Manligheten sätts på prov!

Jonni
20 februari 2007 · 1 256 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:

Jonni skrev:

golfarn_nr1 skrev:

Vadå onödig omkörning? Dom flesta omkörningar är väl onödiga? Men tydligen får man inte köra om DIG.... Och råkar de spruta lite sten då är man väl nästan död sen...

Det handlar inte om att man får kör om man eller inte..

Försök och föreställa dig scenariot

70-sträcka,

Äldre dam i gammal Volvo ligger och kör i ca 45 km/h

Vad gör du? Du kör om.. Är då den omkörningen onödig? det avgör du själv

Tror du verkligen de var de jag syftade på?!  Säg att en bil ligger i 80 på 70väg. Jag kör om och hinner en hyffsad bit innan jag kommer ikapp 3-5 bilar som ligger i 70 då är snart bilen jag körde om ikapp igen... de är väl onödigt eller???

Inget illa menat Golfarn, men är du som person en sådan som ligger och kör i 110 på 110 sträckor och alltid påpekar att man inte tjänar mer än max 5 minuter på en 20 mil lång sträcka om man kör i 130? (nu har jag inte räknat exakt på vad man tjänar i tid, tog 5 min som exempel)

Lotec
20 februari 2007 · 191 Inlägg

Folk som spela laglydiga här på forumet finns de många av..

Jag hade gjort samma sak och de står jag för. Lätt för ngn att säga: Är du rädd för stenskott, ha bilen i garaget! När ni själva inte åker en en EVO som i det här fallet. Nej jag hade gjort som du Jonni, jag hade inte fortsatt som om inget hade hänt.

Senast redigerat av Lotec (20 februari 2007)

Åttafemti R
Tompa Wheel whore
20 februari 2007 · 215 Inlägg

Att ens lägga nersig så för ett stenskott.Vist de va tydligen ett par regäla då de blev buckla i huven.Men endå.

Jag råkade ut för detta då dom hadde lagt "kärgrus" på motorvägen här i stan i sommras.Jag åkte efter en så jag fick en hel del i fronten på min bil.Slog upp till plåten på huven,skärmarna och på taket.Blev även märken på framdörrarna och A-stolparna.Sen så kom en polare efter mig med sin nylackade bil.Samma visa på den fast ennu värre.Så de blev ny lack igen på den.De är förbaskat surt när de händer men å åka å hämnas.de är väll lite väl hårt.Stenskott är ju sont som blir.Är man nu så rädd för de så får man bannemej ha en cyckel istellt å ta bussen om man ska långt.

Volkswagen Jetta LS "HennryJetta" (1981)
Volkswagen Golf GTi "5W Coupe" (2005)
Audi A6 "Sportback" (2008)
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
20 februari 2007 · 1 290 Inlägg

Jonni skrev:

golfarn_nr1 skrev:

Jonni skrev:

Det handlar inte om att man får kör om man eller inte..

Försök och föreställa dig scenariot

70-sträcka,

Äldre dam i gammal Volvo ligger och kör i ca 45 km/h

Vad gör du? Du kör om.. Är då den omkörningen onödig? det avgör du själv

Tror du verkligen de var de jag syftade på?!  Säg att en bil ligger i 80 på 70väg. Jag kör om och hinner en hyffsad bit innan jag kommer ikapp 3-5 bilar som ligger i 70 då är snart bilen jag körde om ikapp igen... de är väl onödigt eller???

Inget illa menat Golfarn, men är du som person en sådan som ligger och kör i 110 på 110 sträckor och alltid påpekar att man inte tjänar mer än max 5 minuter på en 20 mil lång sträcka om man kör i 130? (nu har jag inte räknat exakt på vad man tjänar i tid, tog 5 min som exempel)

Men snälla nån sa jag att han låg i 70 på 70 väg????? nej de sa jag inte så lägg ner!! Fan vilken onödig jävla tråd!! Ska också börja böla när jag får stenskott o sen skriva i varenda forum!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Masaru hater
20 februari 2007 · 656 Inlägg

Jag råkade ut för detta då dom hadde lagt "kärgrus" på motorvägen här i stan i sommras.Jag åkte efter en så jag fick en hel del i fronten på min bil.Slog upp till plåten på huven,skärmarna och på taket.Blev även märken på framdörrarna och A-stolparna.

hahah "råkade ut för"... du visste att de hade lagt grus osso kör du ändå där + att du kör efter en bil.. smart!

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
Jonni
20 februari 2007 · 1 256 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:

Jonni skrev:

golfarn_nr1 skrev:

Tror du verkligen de var de jag syftade på?!  Säg att en bil ligger i 80 på 70väg. Jag kör om och hinner en hyffsad bit innan jag kommer ikapp 3-5 bilar som ligger i 70 då är snart bilen jag körde om ikapp igen... de är väl onödigt eller???

Inget illa menat Golfarn, men är du som person en sådan som ligger och kör i 110 på 110 sträckor och alltid påpekar att man inte tjänar mer än max 5 minuter på en 20 mil lång sträcka om man kör i 130? (nu har jag inte räknat exakt på vad man tjänar i tid, tog 5 min som exempel)

Men snälla nån sa jag att han låg i 70 på 70 väg????? nej de sa jag inte så lägg ner!! Fan vilken onödig jävla tråd!! Ska också börja böla när jag får stenskott o sen skriva i varenda forum!

Vet du vad..

Det är inte jag som bölar nu, utan det är du som gnäller över något som du egentligen inte ens borde kommenterat från första början..

Skulle vilja se dig leva upp till det du skriver..

Masaru hater
20 februari 2007 · 656 Inlägg

d e väll ändå ingen onödig tråd... kul att folk skriver o berättar vad som händer de.. sen att folk attackera och går till personangrepp för att de tycker att det man skrivit och gjort är fel.. DET gör tråden onödig..

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
Lotec
20 februari 2007 · 191 Inlägg

Masaru skrev:
d e väll ändå ingen onödig tråd... kul att folk skriver o berättar vad som händer de.. sen att folk attackera och går till personangrepp för att de tycker att det man skrivit och gjort är fel.. DET gör tråden onödig..

Kunde inte sagt det bättre! Sen är det som sagt skillnad på bil och bil.

Åttafemti R
Tompa Wheel whore
20 februari 2007 · 215 Inlägg

Masaru skrev:

Jag råkade ut för detta då dom hadde lagt "kärgrus" på motorvägen här i stan i sommras.Jag åkte efter en så jag fick en hel del i fronten på min bil.Slog upp till plåten på huven,skärmarna och på taket.Blev även märken på framdörrarna och A-stolparna.

hahah "råkade ut för"... du visste att de hade lagt grus osso kör du ändå där + att du kör efter en bil.. smart!

De märkte vi ju inte förens vi hadde kört igenom de.Då varningen va på motorvägen inannan på farten vi körde ner på.De va ingen på påfarten när vi körde på.

Volkswagen Golf GTi "5W Coupe" (2005)
Audi A6 "Sportback" (2008)
Volkswagen Jetta LS "HennryJetta" (1981)
Masaru hater
20 februari 2007 · 656 Inlägg

aha ok! nee nu är det Champions League.. ha d gott gubbar!

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
Tompa Wheel whore
20 februari 2007 · 215 Inlägg

Masaru skrev:
aha ok! nee nu är det Champions League.. ha d gott gubbar!

Vad är de..Går de å äta??

Audi A6 "Sportback" (2008)
Volkswagen Jetta LS "HennryJetta" (1981)
Volkswagen Golf GTi "5W Coupe" (2005)
Maizer
20 februari 2007 ·

haha big_smile Vad är det för match? Om man ska röra sig neråt kanske..

Mäki Långsam Perfektionist
20 februari 2007 · 4 800 Inlägg

Tompa skrev:

Masaru skrev:
aha ok! nee nu är det Champions League.. ha d gott gubbar!

Vad är de..Går de å äta??

Hahah! Ja testa du smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
MrTobias
20 februari 2007 · 1 297 Inlägg

Därför har man stänkskydd som jag! smile

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
20 februari 2007 · 5 753 Inlägg

det är en sak jag har reagerat på här på garaget.org.. det är att så fort det kommer upp en sån här tråd så ska folk börja klaga om vad idiotiskt det är att rejsa, köra för fort, göra omkörningar osv...  snälla lägg av! de är så gott som bara ungdommar här, och vilken ungdom kör totalt lagligt hela tiden?? de finns då fan inte så många som gör de, men på den här sidan så verkar alla vara så "duktig och följa lagen".. skitsnack säger jag bara!, alla ungdomar kör/har kört för fort många gånger (utav er som har körkort de vill säga)


så till tråd skaparen jag tycker de är hel tokej att rejsa lite då och då (även om de i ditt fall inte var meningen att rejsa från början) men de där med att börja jaga han osv för ett stenskott tycker jag kanske är lite idiotiskt kanske men å andra sidan så förstår jag dig att du blev förbannad när de hände med tanke på din fina bil.

råkade själv ut för nått liknande i sommras, skulle in till stan så kommer det en audi 80 och blåser om så jag får ett stenskott på framrutan så det blir ett märke/lite stjärna (stavas?) och visst vart jag förbannad och tänka jaga han lite men då tänkte jag som så att sånt där kan hända vem som hellst smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
andreas_940
20 februari 2007 · 498 Inlägg

volvo_glenne skrev:
det är en sak jag har reagerat på här på garaget.org.. det är att så fort det kommer upp en sån här tråd så ska folk börja klaga om vad idiotiskt det är att rejsa, köra för fort, göra omkörningar osv...  snälla lägg av! de är så gott som bara ungdommar här, och vilken ungdom kör totalt lagligt hela tiden?? de finns då fan inte så många som gör de, men på den här sidan så verkar alla vara så "duktig och följa lagen".. skitsnack säger jag bara!, alla ungdomar kör/har kört för fort många gånger (utav er som har körkort de vill säga)


så till tråd skaparen jag tycker de är hel tokej att rejsa lite då och då (även om de i ditt fall inte var meningen att rejsa från början) men de där med att börja jaga han osv för ett stenskott tycker jag kanske är lite idiotiskt kanske men å andra sidan så förstår jag dig att du blev förbannad när de hände med tanke på din fina bil.

OverBoosted AUTOBAHNRASER
20 februari 2007 · 3 804 Inlägg

LOL på dennna tråd .


Bmw osv..
baca Os Difuntos
20 februari 2007 · 1 822 Inlägg

Jonni jag får nog vara på din sida här, det finns många miffon här på vägarna runt göteborg (jag e en av dom). det jag menar är att han var nog ute eftar att rasta av sin volvo och INTE köra sin dotter/ragg till nått jävla sjukhus finns lite bättre vägar än E20an då. han såg nog bara din bil å tänkte att nu ska han få se. tack för mig. ps Keep up the good work ds.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
twin_cam Smålänning
20 februari 2007 · 7 877 Inlägg

Jag är delad. Jag kan ge mig fan på att han (gubben) inte hade ens blinkat eller gasat om det varit min gamla häck framför. Han var antagligen inte helt borta när det gäller bilar, och skulle tycka det var häftigt att säga på jobbet: "Jag hängde av en evo med s60:n igår... ni skulle sett hans min", men samtidigt kan man undra; varför körde du inte förbi honom, eller bromsade kraftigt? Han var den största idioten enligt mig dock. Varför inte bara ligga i vänstefil med plattan klistrad om han hade brottom.

Synd på stenskottet. Hoppas det fixar sig någotsånär billigt i alla fall.

Menar inget illa mot någon, bara mina synpukter på det hela.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
20 februari 2007 · 1 290 Inlägg

Jonni skrev:

golfarn_nr1 skrev:

Jonni skrev:

Inget illa menat Golfarn, men är du som person en sådan som ligger och kör i 110 på 110 sträckor och alltid påpekar att man inte tjänar mer än max 5 minuter på en 20 mil lång sträcka om man kör i 130? (nu har jag inte räknat exakt på vad man tjänar i tid, tog 5 min som exempel)

Men snälla nån sa jag att han låg i 70 på 70 väg????? nej de sa jag inte så lägg ner!! Fan vilken onödig jävla tråd!! Ska också börja böla när jag får stenskott o sen skriva i varenda forum!

Vet du vad..

Det är inte jag som bölar nu, utan det är du som gnäller över något som du egentligen inte ens borde kommenterat från första början..

Skulle vilja se dig leva upp till det du skriver..

Du vet väl inte hur jag kör eller??

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang