000mil på nästan 10 år, inte mycket.😂
Den ser ut att ha gått 35k, man hör hur rosten tuggar😅
När man söker på toyota rav4 på bildelsbasen 2000-2006 hur kommer det sig att det inte säljs begagnade motorer eller automat lådor? Princip alla andra märken har. Har toyota någon egen skrot?
När man söker på toyota rav4 på bildelsbasen 2000-2006 hur kommer det sig att det inte säljs begagnade motorer eller automat lådor? Princip alla andra märken har. Har toyota någon egen skrot?
Nej dom håller för bra (typ) nej men sällan en toyota går sönder. Krockas dom så lagas dom eller säljs direkt till Afrika krockade verkar det som
Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
När man söker på toyota rav4 på bildelsbasen 2000-2006 hur kommer det sig att det inte säljs begagnade motorer eller automat lådor? Princip alla andra märken har. Har toyota någon egen skrot?
Nej dom håller för bra (typ) nej men sällan en toyota går sönder. Krockas dom så lagas dom eller säljs direkt till Afrika krockade verkar det som
Det förklarar saken, typ alla märken har en hel del på bildelsbasen ( väldigt mycket saab)😂