7230
Sök

"Utlanningar..."

lundwall
28 februari 2007
...ar det nagra av oss som ar. Svenskar i utlandet alltsa. Sjalv bor jag sen ett tag tillbaka nere i Amsterdam, Nederlanderna. Finns det fler utlandssvenskar, exklusive svinesundsflyktingar, har pa Garaget?

Moderator+
1 081 Inlägg
28 februari 2007
Så nu var vi av med dig! big_smile

Hoppas pärlan gick bra hela vägen.

Vem jag?

lundwall
28 februari 2007
Pfft. Komma har och vara OT. Javla moderatorshelvete! :>

Jora, parlan rullar fortfarande, anvander henne varje dag till och fran jobbet. Fick lara mig den harda vagen att man inte ska kora for langt utan att tanka den. Och att det ar olagligt har i Holland att fa soppatorsk pa motorvagen. Haha. Dock har hon borjat lata lite val mycket... lacker sakert nanstans.

Men av med mig? No way! Jag har ju semestrar smile

533 Inlägg
28 februari 2007
Asså lundwall..??

Bor du i Amsterdam numera??
Är det jobb som fått dig dit eller är det friliberala synsättet..haha...

Måste säga att det är lite halvjobbigt att läsa utan prickarna över å, ä och ö. Speciellt från en gammal språkbrukspolis som du..haha igen!!

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

lundwall
28 februari 2007
psittacus skrev:
Asså lundwall..??
Bor du i Amsterdam numera??
Är det jobb som fått dig dit eller är det friliberala synsättet..haha...

En kombination av bada tva, maste jag nog saga. Dessutom gillar jag staden som fan.
Blev erbjuden jobb harnere, och tankte att vafan. Sa hamnade jag har.

psittacus skrev:
Måste säga att det är lite halvjobbigt att läsa utan prickarna över å, ä och ö. Speciellt från en gammal språkbrukspolis som du..haha igen!!

Haha. Ja, hemma har jag min vanliga dator, men har pa jobbet blir det vanligt eurotgtbord. Men jag kan skriva med aa, ae och oe om du vill? Men det ser foer fan foer jaevligt ut.

873 Inlägg
28 februari 2007
Nä, kvar i Sverige ett tag till.

Har väl tänkt tanken att fly utomlands och jobba ett tag och få ihop lite cash och slippa svensonverkligheten ett tag.
Men det är ingen verklighet ännu.

På tal om Amsterdam ska jag faktiskt dit om några veckor.
Hitentills har jag bara fått fotboll och red-light district rekomdenderat.
Verkar ju vara en mångsidig stad wink

Don't get mad, get even.

1 414 Inlägg
28 februari 2007
lundwall skrev:
...ar det nagra av oss som ar. Svenskar i utlandet alltsa. Sjalv bor jag sen ett tag tillbaka nere i Amsterdam, Nederlanderna. Finns det fler utlandssvenskar, exklusive svinesundsflyktingar, har pa Garaget?

Jag o tjejen kanske joinar dig snart i Holland... blir eventuellt Maastricht flytt i sommar...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

FreddeK
28 februari 2007
utvandrare hade varit ett passande ord annars=) hehe

Administratör
11 968 Inlägg
28 februari 2007
Hade jag inte haft katt (nån som vill ta hand om en jättegullig katt? :) hade jag gärna spenderat stora dela av året utomlands. Jobbet (Garaget) tillåter ju att jag flyttar på mig lite hur som helst... vi får se vad som händer. Flickvännen är inte det minsta främmande på att sticka heller.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
28 februari 2007
jag trivs bra i sverige smile hehe tycker topicen är lite missvisande jag trodde det var fördommar big_smile

7 120 Inlägg
28 februari 2007
dusty skrev:
jag trivs bra i sverige smile hehe tycker topicen är lite missvisande jag trodde det var fördommar big_smile

jag med smile

3 113 Inlägg
1 mars 2007
borde vara rätt skönt att flytta ifrån Sverige någongång.. frågan är ju bara vart big_smile

Semper Fi

Ace Ventura
1 240 Inlägg
1 mars 2007
Finland! Finnar är dom trevligaste typerna i hela världen!

Skulle kunna tänka mig Canada åxå......

Knegare
719 Inlägg
1 mars 2007
chrizz skrev:
Hade jag inte haft katt (nån som vill ta hand om en jättegullig katt? smile hade jag gärna spenderat stora dela av året utomlands. Jobbet (Garaget) tillåter ju att jag flyttar på mig lite hur som helst... vi får se vad som händer. Flickvännen är inte det minsta främmande på att sticka heller.

Är garaget ditt levebröd?yikes Nice om så är fallet!big_smile

Hade itne syrran varit allergisk hade jag tagit på mig den tuffa uppgiften ;b

William 2009-02-20

1 414 Inlägg
1 mars 2007
AkkE skrev:
borde vara rätt skönt att flytta ifrån Sverige någongång.. frågan är ju bara vart big_smile

Spelar ingen roll för mig, bara medeltemperaturen är +20°C på Vintern!!! big_smile

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

Moderator+
1 081 Inlägg
1 mars 2007
lundwall skrev:
Pfft. Komma har och vara OT. Javla moderatorshelvete! :>

Jora, parlan rullar fortfarande, anvander henne varje dag till och fran jobbet. Fick lara mig den harda vagen att man inte ska kora for langt utan att tanka den. Och att det ar olagligt har i Holland att fa soppatorsk pa motorvagen. Haha. Dock har hon borjat lata lite val mycket... lacker sakert nanstans.

Men av med mig? No way! Jag har ju semestrar smile

Ja förlåt för offtopic användarjävel ;>

Avgassystemet på pärlan var faktiskt ganska nytt, fast det är ju Walker eller nån sån skit också så inget är omöjligt. Bytte dock bara till främre röret så kanske där det gett upp nu smile

Eh nåja nog offtopic nu då!

Vem jag?

3 113 Inlägg
2 mars 2007
Founder skrev:
AkkE skrev:

Spelar ingen roll för mig, bara medeltemperaturen är +20°C på Vintern!!! big_smile

haha... big_smile jo fan, känner nästan samma wink

Semper Fi

242 Inlägg
2 mars 2007
Jag bor lite halvt i utlandet. Pluggar till ekonom i danmark så jag har en lägenhet här...
Ända problmemet e att man inte kan få tag på snus när man behöver det som, Just nu!

340 Inlägg
2 mars 2007
chrizz skrev:
Hade jag inte haft katt (nån som vill ta hand om en jättegullig katt? smile hade jag gärna spenderat stora dela av året utomlands. Jobbet (Garaget) tillåter ju att jag flyttar på mig lite hur som helst... vi får se vad som händer. Flickvännen är inte det minsta främmande på att sticka heller.

Jobbet tillåter att du flyttar men inte katten:) måste katten stanna i Sverige? vill du bo i France? kommer lukta lite väl mycket vitlöksbaguette om dig då..sad

340 Inlägg
2 mars 2007
Murvald skrev:
chrizz skrev:

Är garaget ditt levebröd?yikes Nice om så är fallet!big_smile

Hade itne syrran varit allergisk hade jag tagit på mig den tuffa uppgiften ;b

"pengar rullar in det går bra nu, kompis det går bra nu" klicka banners nu i stugorna!

Sök