Uppkörning. Förbannad!

ironhead volvoraggare
15 mars 2007 · 4 776 Inlägg

Vogge skrev:
det är säkert så i många fall att uppkörnings kontrolanterna kanske gör fel. men sammtidigt så när man ser hur folk kör så önskar man ju att de kuggade fler. hade tre kompisar som körde upp samma dag med samma lärare alla fick kortet en av dessa är enligt mig en trafik fara. vet inte ens vem som har företräde i en enkel fyrvägskorsning.

tråkigt för alla som bli kuggade på lösa grunder men ibland så känns de som att de kuggar lite på attityder folk som kommer dit och tror att de har sitt körkort i en lite ask och tycker att de är fel på läraren om de blir kuggade bli ofare kuggade.
de står ju faktist i körskoleboken att man ska vara ödmjuk och respektera sina medtrafikanter och inte förvänta sig att de alltid gör rätt.

något många i omgivningen gör bara för att högerregeln gäller så förväntar de sig att alla ska köra efter den bara för att de är en regel man ska väll alltid vara bereed på något stolpskott som missat de, det är ju endå ens eget liv man sattsar ibland. regel eller inte regel tröstar nog inte mycket när man sitter i rullstol.

håller med om att fler skulle bli kuggade fan i blir man ju mörkrädd när man ser folk ute och kör körde en mindre lastbil än gång och jag skulle till vänster och jo vad händer ett ljushuve ba kör ut framför så jag var ju tvungen att tvärnita som fan för att inte smälla  då undra man ju om han inte såg eller inte hade körkort och i fyrvägskorningar här i norrtälje där har fan folk inte lärt sig så jag brukar stanna och köra ögonkontakt är det så att dom stannar ja då kör jag eller tvärtom hellre att man stannar än gång för mycket eller för lite

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Vilden
15 mars 2007 · 223 Inlägg

SNap3 skrev:
på min uppkörning frågade jag om jag skulle göra säkerhetskontroll. svar: neh det behövs inte, det har vi gjort så många gånger idag.

jag tänkte vafan :S så frågade jag är du säker på att jag inte ska göra en säkerhetskontroll.. jo du kan ju prova bromsen sa han då. okej sa jag och provade bromsen. Bra då kan vi åka sa han sen...

när vi kom tebax kryssade han i att jag gjort fel på säkerhetskontrollen.

Kuggad big_smile

Glömde ju bort att tilllägga att han satt och pratade i telefonen under 5 minuter av körningen. >>>>>>>>>>>>>>

Fy fan jag hade boxat han rakt i fejset asså !

Fredrik.Gustavsson
15 mars 2007 · 2 123 Inlägg

ironhead skrev:

Vogge skrev:
det är säkert så i många fall att uppkörnings kontrolanterna kanske gör fel. men sammtidigt så när man ser hur folk kör så önskar man ju att de kuggade fler. hade tre kompisar som körde upp samma dag med samma lärare alla fick kortet en av dessa är enligt mig en trafik fara. vet inte ens vem som har företräde i en enkel fyrvägskorsning.

tråkigt för alla som bli kuggade på lösa grunder men ibland så känns de som att de kuggar lite på attityder folk som kommer dit och tror att de har sitt körkort i en lite ask och tycker att de är fel på läraren om de blir kuggade bli ofare kuggade.
de står ju faktist i körskoleboken att man ska vara ödmjuk och respektera sina medtrafikanter och inte förvänta sig att de alltid gör rätt.

något många i omgivningen gör bara för att högerregeln gäller så förväntar de sig att alla ska köra efter den bara för att de är en regel man ska väll alltid vara bereed på något stolpskott som missat de, det är ju endå ens eget liv man sattsar ibland. regel eller inte regel tröstar nog inte mycket när man sitter i rullstol.

håller med om att fler skulle bli kuggade fan i blir man ju mörkrädd när man ser folk ute och kör körde en mindre lastbil än gång och jag skulle till vänster och jo vad händer ett ljushuve ba kör ut framför så jag var ju tvungen att tvärnita som fan för att inte smälla  då undra man ju om han inte såg eller inte hade körkort och i fyrvägskorningar här i norrtälje där har fan folk inte lärt sig så jag brukar stanna och köra ögonkontakt är det så att dom stannar ja då kör jag eller tvärtom hellre att man stannar än gång för mycket eller för lite

