Norrläning i Malmö (Skåningar kan ej köra i snö & halka )

Greatsnyggo saabtok
24 februari 2007 · 1 306 Inlägg

Slovenian skrev:
Om du sitter i Malmö så kan jag ju säga att det inte är snön som gör så att folk kör dåligt ........ De kör likadant med snö som utan snö roll

Nää tyvärr så är de  dom ikke svenskarna som de  finns gott om här som  fått sitt körkort i cornfleaks paketet som kör så

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
linkan lindgren
24 februari 2007 · 494 Inlägg

Greatsnyggo skrev:
Sitter  i malmö nu  Åkte ner  i torsdag , och ja säger  då fan de  Skånningar  kan fan inte köra bil  så fort de kommer en snöflinga ligger de i dike skrämande alltså.....Satt i trafik kö på E6 i tors  visst var de halt men då kör man väl därefter med ....Körde 85 mil från norrland  till malmö och visst de var inge kul väder men  kör man med sunt förnuft så är de inge probs ......Skicka  upp alla skåningar till norrland på halkkörning så de lär sig .....

håler med söläningar vet du

jag är hård som sten
scirocco Golvläggare
24 februari 2007 · 46 Inlägg

Greatsnyggo skrev:

Slovenian skrev:
Om du sitter i Malmö så kan jag ju säga att det inte är snön som gör så att folk kör dåligt ........ De kör likadant med snö som utan snö roll

Nää tyvärr så är de  dom ikke svenskarna som de  finns gott om här som  fått sitt körkort i cornfleaks paketet som kör så

Vad har det med att vara ikke svensk att göra när man kör dåligt?

Snart i en backspegel nära dig
Greatsnyggo saabtok
24 februari 2007 · 1 306 Inlägg

ja men va har de  för trafikregler  där de  kommer ifrån mot va vi har  här

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
scirocco Golvläggare
24 februari 2007 · 46 Inlägg

Greatsnyggo skrev:
ja men va har de  för trafikregler  där de  kommer ifrån mot va vi har  här

Dom har tagit körkort på samma villkor som du och jag har gjort.
Sen att vissa väljer att köra som dom själva vill är en annan sak.Fins gott om svenskar som gör detsamma.. Så du ska inte generalisera det...

Snart i en backspegel nära dig
Greatsnyggo saabtok
24 februari 2007 · 1 306 Inlägg

hade   för mig att  de fick  köra på sitt körkort i typ 1 år innan de läre ta ett svenskt eller har ja fel ? ...... men nu var det inte de  tråden handlade om utan  skånningar som ej kan köra i snö och  halka ;-)

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Groggmugg Beredare
25 februari 2007 · 561 Inlägg

Greatsnyggo skrev:
Hade för mig att de fick köra på sitt körkort i typ 1 år innan de fick ta ett svenskt eller har jag fel ? ...... men nu var det inte det som tråden handlade om utan  skåningar som inte kan köra bil i snö och halka ;-)

Du vet väl om att du drar med din fru+hennes släkt i dom här "skåningarna" som inte kan köra bil??

Mvh Jonas
Ford F100 "Colabilen" (1956)
Greatsnyggo saabtok
25 februari 2007 · 1 306 Inlägg

Groggmugg skrev:

Greatsnyggo skrev:
Hade för mig att de fick köra på sitt körkort i typ 1 år innan de fick ta ett svenskt eller har jag fel ? ...... men nu var det inte det som tråden handlade om utan  skåningar som inte kan köra bil i snö och halka ;-)

Du vet väl om att du drar med din fru+hennes släkt i dom här "skåningarna" som inte kan köra bil??

JApp de  är lika  odugliga de med

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Sjodin_ Good Girl Gone Bad
25 februari 2007 · 607 Inlägg

På tal om snö och halka. så kom en polare från stockholm och hennes mormor å morfar upp idag. Hon ringer och säger att nu är vi här men inte hemma. Dom låg i diket 300 meter hemifrån big_smile

Mitsubishi Colt GLXi "La Colt II"
Good Girl Gone Bad
Mäki Långsam Perfektionist
25 februari 2007 · 4 800 Inlägg

Förstår inte hur man kan vara så oduglig att köra i halka om man bor i sthlm och malmö. Snökaos/snöstorm. Då räcker det lagomt över skosulan, och om ni skyller på halkan så kan jag ju berätta att det faktiskt är halt här också. Suprise big_smile
Edit: Menar inte ALLA. men många

Senast redigerat av Mäki (25 februari 2007)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Smajly
25 februari 2007 · 3 059 Inlägg

Greatsnyggo skrev:

Groggmugg skrev:

Greatsnyggo skrev:
Hade för mig att de fick köra på sitt körkort i typ 1 år innan de fick ta ett svenskt eller har jag fel ? ...... men nu var det inte det som tråden handlade om utan  skåningar som inte kan köra bil i snö och halka ;-)

Du vet väl om att du drar med din fru+hennes släkt i dom här "skåningarna" som inte kan köra bil??

JApp de  är lika  odugliga de med

Ja och olyksstatistiken ökade så fort du kom över gränsen till skåneland också. Det är norrlänningar som kör 30 i snö som skapar köer och olyckorna. 51% av alla som kör fast här nere är turister uppifrån.

Tega Yrkesförare
25 februari 2007 · 1 073 Inlägg

Hög intelligensnivå på denna tråden...
Ingen som kommer ihåg "snökaoset" här i Hälsingland för nån vecka sen?
E4:an mellan Söderhamn och Gävle fick stängas av IGEN för olyckor på olyckor. Polisen hann ej ta hand om allt så det är bara och stänga, och jag får köra omvägar igen.

Kasta ej sten i glashus. Här finns inga större förmågor här heller...

Saab_girl C70 byggande djurvårdare
25 februari 2007 · 545 Inlägg

Det blir så halt som man gör det!!!

Två ord räcker, SAAB knäcker
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
25 februari 2007 · 5 753 Inlägg

orka klaga på allt och alla.... vill dom där ner över ta livet av sig på grund av att dom underskattar halkan så är det väll deras bekymmer tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
BBAD Utbildad hobbymekare
25 februari 2007 · 1 125 Inlägg

dom får väll lära sig dom med som alla andra.

alla e ju barn i början, men klart det finns idioter överallt det kommar man inte ifrån

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
FireTraXX DFFL
25 februari 2007 · 9 020 Inlägg

Det rör sig fler på vägarna här i skåne på en dag än det gör på ett år i norrland.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Berra85
25 februari 2007 · 62 Inlägg

Greatsnyggo skrev:
Sitter  i malmö nu  Åkte ner  i torsdag , och ja säger  då fan de  Skånningar  kan fan inte köra bil  så fort de kommer en snöflinga ligger de i dike skrämande alltså.....Satt i trafik kö på E6 i tors  visst var de halt men då kör man väl därefter med ....Körde 85 mil från norrland  till malmö och visst de var inge kul väder men  kör man med sunt förnuft så är de inge probs ......Skicka  upp alla skåningar till norrland på halkkörning så de lär sig .....

Oj oj en till intelligent kille. Eller inte...

scirocco Golvläggare
25 februari 2007 · 46 Inlägg

Berra85 skrev:

Greatsnyggo skrev:
Sitter  i malmö nu  Åkte ner  i torsdag , och ja säger  då fan de  Skånningar  kan fan inte köra bil  så fort de kommer en snöflinga ligger de i dike skrämande alltså.....Satt i trafik kö på E6 i tors  visst var de halt men då kör man väl därefter med ....Körde 85 mil från norrland  till malmö och visst de var inge kul väder men  kör man med sunt förnuft så är de inge probs ......Skicka  upp alla skåningar till norrland på halkkörning så de lär sig .....

Oj oj en till intelligent kille. Eller inte...

smart å smart,men läs vad han skriver. "Det är ikke svenskarna som kör som idioter här nere och dom har vi gott om"

Snart i en backspegel nära dig
ventohuan Fartdåre!
25 februari 2007 · 592 Inlägg

Ett stort problem är att folk inte kan ta de lugnt. Många statsbor som har nya bilar med diverse system för sladd, sprätt o allt va de nu heter, detta i kombination med NYA dubbdäck verkar få dom att tro att de e bara o stå på som vanligt. Vet vissa som litar fullt ut på dessa system. Men de gör inte ja. Ja vill kunna styra upp de själv.
Ja tror många går i en falsksäkerhet.
Sen har ju norrlängarna vannan inne vid vinterväglag de har inte alla här nere. Men vill oxå påstå att vi har de lite halare än dom oxå. De underkylda regnet e inte kul. Inte heller när de kommer snö som blåser runt vid någon plus smällter på vägen o fryser sedan där på nätterna. Blir som såpa ibland.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
RonnieH Ford är min grej!
25 februari 2007 · 582 Inlägg

Ja folk verkar tro att ESP o ABS o TCS o allt va f*n det heter, upphäver naturlagarna! Ett typisk ex. sitter på e18 i 70-80 p.g.a snömodd t.ex. o blir omkörd så det visslar om det av en:    håll i er nu..... V70! kan ni tänka.. en sån där XC som polisen inte får köra fort med p.g.a den usla väghållningen, men det är ju lungt! den har ju alla sladdsystem HAHA fy sjutton man blir ju mörkrädd!

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping
Ford Fiesta "ST150" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang