Sådär, idag kom nya kolvringarna. upptäckte då jag monterade en av de ringarna jag tagit sönder att dom nya som jag beställt var lite större och hade bättre passform.
Har troligen fått för små kolvringar innan mot nu, därav anledningen att jag knäckte 2 ? Motorn fick mycket mer motstånd mot tidigare.. blev att byta ut alla kolvringar mot de nya jag beställt.
Nu väntar jag bara på en momentnyckel som farsan ska låna hem då min e på vift någon stans
Blev tyvärr inga bilder. men ska se till att knäppa några då jag börjar montera ihop motorn ordentligt.
Dags för lite uppdatering. Nu har fiestan kommit in i garaget då sommarbilen fick komma ut. Nu väntas bara besiktning in som blir den 16 april. sen kommer nya motorn med turbo tryckas i.
Provmonterade en av fälgarna idag för att se hur de passar. Vill bar asäga att jag är supernöjd
Blev att börja passa in fronten idag med. Fick kapa kjolarna + skärmarna för att den skulle passa Kommer troligen att bygga om fronten lite för att den ska passa bättre.
Projektet har ej stannat, händer saker då och då. Pga lite kommentarer/intresse av tråden så orkar jag itne uppdatera. lägger dock in bilder då bilen ska startas upp o projetet börjar bli klart motormässigt.