Polisbilar nu och förr

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
19 februari 2010 · 3 929 Inlägg

JapMax skrev:
740in känns ju helt klart coolast! smile

Du lär ju skämta!
En bubbla, Amazon, Porsche och Valiant!
Det är ju klart coolare! cool

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
NightCruiser
19 februari 2010 · 1 163 Inlägg

Tiger1978 skrev:

Sandman skrev:

SooLo skrev:
gick bra för sverige när polisen körde porsche? smile

Skulle söka till Polishögskolan genast bara för att få köra Porsche 911 i jobbet om det fortfarande var så wink

Det fanns 3 st av dom som ett experiment, dock gav dom ju inte så många hästar så buset drog ju dom med sina trimmade amazoner.. En av dessa polis porscharna finns kvar, renoverad till orginalskick..

Min första chef var en buse av stor rang som började köra bil till skolan redan som 12åring.
När han var 16år var han jagad av polis Porsche då han själv körde en gammal kapitän -62:a, Porschen fick kämpa en hel del men han körde soppatorsk på sin Kapitän efter ett par mil och fick storstryck av poliserna som fick tag på han...
Rätt kul historia som man fick höra flera ggr, sanningen med Prschen kan man tvivla men böteslappen hade han inramad i vardagsrummet så den tvivlar jag inte på! smile

supersupra87 "Just a little 4 cylinder"
19 februari 2010 · 581 Inlägg

F*n va hemska 90-tals "radiobilarna" är, 244, 740 hahaha. Hade jag varit polis så hade jag hellre slutat i tjänst än att sätta mig i en sån.

Roligt och se hur det förändras smile

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."
NightCruiser
19 februari 2010 · 1 163 Inlägg

Tega skrev:
Polisen har även ett långtradarekipage som är polismålat med blåljus och allt. En Scaniadragare med utskjutbar trailer. Men denna precis som husbilen mm används naturligtvis inte vid jakt utan vid info till allmänheten bla.

Denna antar jag? smile
http://www.el-aziz.net/data/media/509/polis_scania.jpg

ljungbacker Audi frälst
19 februari 2010 · 102 Inlägg

blev jäkligt förvånad när jag såg att dom åkt både audi och porsche

Four rings to rule ´em all
vorsprung durch technik
Audi S4 "V8" (1993)
mulleina
19 februari 2010 · 715 Inlägg

Bullet--- skrev:
nä, fy fan, skabbiga bilarna var förr, man skulle varit snut i japan istället, hade hellre suttit i en sån här.....

http://travel67.files.wordpress.com/200 … icecar.jpg

var ska bovarna sitta?

pnorberg
19 februari 2010 ·

Blev själv riktigt förvånad för några år sedan, hade just flyttat till Skellefteå och två portar ifrån var jag bodde stod en annorlunda polisbil, iaf för mig. En Audi A6 avant. Har aldrig sett en Audi i poliskläder tills denna gång, vilket även var enda gången jag såg den.
Vet inte var den kom ifrån men har aldrig sett den under dem 4 år jag bott i Skellefteå. Någon från Skellefteå eller västerbotten överhuvudtaget som sett denna bil?

81an
19 februari 2010 · 566 Inlägg

Fordofilen skrev:
Även polisen hade finbil på 70talet smile Syftar på mk1 Granadan smile (Skadad? Absolut big_smile)

Var faktiskt den enda bilen jag lade märke till med wink

lill_sankan
19 februari 2010 · 346 Inlägg

854:an med Turbofälgar är ju grym som polisbil!

Riktiga bilar kommer från Stuttgart.
Säljer bla. VOLVO-doftgranar på Tradera!
blacken
20 februari 2010 ·

Subw000fer--92 skrev:
Hahah, tänkte just på hur kul det skulle va o bli jagad av farbror blå i en rattväxlad saab v4 som dem andvände från 60-talet till början av 80-talet det vore ngt big_smile om jag inte minns fel så var det 60-80 talet  smile

Det vore nog inte så kul som man (du) kan tro, för kunde man köra, så gick det bra undan i sådana bilar, speciellt vid dåligt väglag typ massa snö, grusvägar osv, så kan det vara svårt att köra ifrån en sådan gammal "härk"....

blacken
20 februari 2010 ·

Hakan_J skrev:
Fränt,tänk att snuten har kört valiant,gjorde dom det idag så skulle det ju inte va så illa att bli haffad smile

Jo dom var rackarns bekväma i baksätet.. big_smile

THEBADGUY Gorgilus addictus
20 februari 2010 · 4 736 Inlägg

NightCruiser skrev:

Tega skrev:
Polisen har även ett långtradarekipage som är polismålat med blåljus och allt. En Scaniadragare med utskjutbar trailer. Men denna precis som husbilen mm används naturligtvis inte vid jakt utan vid info till allmänheten bla.

Denna antar jag? smile
http://www.el-aziz.net/data/media/509/polis_scania.jpg

Det där kallar jag tjänstefordon! big_smile

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Brådhis * Voff voff *
20 februari 2010 · 10 280 Inlägg

NightCruiser skrev:

Tega skrev:
Polisen har även ett långtradarekipage som är polismålat med blåljus och allt. En Scaniadragare med utskjutbar trailer. Men denna precis som husbilen mm används naturligtvis inte vid jakt utan vid info till allmänheten bla.

Denna antar jag? smile
http://www.el-aziz.net/data/media/509/polis_scania.jpg

Är det inte lite kul att han kör med dimljusen på? smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
IceEyes Varningar: För många..
20 februari 2010 · 2 552 Inlägg

Såg en Volvo 940 här i Timrå förra året, trodde dom försvann från poliskåren för 10 år sedan tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Slash Saabifierad
20 februari 2010 · 2 026 Inlägg

IceEyes skrev:
Såg en Volvo 940 här i Timrå förra året, trodde dom försvann från poliskåren för 10 år sedan tongue

Samma här, tyckte jag såg en gammal Volvo 940 med den gamla typen av saftblandare här i Stockholm cool

Måste säga att dagens polisbilar med sin reflextejp ser bara mesiga ut. Förr såg man verkligen att det var en polisbil, nu tar det ett tag att inse att det är en polis. Nej en Volvo 850 polisbil som är vitblå, det är grejer det big_smile

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
kallabaz
20 februari 2010 · 362 Inlägg

Det som slår mig är att de hade mycket manligare bilar förr wink

blacken
20 februari 2010 ·

kallabaz skrev:
Det som slår mig är att de hade mycket manligare bilar förr wink

Det beror nog mestadels på att bilarna var manligare förr..big_smile. Idag så är det stor fikusvarning på dom flesta märkena..tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang