Vidare så kommer fälgarna att bytas ut, till ett par i bronze som är 18x10" stora runt om, och camber och lågt kommer det bli som ni säkert förstått...
Nya Greddy-skivor kommer gå på ca 3000 kr per skiva, plus frakt moms tull osv..
Martin på fastOne jagar efter bättre skivor hos sina leverantörer och tillverkare också, han skulle kolla med en tillverkare i usa på måndag om det fanns i rätt dimension..
Nackdelen med Greddy är att de verkar köra ett eget race på dimensionerna som cc, offset osv..
Överst: Martins Evo's skivor Mitten: fastOne's sportskivor Längst ner: Mina gamla Greddy-skivor
Som man ser är det en viss skillnad i ventilation!
Det är inte åtdraget ännu så den vänstra där ska vinklas upp lite sen så den sitter rakt
Sen var det ju dax för lite bröta bröta också som utlovat! Mitt gamla avgas var visserligen jäkligt snyggt (slutrör/burk) men det lät inte riktigt så mkt som jag vill (MASSOR! ) m.m. så jag fick ett sjukt bra pris på nytt avgassystem via polaren som plockade hem en container från staterna, och here it is
3.55" (dvs 0.05" större än edgecrisher's supras !)
Det är svårt att förmedla med bilder hur stort det är men men
Det finns en dämpare på hela systemet, och den är typiskt "full flödes" Slutrör på 4.5" som går ner till 3.55" inne i dämparen som synes
Sen var det dax att smacka på nya avgaset! Avgaset på plats!
Ska svetsa om det lite på slutet så att slutburken hamnar lite rakare + ett par cm längre ut för att bättre matcha mitt kjolpaket (smaksak från min sida Men i övrigt var passformen klockren!
Här kommer ett par halvbra bilder, svårt att fota under bilen, med blixt som sitter 2 dm upp utan att det blir skuggor
Tusan va fett det ser ut att bli. Man blir ju lite avis, har tyvärr inte tiden och pengarna men ser fram emot när du blir färdig, om man nu blir det, alltid något som tillkommer haha.
Fasen..glömde grattulera till tidningsreportaget tror jag Trevligt med nya grejer dessutom..men..hm..vad är "hella flush"?
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.