2463
Sök

Manligheten sätts på prov!

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
20 februari 2007
fick också ett stenskott av en s60 idag tyvärr blev det en stor spricka hmm

227 Inlägg
20 februari 2007
Jonni skrev:
När vi rullar en bit in på E6S så gör han ytterligare ett tappert försök på en idiotisk omkörning och lyckas, och han släppte inte gasen förräns han var låååångt borta

VVS:are Våga Vägra Saab ;)

8 890 Inlägg
20 februari 2007
Aj3 skrev:
Visst, klart att det är onödigt gjort att köra som en dåre men jag hade också blivit galen om någon hade kört så att det sprutat stenar på min bil.

I och för sig så är den värd 7 ggr mindre än Jonnis Evo men jag jobbade nästan ihjäl mig för att kunna köpa den när jag gick i gymnasiet.

De som gnäller mest här på Jonni tycks inte köra runt med bilar värda flera årslönder heller...

Och vad har värdet på bilen med saken att göra? För du menar väll inte att ju dyrare bil du har desto större idiot på vägen eller tvärtom för den delen.

Vi  som du utrycker "gnäller" gör ju det av en anledning, nämligen att stenskott eller om det nu var dubb är ju saker man får räkna med när man är ute på almänväg.
Sen att man betersig som en 5åring som blivit av med favorit bilen i sandlåndan är en annan historia ;-)

Fotograf på tierpidag.se

1 256 Inlägg
20 februari 2007
Trådstartare
Jag berättade nog på ett lite felaktigt sätt, men han hade inte bråttom förräns han upptäckte att det var en "häftig" bil, och han släppte ju av så fort han kom om mig när ja fick stenskotten, och han satt och skrattade..

Det handlade inte om min manlighet utan hans..

Hade han haft bråttom till akuten så hade han inte kört som han gjorde, han hade dessutom legat kvar i vänsterfilen, men att ligga och sicksacka från höger fil till vänsterfil  på en trefilig väg och att hetsa mig?, han fick igenom sin önskan igenom att få mig att gasa lite,  men eftersom jag fick världens stenskott både på ruta  och huv när han gjorde en idiotisk om körning så blev jag förbannad och gav han samma läxa
Senast redigerat av Jonni (20 februari 2007)

Gas Glad!
251 Inlägg
20 februari 2007
Kettunen skrev:
Jag hade nog gjort det samma! E på din sida jonni.....

Me 2 big_smile

Full Gas Spar Tid.. (",)

671 Inlägg
20 februari 2007
Har en fråga till alla ni andra: Har ni aldrig rejsat? Dragit om nån liiiite fortare än ni behövde? Låter som att alla här följer samtliga trafikregler slaviskt. tror jag knappast på.

Men försvarar absolut inte det uppenbart idiotiska med att rejsa, vill bara citera en viss Jesus: Han utan synd kastar första stenen!

Edit: Obs nu menar jag generellt här och inte specifikt jonni berättelse. sorry om jag därmed lånar tråden.
Senast redigerat av kohler (20 februari 2007)

Second is the first loser

1 256 Inlägg
20 februari 2007
Trådstartare
Maizer skrev:
Fyfan vad häftig du var när du gav igen där! Riktigt fränt asså... Du vet ju inte orsaken till att han hade bråttom? Sitta här och skryta över att du lyckades sprätta lite sand på han, patetiskt.

Så om jag hade gjort en helt onödig omkörning när du ligger framför mig, så när jag kör om så sprutar det upp grus och stenar på din bil och du får stenskott på hela huven och rutan spricker, menar du att du inte blir förbannad då?

Du hade nog lipat precis lika mycket som jag gör

Jag skiter väl i vad som händer med bilen, det är plånboken som det gör ont i ..

1500 i självrisk för rutan, och lack på huven borde ju iaf kosta närmare 3000-4000

Maizer
20 februari 2007
Men snälla, det spelar ingen roll om omkörningen är idiotisk eller ej, är du rädd för stenskott ska bilen stå i garaget och inget annat, shit happens.

1 256 Inlägg
20 februari 2007
Trådstartare
Maizer skrev:
Men snälla, det spelar ingen roll om omkörningen är idiotisk eller ej, är du rädd för stenskott ska bilen stå i garaget och inget annat, shit happens.

bror duktig

Det spelar roll, eftersom jag hade inte fått stenSKOTTEN som jag fick om han inte hade gjort omkörningen..

"shit happens of a reason"

Maizer
20 februari 2007
Bror duktig? Du är ju en jävla tönt som beter dig som en 13 åring, snälla för fan.

8 890 Inlägg
20 februari 2007
Jonni skrev:
Maizer skrev:
Fyfan vad häftig du var när du gav igen där! Riktigt fränt asså... Du vet ju inte orsaken till att han hade bråttom? Sitta här och skryta över att du lyckades sprätta lite sand på han, patetiskt.

Så om jag hade gjort en helt onödig omkörning när du ligger framför mig, så när jag kör om så sprutar det upp grus och stenar på din bil och du får stenskott på hela huven och rutan spricker, menar du att du inte blir förbannad då?

Du hade nog lipat precis lika mycket som jag gör

Jag skiter väl i vad som händer med bilen, det är plånboken som det gör ont i ..

1500 i självrisk för rutan, och lack på huven borde ju iaf kosta närmare 3000-4000

Onödig omkörning vem avgör det?
Säger som Maizer är du rädd för stenskott kör inte.

Fotograf på tierpidag.se

1 256 Inlägg
20 februari 2007
Trådstartare
Så underbart med "bröderna duktiga" som själva aldrig har brytit mot en enda lag här i vårat avlånga land.. Jag har full respekt för medtrafikanter, men när folk ska börja hetsa och dessutom skadar min bil, då är det väl fan inte jag som skall bli idiotförklarad?

Ni är inte så duktiga som ni säger er vara, No offence till vissa av er vet jag att ni har både kunskap och vetskap om vad som är rätt och fel.. Men snälla Hamilton och Maizer, tänk efter igen.

Är det inte en onödig omkörning när man kör om och sedan släpper av för att vänta in mig igen?

1 256 Inlägg
20 februari 2007
Trådstartare
Maizer skrev:
Bror duktig? Du är ju en jävla tönt som beter dig som en 13 åring, snälla för fan.

Ja, du beter dig som "bror duktig"

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
20 februari 2007
Maizer skrev:

Inte för att det hör till tråden, men du behöver inte gå till personangrepp bara för att du börjar få slut på argument.

Du kan fortfarande visa vart du står i detta, men att ta till personangrepp gör dig underlägsen, oavsett om du har rätt eller inte.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
20 februari 2007
Jonni skrev:
Så underbart med "bröderna duktiga" som själva aldrig har brytit mot en enda lag här i vårat avlånga land.. Jag har full respekt för medtrafikanter, men när folk ska börja hetsa och dessutom skadar min bil, då är det väl fan inte jag som skall bli idiotförklarad?

Ni är inte så duktiga som ni säger er vara, No offence till vissa av er vet jag att ni har både kunskap och vetskap om vad som är rätt och fel.. Men snälla Hamilton och Maizer, tänk efter igen.

Är det inte en onödig omkörning när man kör om och sedan släpper av för att vänta in mig igen?

Vadå onödig omkörning? Dom flesta omkörningar är väl onödiga? Men tydligen får man inte köra om DIG.... Och råkar de spruta lite sten då är man väl nästan död sen...

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

hater
656 Inlägg
20 februari 2007
jag är på din sida jonni... man kör inte runt och släpper förbi folk för att sedan "försöka" köra om de igen, om man har bråttom till sjukhuset...

jag hade gjort samma sak, ifall jag hade kommit ifatt han:D hahah

keep up the good work, mate

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
20 februari 2007
Masaru skrev:
jag är på din sida jonni... man kör inte runt och släpper förbi folk för att sedan "försöka" köra om de igen, om man har bråttom till sjukhuset...

jag hade gjort samma sak, ifall jag hade kommit ifatt han:D hahah

keep up the good work, mate

Samma sak?? Moget gjort!

1 256 Inlägg
20 februari 2007
Trådstartare
golfarn_nr1 skrev:
Jonni skrev:

Vadå onödig omkörning? Dom flesta omkörningar är väl onödiga? Men tydligen får man inte köra om DIG.... Och råkar de spruta lite sten då är man väl nästan död sen...

Det handlar inte om att man får köra eller inte..

Försök och föreställa dig scenariot

70-sträcka,

Äldre dam i gammal Volvo ligger och kör i ca 45 km/h

Vad gör du? Du kör om.. Är då den omkörningen onödig? det avgör du själv

hater
656 Inlägg
20 februari 2007
jaa jag vågar iallafall stå för vad jag hade gjort.. vissa här försöker alltid se det goda i saker o ting och alltid stå på rätt sida lagen.. fuck that säger jag..

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
20 februari 2007
Jonni skrev:
golfarn_nr1 skrev:
Jonni skrev:

Det handlar inte om att man får kör om man eller inte..

Försök och föreställa dig scenariot

70-sträcka,

Äldre dam i gammal Volvo ligger och kör i ca 45 km/h

Vad gör du? Du kör om.. Är då den omkörningen onödig? det avgör du själv

Tror du verkligen de var de jag syftade på?!  Säg att en bil ligger i 80 på 70väg. Jag kör om och hinner en hyffsad bit innan jag kommer ikapp 3-5 bilar som ligger i 70 då är snart bilen jag körde om ikapp igen... de är väl onödigt eller???

Sök