Och jag tycker fler folk behöver lära sig stava ordentligt och börja använda punkter så man förstår vad dom säger. Är ju som att sitta och prata med en dövstum.

ironhead volvoraggare
15 mars 2007 · 4 776 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

ironhead skrev:

Vogge skrev:
det är säkert så i många fall att uppkörnings kontrolanterna kanske gör fel. men sammtidigt så när man ser hur folk kör så önskar man ju att de kuggade fler. hade tre kompisar som körde upp samma dag med samma lärare alla fick kortet en av dessa är enligt mig en trafik fara. vet inte ens vem som har företräde i en enkel fyrvägskorsning.

tråkigt för alla som bli kuggade på lösa grunder men ibland så känns de som att de kuggar lite på attityder folk som kommer dit och tror att de har sitt körkort i en lite ask och tycker att de är fel på läraren om de blir kuggade bli ofare kuggade.
de står ju faktist i körskoleboken att man ska vara ödmjuk och respektera sina medtrafikanter och inte förvänta sig att de alltid gör rätt.

något många i omgivningen gör bara för att högerregeln gäller så förväntar de sig att alla ska köra efter den bara för att de är en regel man ska väll alltid vara bereed på något stolpskott som missat de, det är ju endå ens eget liv man sattsar ibland. regel eller inte regel tröstar nog inte mycket när man sitter i rullstol.

håller med om att fler skulle bli kuggade fan i blir man ju mörkrädd när man ser folk ute och kör körde en mindre lastbil än gång och jag skulle till vänster och jo vad händer ett ljushuve ba kör ut framför så jag var ju tvungen att tvärnita som fan för att inte smälla  då undra man ju om han inte såg eller inte hade körkort och i fyrvägskorningar här i norrtälje där har fan folk inte lärt sig så jag brukar stanna och köra ögonkontakt är det så att dom stannar ja då kör jag eller tvärtom hellre att man stannar än gång för mycket eller för lite

Och jag tycker fler folk behöver lära sig stava ordentligt och börja använda punkter så man förstår vad dom säger. Är ju som att sitta och prata med en dövstum.

har du svårt för att läsa eller jag skriver som man talar använd det förstånds du har och gnäll inte på oss som inte använder punkter och sånt

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Sushikocken Sleeper
15 mars 2007 · 3 084 Inlägg

kom å tänka på en kompis som krachat 2 av en av hans kompisars (sammakompis båda bilarna) bilar en buss och en som han glömt lägga i handbromsen eller nått som rullat in i en vägg.. gjort lite småbucklor på sin fars S60 och nu senast en dikeskörning med den haft körkortet i 1,5 år så ja.. man var lite rädd när man låna ut bilen åt honom idag hehe

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Maizer
15 mars 2007 ·

Errol skrev:
"Teqa " lr vafan du hette.

det var på den gamla goda tiden du tog körtkort eller?

jag kommer snart köra uppkörning för B. har haft en bra kvinnlig ung lärare under tiden;)
men får jag någon tjurig VV-gubbe som kuggar mig för något defust....

..kommer jag sitta LÄNGE och redogöra för han om konsekvenser medmer vilket kommer få vederbörande efter en längre paralyserad tystnad av  rädsla lämna bilen med sällan skådad fart!

haha haha haha jävla tönt. Hoppas han har ett baseboll trä gömt nånstans så han kan slå skiten ur dig. Haha fyfan vad patetiskt, aldrig läst nån töntigare.

TheWraith Putsnisse
15 mars 2007 · 53 Inlägg

Jag körde upp med en kanontrevlig gubbe som tyckte att det skulle vara skönt att komma ut och åka lite bil. Vi körde runt mitt ute i ingenstans i ungefär 45 minuter, sen tillbaka till Vägverket där jag backade in mellan två bilar. Under själva uppkörningen snackade vi om vad jag jobbade med och allt möjligt! När vi kom tillbaka gratulerade han mig till mitt körkort och önskade mig en trevlig helg. Kunde inte haft bättre flyt!

Senast redigerat av TheWraith (15 mars 2007)

Excellence without equal.
Volvo S80 "3.2" (2008)
Volvo C30R "Banbilen" (2008)
gym-mange
15 mars 2007 · 46 Inlägg

alminjo skrev:
Syrran blev kuggad för att ha kört för snabbt på en 70 väg - hon körde 40 kmh !!!!!!! vad sägs om det?? Inte en enda bil på vägen, ljust ute, vägen röjd men enligt gubben var hon en trafikfara! i övrigt körde hon bra enligt honom...

Att få körkort verkar vara mer tur än kunskap... själv så hade jag slagit ihjäl honom o accepterat konsekvenserna som typ fängelse....

om nu förhållandena var så bra.. varför körde hon bara i 40?
klart som f*n hon blev kuggad.

hade däremot en polare som blev kuggad för att inte gett tecken åt vänster vid en vändning i vändzon.

Volvo XC60 "Ocean race d4" (2015)
Fredrik.Gustavsson
15 mars 2007 · 2 123 Inlägg

ironhead skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:

ironhead skrev:

håller med om att fler skulle bli kuggade fan i blir man ju mörkrädd när man ser folk ute och kör körde en mindre lastbil än gång och jag skulle till vänster och jo vad händer ett ljushuve ba kör ut framför så jag var ju tvungen att tvärnita som fan för att inte smälla  då undra man ju om han inte såg eller inte hade körkort och i fyrvägskorningar här i norrtälje där har fan folk inte lärt sig så jag brukar stanna och köra ögonkontakt är det så att dom stannar ja då kör jag eller tvärtom hellre att man stannar än gång för mycket eller för lite

Och jag tycker fler folk behöver lära sig stava ordentligt och börja använda punkter så man förstår vad dom säger. Är ju som att sitta och prata med en dövstum.

har du svårt för att läsa eller jag skriver som man talar använd det förstånds du har och gnäll inte på oss som inte använder punkter och sånt

Jag har svårt att läsa när folk skriver så eftersom det verkar inte vara Svenska så som vissa skriver, liknar mer gammaldags hebreiska än Svenska.

Vogge
16 mars 2007 · 494 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

ironhead skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:

Och jag tycker fler folk behöver lära sig stava ordentligt och börja använda punkter så man förstår vad dom säger. Är ju som att sitta och prata med en dövstum.

har du svårt för att läsa eller jag skriver som man talar använd det förstånds du har och gnäll inte på oss som inte använder punkter och sånt

Jag har svårt att läsa när folk skriver så eftersom det verkar inte vara Svenska så som vissa skriver, liknar mer gammaldags hebreiska än Svenska.

okej du har svårt att läsa jag kanske har svårt att skriva !? jag blir så trött på alla besservissrar (stava de om du vill) jag erkänner helt ärligt jag är kass på punkter komman osv och de beror inte på att jag inte lyssnade på svenskalektionen utan att jag bara har svårt för de. jag kan använda punkter och allt de där men de tar en jävla tid och enligt mig på tok för mycket ansträngning från min sida för att de ska vara värt de. vad jag vet står de inget om kunskaps krav i svenska för att vara en del i detta forumet.
så vi återgår till tråden och du behöver inte läsa min inlägg om du inte vill!

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
ironhead volvoraggare
16 mars 2007 · 4 776 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

ironhead skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:

Och jag tycker fler folk behöver lära sig stava ordentligt och börja använda punkter så man förstår vad dom säger. Är ju som att sitta och prata med en dövstum.

har du svårt för att läsa eller jag skriver som man talar använd det förstånds du har och gnäll inte på oss som inte använder punkter och sånt

Jag har svårt att läsa när folk skriver så eftersom det verkar inte vara Svenska så som vissa skriver, liknar mer gammaldags hebreiska än Svenska.

då får du väll gå en svenska kurs då om du har svårt att läsa

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Brådhis * Voff voff *
16 mars 2007 · 10 280 Inlägg

ironhead skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:

ironhead skrev:
håller med om att fler skulle bli kuggade fan i blir man ju mörkrädd när man ser folk ute och kör körde en mindre lastbil än gång och jag skulle till vänster och jo vad händer ett ljushuve ba kör ut framför så jag var ju tvungen att tvärnita som fan för att inte smälla  då undra man ju om han inte såg eller inte hade körkort och i fyrvägskorningar här i norrtälje där har fan folk inte lärt sig så jag brukar stanna och köra ögonkontakt är det så att dom stannar ja då kör jag eller tvärtom hellre att man stannar än gång för mycket eller för lite

Och jag tycker fler folk behöver lära sig stava ordentligt och börja använda punkter så man förstår vad dom säger. Är ju som att sitta och prata med en dövstum.

har du svårt för att läsa eller jag skriver som man talar använd det förstånds du har och gnäll inte på oss som inte använder punkter och sånt

Jag tror faktiskt inte du skriver som du talar! Man sätter nämligen in punkter och/eller kommatecken där man normalt sett gör en liten paus för att andas!

Och jag misstänker att du andas... Iaf ibland...?!

//Brådhis

Senast redigerat av Brådhis (16 mars 2007)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Brink88 President över Brinkland
7 maj 2007 · 465 Inlägg

Var inte med om något sånt på min uppkörning, hade en riktigt trevig gubbe som pratade om allt möjligt, som tex att han bott granne med Henrik Zetterberg hockeyspelaren och sånt rikigt soft snubbe

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"
bmx
7 maj 2007 · 7 100 Inlägg

han jag körde upp med var skitshysst,satt och snackade om en massa saker:P

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
moose46019 study
7 maj 2007 · 772 Inlägg

hehe jag hade ne jätte trevlig gubbe eller vad man ska säga som varifrån värmland karlstad. visste ingenting han satt mest och läste karta kollade upp lite då och då pratade mycket om vad jag skulle skaffa för bil och sådant. hittade inga fel alls på min uppkörning.
Ifall det är någno som sitter osh skickar sms eller något sådant medans ni kör så be att få tala med ennes chef eller något.

gamlingen
7 maj 2007 · 5 198 Inlägg

moose46019 skrev:
hehe jag hade ne jätte trevlig gubbe eller vad man ska säga som varifrån värmland karlstad. visste ingenting han satt mest och läste karta kollade upp lite då och då pratade mycket om vad jag skulle skaffa för bil och sådant. hittade inga fel alls på min uppkörning.
Ifall det är någno som sitter osh skickar sms eller något sådant medans ni kör så be att få tala med ennes chef eller något.

Bara för att dom sitter och skickar sms betyder det väl inte att dom inte hänger med i körningen.. dom ser mer än ni tror.

ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
7 maj 2007 · 3 585 Inlägg

de ser mer än man tror. min va helt extas och satt och snackade om sin porche.. snacka om att den accsade jätte bra osv.. men att han alldrig körde förfort smile yeah right

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
haxer Proljece?
7 maj 2007 · 1 464 Inlägg

gamlingen skrev:

moose46019 skrev:
hehe jag hade ne jätte trevlig gubbe eller vad man ska säga som varifrån värmland karlstad. visste ingenting han satt mest och läste karta kollade upp lite då och då pratade mycket om vad jag skulle skaffa för bil och sådant. hittade inga fel alls på min uppkörning.
Ifall det är någno som sitter osh skickar sms eller något sådant medans ni kör så be att få tala med ennes chef eller något.

Bara för att dom sitter och skickar sms betyder det väl inte att dom inte hänger med i körningen.. dom ser mer än ni tror.

Håller med hur skulle han annars kunna ha koll på en sådan sak som speglarnas ordning?
Nee tror nog att det finns en del från vv som har dåliga dagar men tror ändå att man upplever det värre än vad det är.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Daaze Rent A Retard !
7 maj 2007 · 674 Inlägg

hade oxå en sjysst gubbe.. helt ok va han vi snackade om allt möjligt.. jag vart ganska paff när helt utan för varning sa att "och dom jävla invandrarna som ska hålla på och försöka fuska hela tiden" big_smilebig_smile det va ganska svårt att hålla sig för skratt när han sa det tongue

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
alfredsson
7 maj 2007 · 231 Inlägg

Fick köra med en riktigt bra gubbe smile trevlig som fan och satt och pratade hela tiden så jag tänkte nästan inte på att det var uppkörning och blev då mindre nervös smile Han tog i hand och presenterade sig och sa att vi skulle köra en ful renault laugna hehe.. fick göra en säkerhetskontroll på handbromsen. sedan förklara han för mig att körningen kommer vara ca 40 min, sedan åkte vi iväg. Efter ca 10 min körning kom vi fram till ett vägarbetsområde där vi stog i kö i ca 15 min och rullade sakta framåt. Perfekt, tiden gick wink sedan fick jag köra i en rondell och passera ett rödljus och efter det mot VV igen. Gjorde en vanlig parkering där jag starta ifrån. Sedan gratulera han mig och gav mig den lilla lappen smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang